Tabletter mot kvalme..*oppdatert*

Jeg bruker Afipran og forholdsvis fornøyd med pillene. Jeg kommer meg igjennom arbeidsdagen, og har bare kastet opp/brekt meg på de aller verste dagene, altså 4-5 ganger i løpet av de siste 5 ukene.

Jeg blir ikke trøtt av de, og må visst snart ringe til legen for en ny resept.

Både legen og gynekologen mener at Afipran er en ufarlig pille å ta!

Lilli82, 10+1, med store forhåpninger om at kvalmen snart avtar[:)]

Trodde det var vanlig å gi reisesyketabletter jeg... har hørt flere som har fått dette... men ikke peiling på navnet da...

hvor mange vallergan tar du? jeg har tatt 3 hver kveld for søvnproblemer, men kuttet dem ut da jeg ble gravid. trodde ikke jeg kunne bruke dem da? er sykt kvalm og må stoppe mange ganger når jeg kjører mini i barnehagen bare for å henge ut av døra og spy liksom.. og resten av dagen også selvsagt. er så drita lei og deprimert av hele greia, forrige gang var det ekstrem svangerskapskvalme heeeele svangerskapet, så tør ikke tro at det kommer til å gå over heller[:o] men er så forferdelig skeptisk til medisiner i svangerskapet, så klarer liksom ikke ta det heller. ååååh... dilemmaaaaaaaa!!!

Jeg er veldig allergisk og tåler lite medikamenter... Reisesjuketabletter er helt utelukka for meg. Jeg fikk afipran men tok bare når jeg absolutt måtte selv om legen sa det var greit. Når det gjelder bivirkninger, så helgarderer firmaene seg alltid.. Bare les på pakningsvedlegget til flere medisiner, det står nesten det samme på alle sammen.. Jeg er sykepleier og jobber på medisinsk intensiv, har delt ut tonnevis med afipran og aldri sett ei eineste bivirkning.. Men er da alikevel skeptisk så lenge jeg er gravid.. Men ingefær, ja! Det har jeg brukt en del siden jeg tåler så lite annet, og det funka i hvert fall veldig bra som reisesyketablett på meg.. Men da skal det taes i ganske store doser. Det finnes også ingefærte som sies å virke, men syns det høres fælt ut, så det har jeg ikke turt å prøve meg på..

Men husk jenter: Å gå over lang tid uten å få i dere næring er farligere enn å ta en tablett i ny og ne.. Helt grait å være kvalm og kaste opp litt i en periode men vedvarer det så ville jeg prøvd afipran. Det er en veldig god kvalmestillende medisin.

Jeg tok kun til middag noen dager (for tenkte det var slik jeg fikk i meg mest næring, og ville ikke ta den x3 pr dag), og etter å ha fått i meg middagene i noen dager ble kvalmen faktisk en del bedre.
god bedring!

ORIGINAL: lykkeligemeg

hvor mange vallergan tar du? jeg har tatt 3 hver kveld for søvnproblemer, men kuttet dem ut da jeg ble gravid. trodde ikke jeg kunne bruke dem da? er sykt kvalm og må stoppe mange ganger når jeg kjører mini i barnehagen bare for å henge ut av døra og spy liksom.. og resten av dagen også selvsagt. er så drita lei og deprimert av hele greia, forrige gang var det ekstrem svangerskapskvalme heeeele svangerskapet, så tør ikke tro at det kommer til å gå over heller[:o] men er så forferdelig skeptisk til medisiner i svangerskapet, så klarer liksom ikke ta det heller. ååååh... dilemmaaaaaaaa!!!

Åh..nei jeg tar bare 1 tablett før jeg legger meg og det er nok for å slippe kvalmen omtrent hele dagen etter..merker det bare litt om jeg ikke spiser med en gang jeg er sulten[8D]
Men nå er jeg ikke så dårlig som i mine første svangerskap, da hjalp ingen ting..spydde mange ganger om dagen og alt var jævlig[:'(]

ORIGINAL: KanskjeBlirViFem

Så deilig at det fugerte da!!!!!!!!!

Har du hangover - eller våken og opplagd?

Men jeg tror jeg hadde vært trett med glede, hvis kvalmen hadde forsvunnet!

Tar en rett før jeg legger meg og sover natta igjennom, er ikke mer trøtt en normalt [;)] kan bli små trøtt av og til men det er jo ikke helt uvanlig når man er gravid så usikker på om tablettene er grunnen..ikke noe hangover følelse hvertfall[:)]

Back
Topp