Takk for meg !

Dette er forferdelig trist, jeg føler med deg. Hadde selv en MA høsten 2011, og vet hvor vondt det er psykisk. Ta tiden til hjelp, og prøv og gjør ting i hverdagen som kan gi deg/dere glede. Plutselig er du gravid igjen :)(hvis du ønsker, og er klar for det). Ser det er flere her som har svart bra på spørsmålene dine om "inngrepet", så her utfyller ikke jeg noe mer. Ønsker dere alt godt :)

Uff, dette var forferdelig trist! :( Sender deg masse gode klemmer!

uff a meg, jeg føler sånn med deg. Jeg hadde en MA i juli, og ikke for å skremme deg men det va helt forferdelig :(
dersom du ikke har gjennomført det enda vil jeg gi deg et tips.
Bli på sykehuset, ikke gjør det hjemme!
Jeg ble sendt hjem med tablettene som man skal sette opp i skjeden. Jeg viste virkelig ikke hva jeg gikk til.
Jeg tok tablettene, men de virket ikke, da fikk jeg beskjed om å sette 2 stk oralt. etter noen timer fikk jeg det jeg vil tro er rier. det var utrolig vondt, og presset veldig på. Gikk på toalettet, og der kom det en hel del med koagulert blod. det blødde så mye at jeg besvimte på badegulvet. Heldigvis var jeg ikke alene, og jeg ble kjørt på sykehuset. hvor en gynekolog fjernet resten før jeg igjen besvimte for så å bli lagt inn med drypp og det hele.

Stå på ditt og si du vil ha oppfølging og at du vil gjennomføre det på sykehuset! der det er folk som kan hjelpe deg! de sender med deg hjem parlagin forte og voltaren, men hva hjelper det?

Snakk mye om det etterpå, la tårene renne om du kjenner du trenger det. Fortell om det til familie/venner, la de lytte til deg og forstå deg. Ingen kan forstå helt hva du går igjennom dersom de ikke har opplevd det selv, jeg kjente jeg var mye sint på f.eks. samboer som ikke virket han tok det like tungt som meg..
men det går over, trøste deg med det :)

jeg skulle hatt termin i dag, og kjenner det er litt vondt. men jeg vet at noe var galt med fosteret og at det var kroppens måte å ordne opp på!

Jeg ønsker deg masse lykke til! du blir snart gravid igjen, selv er jeg nå i uke 14 og håper og tror at denne gangen går det bedre!

føler med deg, mvh :)

Tuller du ? Jeg valgte å ta med tabletter hjem hun sa jeg kunne velge , hun spurte om jeg hadde noen som kunne ta seg av sønnen min å at vis jeg ikke begynte å blø innen søndag måtte jeg ringe inn ! Jeg har ikke fortalt noen om graviditeten enda jeg bortsett fra pappaen og søstra hans og søstra mi ho er 2 timer Unna! Jeg måtte å ta 2 blodprøver siden jeg hadde gått gravid i nesten 12 uker :S Hun snakka å noe om en kontroll om 2 uker , litt av grunnen til jeg valgte tabelletrer var at hun sa til mg vis jeg valgte 'operasjon' så måtte jeg ta narkose ? Å det har jeg helt angst for !! Men takk for alle gode ord <3

Huff- det er ikke bare bare dette!! Har du mannen din hjemme da?! om du helst vil gjøre det på sykehuset- så ta en telefon og hør om det er mulig!! Hvis ikke- så sørg for å ikke være alene da :) tenker virkrlig på deg- ingen kjekksituasjon dette!

Huff så trist!! Jeg opplevde MA i 2011 fikk med meg tabletter hjem tok de og gikk og la meg. Våknet av litt mens smerter og gikk på do.. Der kom det klumper og blod ut.. Synes det hele gikk veldig greit for seg tok en smerte stillende som jeg fikk på sykehuset. Synes ikke det var noe sers smertefult men det er sikkert forskjellig fra person til person.Men jeg synes det var greit og gjøre det hjemme hadde jeg mannen min som støttet meg og halp til.. Men det som var plagsomt var at restene kom aldri skikkeli ut. Så jeg blødde i flere uker før jeg til sutt grein til meg utskraping. Dagen etter utskraping var all blødning borte. Masse lykke til og håper du blir snart gravid igjen..!!

