Tacofredag!

Spiser noen ganger "vanlig" middag på fredager, typ kjøtt med grønnsaker, noen ganger har vi pizza på kvelden. Eller taco :)

Vi bruker å kjøpe biff, steker den og skjærer den i skiver.. Har salsa,guacamole og grønnsaker.. Og lefser! Myye bedre enn taco med kjøttdeig! Anbefales virkelig ;) men idag blir det hjemmelaget pizza.. Godt det og :)

Denne uken har jeg gledet mer enn man kanskje bør til å spise taco idag! :p Føler vi har revolusjonert måten vi lager tacoen på her i huset, så det er så syyyykt godt :p

Hva pleier dere å ha til fredagsmiddag/helgemiddag?
Vi har alltid noe slags kosemat på fredag eller lørdag, og skikkelig "ordentlig" middag på søndagene :)
Fordi jeg er så vrang har vi aldri Taco på en fredag. Denne uken spiste vi Taco på onsdag.

Spist taco her i kveld også :D
Vi har kyllingkjøttdeig, da jeg ikke spiser rødt kjøtt.
Alltid hjemmelaget guacamole,masse rømme,tacosaus og masse grønnsaker :D

Taco hver fredag nesten. :p Lørdag biff, lasagne, pizza eller lignende. :)

Fordi jeg er så vrang har vi aldri Taco på en fredag. Denne uken spiste vi Taco på onsdag.
Det hender ofte vi også har tacoen midt i uka, hvis vi for eksempel skal bort i helgen så kan vi ikke gå glipp av tacoen :p

Fredag blir det ofte Taco, etter 4 åringens ønske :)

Vi har også tacofredag :p hvilken revlusjonerende måte lager dere den på? :p :)
Jeg lurer nå på HVA du har gjort med tacoen jeg da ;) ??

Her er det ofte taco/nachoes på fredager. Annen typisk helgemat er lasagne, mousakka, pizza i ulike varianter, pastasalat, svinebiff, vanlig biff...
Nei det er vel ikke veldig spennende, bare utviklet litt i forhold til hvordan vi laga det før. Nå har jeg nesten alle grønnsakene+salsa i gryta, steker alt, så er det veldig lite kald mat liksom, og så får jeg "smuglet" litt grønnsaker i guttungen :p
Så er det så varmt og sprøtt at osten smelter, namnam :p *De små gledene i livet :)*

Nei det er vel ikke veldig spennende, bare utviklet litt i forhold til hvordan vi laga det før. Nå har jeg nesten alle grønnsakene+salsa i gryta, steker alt, så er det veldig lite kald mat liksom, og så får jeg "smuglet" litt grønnsaker i guttungen :p
Så er det så varmt og sprøtt at osten smelter, namnam :p *De små gledene i livet :)*

Åja.... Blir nesten som tacokake da :p

Taco hver fredag hos oss, men vi lager tacokrydderet selv, da slipper man å bli så tørst etterpå, og et pluss at den er sunnere :)

Taco er en gjenganger her også. Pleier som regel å ha noe digg både fredag og lørdag. Varierer mellom taco, pizza, biff, fylt loff, nachos, quesedilla, fajitas, tacopai og bakt potet.

Bakt potet med rømme, kryddersmør, bacon, kjøttdeig, ost og mais er vel favoritt for tiden. Jeg er litt lei vanlig taco, men lager ofte fajitas. Steker kylling, paprika og løk sammen med oppkuttet tomater og krydder. Fyller i lefser med ost, og har i ildfast form. Topper med ost og salsa. Rømme og guacamole er obligatorisk på siden :D

Ganske fast med fredagstaco og lørdagspizza, med evt rester av tacokjøttdeig.

Søndagsmiddag er skikkelig mat. Finere middag, tidkrevende mat eller tradisjonelle ting. Ikke fiskepinner, liksom (har måttet lære opp mannen, han hadde null begrep om søndagsmiddag)

Back
Topp