Ta vare på barnevognen?

Den rosa (!!) vognen til samboer står på loftet. Skal ikke brukes haha :P

Men til det du spør om så tror jeg heller jeg ville prioritert andre ting som tøy, leker osv. :)

Vogna selges. Men bedside crib og sprinkelseng tar jeg vare på. Det ksn jun bruke, eller jeg til barnebarn. Samme med vugge og noen babyklær og strikka klær fra familie.
Bøker og enkelte leker jeg vet vil være "like gode" om 20 år tas vare på, ellers selges og gis eller byttes det bort dersom det er helt og pent.

Jeg har en utslitt simo kombi så den donerer jeg nok bort når mini er ferdig med å sove i den:p

hvis man har en sånn spesiell og dyr vogn og lagringsplass kan jeg se for meg å spare i tilfelle:) men i så fall hadde jeg nok selv valgt å selge:)

Hadde noen spart en vogn fra jeg var liten hadde det vært gøy å bruke den men ser for meg at kvaliteten da var så som så:p i alle fall i min familie.

Jeg er en tilhenger av å kvitte meg med alt som ikke brukes (eller skal bli brukt igjen) som tar opp plass.

Og jeg tør ikke tenke på min egen reaksjon om mine foreldre hadde spart på en vogn fra 80 tallet og foreslo at jeg skulle bruke den til mine barn.

Selg eller gi bort, sier jeg.

Svigermoren min tok vare på alt mulig rart fra ungene hennes var liten... Vi snakker bodyer fra HM med alle mulige rare flekker, harde håndkler (var nok søte på sin tid), Barbier med ferdigklippet hår, leker som manglet halvparten av delene og sikkert en god del leker som inneholder farlige stoffer. Mannen min var så fryktelig sentimental til alle disse tingene, men innså etterhvert at både moten og komforten er en helt annen en for ca. 30 år siden :-)

Anbefaler å ta vare på noen få ting som evt. barnebarn kan få glede av, men ikke start opp noe museum ;-) Det samler seg opp mye leker, klær og utstyr gjennom oppveksten hvis man skal ta vare på alt mulig rart. Morsomt når man ser gjennom det, men lite nyttig for de kommende generasjonene. Hjemmestrikket ull derimot, det er gull, det <3

Jeg hadde aldri ville brukt vognen mamma brukte til meg, det skjer jo så mye utvikling på denne fronten så de som selges nå er jo langt mer praktiske.

Hadde kanskje tatt vare på vognen om jeg viste jeg selv skulle ha flere barn. Men hadde ikke tatt vare på dette eller masse anna babyutstyr til mine egne barn, kanskje en dag i lang fremtid skulle ha barn. Det eneste jeg kanskje kunne finne på å beholde til de er feks hjemmelagde/familiestrikket klær de hadde brukt som barn, eller noe sånt. Ellers ser jeg ikke vits med å ta vare på alt mulig.

Back
Topp