Men psykisk sett er det en utrulig stor påkjennelse. Viktig og snakke om det etterpå! jeg satt igjen med en stor tomhet..

Ja har fått noen smertestillende jeg kan ta , men vet dere hvorfor de tok blodprøver ? Tror det var noe rhesus greier ho snakka om , snakka litt i koder til henne andre syke pleieren som var der , hmm :S

Åhh så trist :( men lykke til og forhåpentlig sitter ein spire fast før du veit :)

Dette var trist å høre. Jeg opplevde en MA i august, og fikk tabletter med meg hjem. Paralgin forte tok av for de verste smertene, så det gikk helt greit. Men det var en litt tøff opplevelse - var ikke helt forberedt på at det skulle bli en minifødsel som begynte med at vannet gikk. Man MÅ ha noen der sammen med en...

men man kan vell ikke ta di smertestillans når man ammer !? ammee jo enda gutten min på 1 år litt ? :s

Jeg hadde også gått 12 uker, hadde en dårlig følelse og gikk på UL. Det viste seg da at fosteret ikke hadde komt lenger enn 8 uker.
På sykehuset var det 2 gynekologer som sjekket meg. En mann og en damen. Damen rådet meg til å bli på sykehuset, mens mannen sa det ville gå greit å gjøre det hjemme. Jeg var sliten og trist og ville bare hjem, derfor valgte jeg det. Men vet vertfall at dersom det mot all formodning skulle skje igjen, blir jeg på sykehuset!

Det er sikkert forskjellig fra person til person, kanskje jeg var veldig uheldig. Jeg blødde som en mens i 8 uker etterpå, det skal man ikke gjøre etter en utskrapning. Så fordeler og ulemper.

Jeg mener ikke å skremme deg som sagt, men ingen fortalte meg hva som ventet meg, og lovet meg selv at det skulle jeg gjøre til andre vis det kunne gi dem en "bedre" opplevelse av dette.

Evt kan du jo ringe sykehuset og be dem fortelle deg hva du kan vente deg, slik at du er forberedt!

Masse lykke til. Håper det går bedre for deg :)

ja har tatt tabletten for 3 timer siden venter enda på blødningen , var en gynokolog å en sykepleier som var på undersøkelsen , gynokologen undersøkte å sykepleieren fortalte og strøyk meg påmskuldra ! hun rådet meg ikke te noe spesielt hun sa at kirurgisk av å til er d beste , men jeg ville bare hjem så sa jeg ville ha tabletter! har egentlignikkenkjent noe, bare fryktligtrøtt ogsliten , måtte ringe ned omjeg ikke hadde blødd noe frem til søndag

Ok, da er du i gang :(

Virket ikke på meg heller de første jeg satt i skjeden, men hadde 2 ekstra som jeg skulle ta oralt dersom det gikk over 4 timer, da funket det..

Husk at vis du nå begynner å blø, kommer det en god del blod så dekk til sofa/seng slik at det ikke går igjennom..

Men kanskje det er bedre på den måten du fikk beskjed om å gjøre det på, at du slapp å ta 2 ekstra tabletter og få kjempe effekt.. Nå blir det gjerne roligere..

Slapp av, og ta tiden til hjelp!
Noen uker, så er du gravid igjen ;)

:(

6 timer er gått og enda ikke noe tegn til noe blod , eneste er at det murrer i bena ! Håper virklig kroppen ordner opp a seg selv hat lite lyst til å ned å skrape ut ,måtte vist ringe om jeg ikke hadde begynt å blø innen imårra :S jeg fikk kun 1 tablett med 4 tabletter oppi som jeg skulle ta så langt oppi skjeen som jeg fikk til så skulle jeg ligge stille i 30 mjn , sto i papiret jeg fikk at skjeden pleide å være ferdig tømt i løpet av 4-6 timer men virker ikke som det , håper det kommer nå snart vertfall , ja det skal jeg prøve på :)

Huff har så vondt av deg.. Sender deg en god klem, ikke noe godt å bare vente på at det skal skje heller. Men krysser fingrene for at kroppen din ordner opp selv. Snart er du gravid igjen skal du se om du ønsker det. God klem <3

Back
Topp