Ta ut spiral

yeah!

Blir kjent med forumet
Hei folkens:)

Har et sprøsmål eg håpe noen kan svara på...

Eg ska ta ut kobbersspiralen min den 12 april. Så lure eg på om d e vondt?Åsså d eg lure mest på e om eg vil blø my den dagen eg tar den ut, og om d e vondt og den dagen eg tar den ut??For eg har mest sannsynlig eggløsning den dagen, så då hadde d jo vore kjekt å faktisk hatt sex den dagen...altså, ska sikkert noe t at eg blir gravid så fort. Men d e jo et lite håp om d siden eg som sagt kanskje har eggløsning då. Meen, så e d d då hvis d e vondt og blør så e d ikkje så kjekt igjen..

Noen som har peiling på detta??

VELKOMMEN TIL OSS 

Jeg får desverre ikke hjulpet deg med akkurat det spørsmålet,
,men er heeelt sikker på at noen av de andre nydelige jentene svarer deg snart [;)]

*Lykke til* [:)]

Ps ;
Hørte med mamma her nå,og hun sier at hun fikk vondt når de tok den ut men ikke like mye som når de satt den inn... Men ønsker deg masse masse lykke til!!!

Jeg mener å ha hørt at om det gjorde vondt da du satt den inn, så vil det gjøre like vondt å ta den ut....men har ikke prøvd jeg, så jeg vet ikke...

Men har spiral som må ut før prøvinga mi er i gang, var litt kjapp med å være 100% sikker på at det ville ta laaaang tid før vi skulle prøve å få søsken til snuppen[8D][8D]

Tusen takk for svarene:)Så koselig å få så rask respons!:)

D va vondt å sette den inn, men ikkje så gale egentli. Gjorde bare vondt i noen sekunder. E helst mest bekymret for at d ska gjør vondt resten av dagen, og om eg komme t å blø, me tanke på at eg har eggløsning den dagen.

Har d noe å sei at eg har vært gravid før i forhold t å bli gravid igjen?Altså, e d mær sjangs for at d ikkje ska ta så long tid liksom. Eg e redd d ska ta long ti, åsså blir eg utolmodig, åsså blir eg stressa då kjenne eg meg sjøl rett.

eg tok ut ein hormonspiral. da gjorde ikkje noko vondt men kjente da litt. lykke til[:)]

Jeg tok ut min kobberspiral august ifjor. Jeg syns ikke det gjorde det minste vondt, bare litt ubehagelig.
Og jeg blødde ikke noe særlig heller.
Men jeg tror du skal vente med å ha sex noen dager, pga fare for infeksjon.. Ikke helt sikker på det, men hør med gyn. din iallefall[:)]

Jeg har ikke hatt, men i går hos gyn, så kom jeg faktisk i prat med hu som var før meg.

Hun hadde tatt ut spiral, og hun blødde visst som fy.

Alt man kan få seg til å snakke om på venteværelset........

Tusen takk for responsen:)

Då e d nok rett og slett forskjelligt fra dama t dama...eg krysse fingrane for at eg e blant dei som ikkje blør og ikkje får så vondt;)
D me infeksjon tenkte eg faktisk ikkje på. D va godt du sa Jenny. D ska eg spør legen om når han tar den ut.Men åje, håpe egentli ikkje d då da, siden d me eggløsning. Blir jo lenge t neste gong me kan treffa på eggløsningen siden han jobbe på sjøen...Men men, må bare ta d som d komme. Vil jo kje få infeksjoner heller.

Jenny: Du skreiv at du tok ut spiralen i august...e du blitt gravid ette d, eller prøve dokkor ennå?Lure sånn på kor long tid d komme t å ta før eg blir gravid!!

Tror det er veldig forskjell på person til person når det kommer til blødningen. Har aldri hatt spiral selv, men husker når moren min tok ut sin at hun blødde veldig mye (som hun sa selv)

ORIGINAL: yeah!

Tusen takk for responsen:)

Då e d nok rett og slett forskjelligt fra dama t dama...eg krysse fingrane for at eg e blant dei som ikkje blør og ikkje får så vondt;)
D me infeksjon tenkte eg faktisk ikkje på. D va godt du sa Jenny. D ska eg spør legen om når han tar den ut.Men åje, håpe egentli ikkje d då da, siden d me eggløsning. Blir jo lenge t neste gong me kan treffa på eggløsningen siden han jobbe på sjøen...Men men, må bare ta d som d komme. Vil jo kje få infeksjoner heller.

Jenny: Du skreiv at du tok ut spiralen i august...e du blitt gravid ette d, eller prøve dokkor ennå?Lure sånn på kor long tid d komme t å ta før eg blir gravid!!

