Tak i magen...

Snuppeluppe

Gift med forumet
Jeg får innimellom sånne "tak" i magen..kjennes ut som en mellomting av mensmurrimg og mageknip...er veldig vondt, men ubehagelig..
Det varer ikke lenge om gangen, kommer og går... Noen som har eller har hatt dette, somv et hva det kan være?
Kan det være kynnere selv om magen ikke føles stram når det skjer?

ORIGINAL: *mamma87*

Høres veldig ut som kynnere ja![:)]
Jeg har dem med jevne mellomrom jeg også.Av og til ekstremt.

Puh! Godt å høre [:)] Ei inne p Generell skrev til at det hørtes ut som jeg hadde rier [&:] Men da hadde det vært hele tiden, og ikke forsvunnet igjen.
Så da er det nok kynnere. Takk for svar [:D]

Jeg har sånne kynnere jeg også. Magen blir litt hardere, men magen er jo heller ikke helt sprengstor enda heller liksom så den blir ikke helt knallhard. Og det gjør både vondt, litt som menssmerter og det er ubehagelig!

Så jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye, bare slapp av når det skjer og vent på at det går over.

Ei venninne av meg begynte å få nedpress og regelmessige kynnere. Da sa jordmor/lege at hun ikke skulle stryke på magen mens det sto på for det kunne stimulere kynnerene enda mer og de var redd for at det skulle gå over til rier.

MEN dette var jo for regelmessige kynnere og ikke sånne som kommer noen få ganger om dagen, så jeg klapper på magen min enn så lenge jeg [:)]

Det kan også være luftsmerter. De kjennes ofte litt annerledes ut pga tarmene blir litt omplassert siden livmoren presser på de. [:)]

ORIGINAL: Badeand*

Det kan også være luftsmerter. De kjennes ofte litt annerledes ut pga tarmene blir litt omplassert siden livmoren presser på de. [:)]

Ah! Det har jeg ikke tenkt på.. Når jeg tenker meg o så har jeg ike vært skikkelig på do på lenge heller....så godt mulig det er luftsmerter/forstoppelse [:)]
Skal til JM på kontroll imorgen, hører med henne for sikkerhetsskyld [:)]

Jeg får noe som minner om mageknip hver dag, flere ganger om dagen. Magen blir av og til steinhard og av og til ikke. Både jordmor og lege mente at det er kynnere, men er ikke sikker jeg.

Back
Topp