Ta vannet

Sille92

Elsker forumet
Junibollene 2023
Julilykke 2023
Hei! Er en uke på overtid idag. Har nå 3 cm åpning og er satt opp til å ta vannet i morgen (litt lite fostervann på baby og litt høyt blodtrykk på meg).

Del dine erfaringer om hvordan det føles å ta vannet, hvordan smerter og faser etter dette har gått. Hvor lang tid tok det fra de tok vannet til du hadde født? Gyn kunne kjenne hodet idag også:happy:
 
De har alltid tatt vannet på meg rett før pressriene. Jeg har syntes det har vært enormt deilig når det vannet går. Men så har jeg gått rett fra det og rett inn i pressrier :hilarious:
 
Hei! Er en uke på overtid idag. Har nå 3 cm åpning og er satt opp til å ta vannet i morgen (litt lite fostervann på baby og litt høyt blodtrykk på meg).

Del dine erfaringer om hvordan det føles å ta vannet, hvordan smerter og faser etter dette har gått. Hvor lang tid tok det fra de tok vannet til du hadde født? Gyn kunne kjenne hodet idag også:happy:
Jeg syntes det gikk helt fint at de tok vannet. kan jeg spørre hva blodtrykket ditt var på? Går over nå selv og mitt hadde stiget litt sist på forrige kontroll.. masse lykke til :)
 
Her gikk vannet spontant hjemme denne gangen, og babyen var ute ca 10 timer etterpå. Aktiv fødsel var ca 2t og 42 min ☺️

Sist fødsel startet med rier, også tok de vannet på 7 cm. En time etter var babyen ute:woot:

Lykke til!!
 
Jeg syntes det gikk helt fint at de tok vannet. kan jeg spørre hva blodtrykket ditt var på? Går over nå selv og mitt hadde stiget litt sist på forrige kontroll.. masse lykke til :)
135/90 lå det på.
 
Vet ikke om det har noe å si om vannet går av seg selv eller om det blir tatt? Du har jo 3 cm, så vil tro det virkelig får fortgang i saken :rolleyes: Da vannet mitt gikk med nr to så var a ute 1 time etterpå. Denne gangen tok det 58 min :shy:
 
Vannet ble tatt i fødsel med nr én, gikk rett i stormrier etter det og hun ble født 6 timer etterpå (stjernekikker så det tok tid).
Vannet gikk hjemme med nr 2, ikke en eneste rie kom av seg selv, men på sjekk på sykehuset hadde jeg 5 cm åpning så ble satt rett på drypp og fikk stormrier med en eneste gang og 45 min senere var ungen på brystet.
 
Blitt tatt vannet på under igangsetting to ganger, første tok de vannet og baby var ute ca 1t 50min etterpå, nr 2 var ute litt under 1t etter de tok vannet :)
 
Sniker.
Å ta vannet er ikke vondt.
Selvom det er en form for igangsetting så er det jo ganske naturlig, og uten medikamenter.
Tok vannet to ganger, riene kom spontant. Ene fødselen tok 7,5 t og den andre 12 t. Sistnevnte var tvillingfødsel.

Masse lykke til om ikke baby har komt enda.
 
med førstemann tok det 10 timer fra de tok vannet ved 4 cm til han var ute.
Med Mellombror kom han ut 50 min etter de tok vannet ved 3 cm. denne gangen tok det 3,5 timer :) lykke til :D
 
Back
Topp