"Takk for maten"?

Sirech

Elsker forumet
Hva sier man i en "takk for maten" tale, utenom takk for maten[8D] er jo helt grønn på sånn, men kunne tenke meg å si noe både før og etter maten..

Før maten kan du kanskje bare ønske alle velkommen til bords og gi litt praktiske detaljer ang maten (hva som serveres, hvem som har laget det f.eks, er det et cateringselskap eller hjemmelaget kanskje o.l). Etter maten er det vanlig at noen andre kanskje takker for maten (spør noen på forhånd kanskje om de vil ta oppdraget), men vil du gjøre det selv, rekker det egentlig med å si noe sånt som "jeg vil på vegne av alle sammen takke så mye for maten" også drar du en sang! [;)]

Skal ha to sanger i dåpen faktisk.. en velkommen sang fra meg og sambo til alle gjestene, og en fra dåpsbarnet til gjestene.. Har hatt lyst til å dra en takk for maten sang og, men det ville ikke sambo.. mente det ble altfor mye sanger! synes sanger er gøy jeg da, men blir kanskje litt mye med tre stk?[8D]

Bra du er enig med meg![:D] Synes det er veldig artig å synge jeg da, istedet for å holde tale.. Sa til sambo at hvis han ikke gikk med på en sang til, fikk han holde talen han.. han haaater å holde taler[8D]

Hvem hater ikke å holde taler? [:D] Har vært forlover i to bryllup og har holdt to taler i mitt liv, og det er ikke så fryktelig morsomt! [8D]

ååå gud... må man holde tale å lage sanger til dåp?? [:-]
jg synger jo som kråka og for helt nerver av å tenke på å holde tale!!!

ORIGINAL: TeeLa_86

ååå gud... må man holde tale å lage sanger til dåp?? [:-]
jg synger jo som kråka og for helt nerver av å tenke på å holde tale!!!

Neida, ingen som MÅ noe som helst. I vår dåp hadde søstra mi laget en sang og sa noen ord, men det er absolutt ikke noe must.

Neinei, man må ikke det.. bare jeg som synes det er litt artig med sanger![:D]

Er det vanlig med sanger i barnedåp? det har jeg da ikke tenkt på engang jeg da.. Men det kunne jo vært litt koselig.. Om det er noen som synger med da, ofte litt laber oppslutning på slikt her i familien..

Ha så mange sanger du vil du! [:)]

kansje jg skal få farmor til å lage en sang å være litt forsanger i dåpen [:)]
hun er flink til sånt.. er jo litt gøy med sanger..
bare jg slipper å synge selv...[8D]

Back
Topp