Tak og gulvlampe

Kengu

Forumet er livet
VIP
Hva slags lamper har dere?
Vi trenger ny taklampe og så trenger vi en gulvlampe , men jeg finner jo så lite jeg liker..

Taklamper har jeg funnet ut at der går jeg som oftest for Ikea e.l. De ser jeg aldri på allikevel og ingen andre gjør det heller så da gjør det ikke noe om de ikke er helt sånn som jeg vil. Da er der mer hva som er praktisk eks. Mengde lys og type lys.

Har noen helt enkle fra megaflis i gangen og på badet, sånne runde flate. Å så har vi BÄVE spottskinner fra IKEA i stue, kjøkken og soverom. Valgte de fordi de er anonyme og enkle

Taklampe som i plafond, spot eller pendel?
Som enkle lamper som egentlig skal synes minst mulig er har vi brukt Nymåne-serien til IKEA en del, både plafonder og spoter. Det er av de «minst stygge» utenpåliggende spotene jeg har funnet, og plafondene ser også greie ut til en fornuftig pris.

Er du ute etter pendel/pendler er det bare fantasien (og økonomien) som setter grenser. Håper å få opp noen Secto-lamper når vi en gang kjører semi-totalrehabilitering av hovedetasjen. Enn så lenge har vi hengt opp noen Coral-lamper av David Turnbridge som jeg også synst er veldig fine.

Har funnet flere jeg liker hos lampegiganten, tok litt tid å få lampene, men de er fine :happy:

Jeg elsker elsker elsker vår Pedrera PD2 gulvlampe fra Gubi. Koster mye, men verdt hver krone.

Har spotter og/eller spotskinneri taket i hele huset. Over spisebordet har vi Foscarini Caboche hengende, en designlampe vi har for alltid og tar med oss til neste hus. I hylla i stua har vi en Mr Wattson sittende, ellers en Oslo-lampe stående i et hjørne i loftstua.

Ja jeg burde kanskje nevnt at jeg er ute etter annet enn spotter og st det ikke skal koste masse, vil ha muligheten til ø bytte den ut

Kjøpte en svær retro 70 talls lampeskjerm med frynser på en bruktbutikk, dom jeg hang i taket i stua! Veldig kul! Kosta 30,-

Back
Topp