Jeg hadde mensen sist 21.des, men det gikk ikke som vi hadde håpet[:(]
I ettertid tror jeg kanskje jeg har mista en gang i sept/okt også, tror jeg tok festeblødning for å være mensen.. Men skjønte ikke det da[8|]Fikk ordentlig mens en uke etter det igjen
Men tror ikke kobberspiralen har noe å si på hvor lang tid man bruker, fordi det ikke er noen hormoner som skal stabilisere seg igjen[:)]

Så det er nok forskjell fra dame til dame[:)]
Men lykke til med prøvinga da[:D]

Åh, så trist!...Håpe virkelig dokkor får d t igjen snart, og at d går bra!!D gjør d nok:)D e jo egentli ganske vanlig å abortere, betyr jo ikkje at d ikkje komme t å gå bra neste gong!:)Krysse fingrane for deg!:)

Nai,d e sant, ingen hormoner me i bilde, så får bare kryssa fingrane for at me e heldige å treffe når han e hjemma fra sjøen;)E forberett på at d kanskje komme t å ta noen måneder da....men håpe virkelig ikkje d tar så veldig lang ti. Åsså e eg o litt forberett på at eg kanskej kan få ein spontanabort, siden d e så vanlig. Kvar 3 kvinne spontanabortere jo minst ein gong i løpet av live. Å mamma har og hatt ein spontanabort, så e litt forberett på den...men sef...håpe jo virkelig eg sleppe å oppleva d!!Og håpe virkelig du sleppe å oppleva d igjen!!
Masse lykke t!!:)

Du burde jo passe på å hompe øit dagen før du tar ut spiralen, noen av gutta vil jo sansynlighvis svømme opp og være i livmoren. Muligheten er jo til stede at noen får mulighet til å svømme opp når spiralen blir tatt ut. Kanskje ikke verdens største sjanse, men bedre det en at du ikke får gjort noen ting den dagen du tar den ut.

Min personlige erfaring er at det er vondt å sette den inn, men mere ubehagelig en vondt å ta den ut. jeg blødde så godt som ingen ting- Bare litt rosa utflod rett etter på.

Jeg har ikke blitt gravid men det er fordi vi bruker hoppe av i metoden nå i en overgangsperiode. Før vi setter igang prøving for fult.

Har aldri hatt kobberspiral, kun hormonspiral.

Og var mye mindre ubehagelig å dra den ut enn å sitte den inn... var jo over på 2 sek.[:D]
Blødde som en foss når jeg satt den inn, men ingenting når jeg tok den ut[;)]

Jeg har hatt kopperspiral, det var vondt å sette in men ikke vondt å ta ut....[;)]

Jeg har hatt både kobberspiral og hormonspiral...

Kobberspiralen måtte jeg faktisk på sykehus for å sette inn fordi legen min ikke fikk det til...[8|] Kjente ingenting av det...den kom ut av seg selv ca 3 år senere ![&:] Kroppen min støtet den ut, så det var tydligvis ikke noe for meg...
Hormonspiral ble satt inn uten ubehag, og jeg kjente ingenting da den ble fjernet ![:D] Blødde minimalt...

Lykke til !![:D]

Kan ikke hjelpe deg med akkurat det, men vil
gjerne ønske deg velkommen til et paradis fult
av helt herlige jenter [:D]
Gleder oss til å bli kjent med deg, men håper
du får flytte inn på terminforum snart[:D]

Hei alle sammen![:)]

Tusen takk for så masse fine velkomsthilsener og gode tips og råd, og for at dokkor dele dokkas erfaringar me meg:)

Jepp, håpe me alle får komt oss over til terminforum snart!:):)

Masse lykke t alle sammen!:)

[:)][:)][:)]

Kjenne eg glede meg skikkelig t å setta i gang me prøvingå når mannen komme hjem fra sjøen!!:):)

ORIGINAL: jenny77

Jeg tok ut min kobberspiral august ifjor. Jeg syns ikke det gjorde det minste vondt, bare litt ubehagelig.
Og jeg blødde ikke noe særlig heller.
Men jeg tror du skal vente med å ha sex noen dager, pga fare for infeksjon.. Ikke helt sikker på det, men hør med gyn. din iallefall[:)]

Må bare signere her! Jeg kjente nesten ikke at han dro den ut jeg.... Ble overrasket selv. Du må nok vente litt med sex ja!

åh,så bra. Håpe d blir sånn for meg o!:)...men må me venta me sex??Pga fare for infeksjon då eller?Men ka me d så hu eina skreiv om å ha sex dagen før da?..d går vel greit?

Back
Topp