Tabletter mot kvalme..*oppdatert*

*Julespire*

Glad i forumet
Tok en Vallergan i går kveld før jeg la meg og kan fortelle at kvalmen er borte [:D]
Har spist mat og pakket inn julegaver og støvsugd[:D] kjempe deilig rett og slett..

Legen min ville ikke gi meg Postafen siden det sto dette:
Graviditet og amming.
Det er mulig at fosteret påvirkes. Rådfør deg derfor alltid med lege før du bruker Postafen under graviditet.

Mens på Vallergan var det ikke påvist noe, men man skal ikke ta det i 3 trimester..det gjelder mange medisiner[:)]

Skal uansett ikka ta mange..tar en før jeg legger meg bare, og kvalmen blir kanskje bedre snart[:)]

_________________________________________________________________________________________

Var hos legen idag og han hadde faktisk god tid så jeg satt der i 3 kvarter [8D][:D] Tok alle prøver og fikk helsekortet.. Så gikk vi igjennom felles katalogen på jakt etter noe mot kvalmen, og ble til slutt enige om Vallergan[:)] man blir trøtt av de også så får håpe det ikke er like ille som Afipran, de ble jeg farlig trøtt av[&:] skal ta de på kvelden for å unngå værste trøttheten..men er jeg kvalm på morran får jeg prøve ta de på morran og heller sove mer[:-]

Hva tar dere? om dere tar noe [:D]

skrev nettopp at eg og hadde fått resept på kvalmedempende piller.. men eg fikk den AFIPRAN.. blir me seriøst enda mer trøtt da?
og hjalp den på kvalmen??

Oi, får du Vallergan mot kvalme? Viste ikke at den har en kvalmestillende effekt. Men vil tro du kommer til å bli trøtt av den, da den vanligvis blir brukt mot søvnforstyrrelser! Håper den hjelper mot kvalmen din da, ikke godt å være dårlig....

Ja, var det jeg og trodde at den blir brukt som sovemedisin.. Hun jeg jobber hos bruker iallfall det.. [&:]

Ja den er for å sove, men det har ofte en god effekt på kvalme også[:D] skal se åssen det går, tar en i kveld[:)]

ORIGINAL: nr 2 på vei

skrev nettopp at eg og hadde fått resept på kvalmedempende piller.. men eg fikk den AFIPRAN.. blir me seriøst enda mer trøtt da?
og hjalp den på kvalmen??

Jeg var så trøtt så jeg kunne sovne stående og klarte så vidt kjøre hjem fra jobb og lå i koma hele dagen[8D] men kanskje ikke alle reagerer sånn...[;)]

Jeg bruker postafen jeg.. Det gjorde jeg i forrige svangerskap også. syns den hjelper bra på kvalmen. Litt trøtt blir man selvfølgelig av de også, men syns ikke det er så ille [;)]

Håper det virker da...... Aldri hørt noen har fått vallergan før..... Afipran og postafen er jo vanlig.

Jeg for min del var utrolig kvalm forrige svangerskap. Jeg lå på sofaen i 8 uker, løftet jeg hodet fra puta kastet jeg opp...... Men jeg ble anbefalt å ikke bruke medisiner mot det. Usikker effekt og negativt å bruke medikament når en er gravid.

Men når en velger å bruke medsisner så får vi jo håpe de virker for deg. Men vil tro du blir relativt ør av vallerganen ja[:D]

Legen ville ikke la meg ta Postafen, det var for usikkert mente han etter det som sto i felleskatalogen.. Vallergan skulle ikke være farlig og ho på apoteket sa også at det burde hjelpe på kvalmen..så tipper de vet hva de snakker om[:)]

vallergan er et antihistamin som ofte brukes i forbindelse med søvnvansker. Den gjør at du blir gradvis trøtt. Er egentlig en allergimedisin da. Men jeg får iallafall veldig hangover av den... men håper det funker for deg:)

Da er visst min og din lege litt uenige.. for ifølge han så var det postafen som de hadde lengst og best erfaring med.. Søstra mi brukte den når hun var gravid for 11-12 år siden.. Så den er jo brukt mot svangerskapskvalme lenge da..

Men leger vil vel alltid ha legemidler som de snakker varmere om enn andre.. Håpe kvalmen gir seg for deg ihvertfall.. Er så pyton å gå å være kvalm!! [:'(]

Da har jeg tatt min første Afipran... og venter spent...
Funker ikke denne legger de meg inn på torsdag for jeg får ikke i meg nok næring eller væske
Blæh

ORIGINAL: Raija82

Da har jeg tatt min første Afipran... og venter spent...
Funker ikke denne legger de meg inn på torsdag for jeg får ikke i meg nok næring eller væske
Blæh

Krysser fingrene for at tbl funker og du slipper sykehusinnleggelse!

ORIGINAL: sommerfrø

ORIGINAL: KajsaKrabat

Har dere lest bivirkningene på Afipran? Jeg skulle ALDRI ha googla det for nå vil jeg heller være kvalm enn å ta de tablettene. http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=369338.

Er ikke verre bivirkninger enn på noen andre medisiner [;)] 

Dette må være uhyre sjeldne tilfeller.... Jeg har delt ut usannsynlig store mengder afripran til pasienter, og aldri opplevd en eneste reaksjon.

Alle medisiner har bivirkninger, noen alvorlige, men utrolig skjeldne. Hadde ikke vært redd for å ta det pga slike bivirkninger.....

Noen som har erfaring med mer uskyldige tabletter mot kvalme, som ingefær? Jeg vurderer å prøve... Verdt et forsøk!?

Jeg har fått noen medisiner som heter Stemetil. Noen som har noen erfaringer med de? Har ikke tort å ta dem ennå, men går snart på veggen. Klarer ikke å ha en normal hverdag med denne kvalmen. 35 % sykemeldt. Dødskjedelig.

Desverre ingen erfaring med de..men har legen sagt du kan ta de hadde jeg prøvd hvertfall en[:)] 

Så deilig at det fugerte da!!!!!!!!!

Har du hangover - eller våken og opplagd?

Men jeg tror jeg hadde vært trett med glede, hvis kvalmen hadde forsvunnet!

Back
Topp