Takk for råd!:)

Engel

Forelsket i forumet

Takk for mange gode råd og svar! VEt veldig godt hva jeg må gjøre. 

Det hjelper å få andre synspunkt run dt det, så mange takk for at dere tok dere tid:)

Du kan da vel alltids fullføre utdannelsen etter graviditeten? Jeg ville prioritert egen helse, og barnets helse.

Ikke så vanskelig spørsmål synes jeg:) Tenk på deg selv! Og ikke alle andre på jobben din.. Tenke på helsa di.. og den lille du har i magen;)

Jeg jobber 30%.. og jeg jobber 3 halve dager i uka.. så det kan kanskje være et alternativ?

Tenk på deg selv og den lille i magen. Det er du som kjenner kroppen din, ikke dem på jobb.

innil skrev:
Tenk på deg selv og den lille i magen. Det er du som kjenner kroppen din, ikke dem på jobb.

Enig med de over.. prioriter din egen og barnets helse.. om du må sykemeldes 100% så gjør du det!
Hvis du skal jobbe noe og du føler på dårlig stemning ville jeg tatt en prat med de, slik at du ikke går rundt å tror ting som kanskje ikke stemmer og vice versa. 

Enig med de andre. Du må ikke slite deg ut for du har en tøff tid i møte. Om du er 20% sykmeldt jobber du 4 dager i uken, er du 40% sykmeldt jobber du 3 dager i uken. Anbefaler i såfall i ha fri henholdsvis onsdag eller tirsdag og torsdag for å på pause mellom dagene.

Hvis legen anbefaler 50% sykemelding nå, så hadde jeg hørt på det. Bedre å kunne jobbe litt over en lengre periode, enn å presse seg selv og å på en kjempe smell. Jeg jobber 50% nå (50% svangerskapspenger). E har tilpasset de slik at jeg jobber 3 dager i uka, men litt kortere dager. Lytt til kroppen (og legen råd), ta vare på helsa. Det er ingen på arbeidsplassendin som komme til å takk deg for at du sliter deg ut!

Hør på legen du, så blir bare læretiden din forlenget tilsvarende det du har vært borte i permisjoner og sykemeldinger. Og i værste fall får du ta prøven som privatist, i mitt fag har vi oppe privatister stadig vekk :)) Det viktigste her nå er din og babyens helse, og ingen av dere er tjent med at du sliter deg ut 

jeg ville prioritert min egen helse og læretiden etterpå
blir du sykmeldt 30% så er det 1dag fri i uka hvis jeg husker rett

masse lykke til og husk at ingen takker deg på jobben om du jobber deg til "døde". du må tenke på deg sjøl og mini i magen, og ikkje minst, at dei 4 heime skal ha en mamma som fungerer i det daglige :) 

20% er en dag i uka.. men du kan jo også jobbe kortere dager.. :) alt etter hva som vil gjøre så du fungerer best mulig..

jeg selv har gått sykemeldt gjennom store deler av svangerskapet frem til permisjonen nå.. jeg har hatt kortere dager da jeg ikke ville ha fungert med fulle dager.. 

du bør ta mest hensyn til deg selv og den lille :) ikke slite deg ut for jobben, vil du ikke få noe igjen for senere...

Back
Topp