Taco.

Anita89

Elsker forumet
Jeg skal i forening i morgen, og der skulle det bli servert taco. Så jeg lurte på om gravide kan spise det?

Hadde ei venninne som gikk gravid for 3 år si vel, etter som jeg husker så kunne ikke hun ha pulveret som skal blandes i kjøttdeigen, for det var for sterkt!
 
Det er helt ufarlig. Det går vel mer på hva hennes mage liker og tåler. Spiste selv sterk pakistansk mat på fredag uten å ta noen skade!
 
Det er helt ufarlig. Det går vel mer på hva hennes mage liker og tåler. Spiste selv sterk pakistansk mat på fredag uten å ta noen skade!
 
Det er helt ufarlig. Det går vel mer på hva hennes mage liker og tåler. Spiste selv sterk pakistansk mat på fredag uten å ta noen skade!
 
det er ikke noe problem... jeg bare husker at det smakte grusomt i forrige graviditet, jeg som egentlig elsker taco :P

men når man ammer, derimot, så kan sterk mat gi magevondt til lille tassen.... :)
 
Ok tusen takk for svar jenter:) Kjenner jeg bare er veldig usikker. Så egentlig kan vi spise det meste da? 
 
Tror det ligger en link til matportalen under våre viktigste tråder, der finner du hva som ikke er trygt å spise, og hva du skal være litt obs på.
Det gjelder vel mest upasteuriserte oster, muggoster, uvasket salat,  alt kjøtt som ikke er helt gjennomstekt/kokt (her kommer også all spekemat inn) og noen store fisketyper som jeg ikke husker...
Bruk sunt "bondevett" og spis ren mat, og hold deg unna det som er listet opp på matportalen, så går det nok fint!
 
Back
Topp