Ta på magen? Greit eller ikke

Det har jeg ingen problemer med, og skjønner ikke "hysteriet". Selvfølgelig vil folk kjenne, det er jo utrolig fasinerende.
Har imidlertid ikke møt mange som vil kjenne, og de som har gjort det har spurt først.

Vil ikke kalle det hysteri. Fint at du liker å bli tafsa på, Men det er mange som ikke liker det.

Jeg selv synes det er unaturlig og rart å ta på andre. Baby eller ikke i magen, det er en intim sone de fleste har, jeg inviterer ikke til klem heller hos de fleste. De som virkelig kjenner meg vet at jeg ikke er en fysisk person.

Så når folk bare kommer å tar seg til rette i min intim sone, ja da får de passet påskrevet kraftig. Har ikke opplevd at noen har spurt, de bare tar seg til rette. Å det synes jeg er uhøflig rett og slett

Vil ikke kalle det hysteri. Fint at du liker å bli tafsa på, Men det er mange som ikke liker det.

Jeg selv synes det er unaturlig og rart å ta på andre. Baby eller ikke i magen, det er en intim sone de fleste har, jeg inviterer ikke til klem heller hos de fleste. De som virkelig kjenner meg vet at jeg ikke er en fysisk person.

Så når folk bare kommer å tar seg til rette i min intim sone, ja da får de passet påskrevet kraftig. Har ikke opplevd at noen har spurt, de bare tar seg til rette. Å det synes jeg er uhøflig rett og slett

Herregud. Snakker om at dere føler dere truffet! :P At jeg mener folk er hysteriske, må jo jeg få lov å mene?
Hva mener du med "Fint at du liker å bli tafsa på"? Hvor har jeg skrevet at jeg liker det? Vi har alle lov til å mene noe, og jeg mener det til en viss grad er hysteri ute å går når det gjelder dette med at folk vil kjenne på magen.
Trår noen over din intimgrense så sier du ifra på en høflig måte, du setter ikke i et kraftig tilsnakk. DET er ufint.

Herregud. Snakker om at dere føler dere truffet! :p At jeg mener folk er hysteriske, må jo jeg få lov å mene?
Hva mener du med "Fint at du liker å bli tafsa på"? Hvor har jeg skrevet at jeg liker det? Vi har alle lov til å mene noe, og jeg mener det til en viss grad er hysteri ute å går når det gjelder dette med at folk vil kjenne på magen.
Trår noen over din intimgrense så sier du ifra på en høflig måte, du setter ikke i et kraftig tilsnakk. DET er ufint.

Det er enda mere ufint og uhøflig og trå over grensa å ta på andre;)
Du kan være uenig og synes det er greit, her var det snakk om at folk tar seg til rette. Og kalle det hysteri er vel det samme som at jeg kaller deg hysterisk over noe du mener er viktig for deg. Hvis det er snakk om ufint som du siterer, så er det mange som kan føle at du er ufin for at du kaller de hysterisk over sin intim sone. Da kunne du kanskje ha skrevet det på en annen måte (?) Bare sånn for å vinkle hvordan du skriver. Du likte ikke at jeg beskrev det som "tafsing" f.eks. skal jeg kalle det da at du ble truffet eller hysterisk over din mening da?
Over min måte og beskrive hva jeg mener det er.

Når folk kommer og tar seg til rette over din kropp, snakker du høflig til dem?
Så hvis en person kommer og griper tak i rumpa du f.eks. snakker du høflig til vedkommende?

Spiller ingen rolle hvor på kroppen de tar, har du ikke blitt spurt eller invitert til den type fysisk kontakt. Så er det en overtredelse over intim sonen til den personen, noen synes det er kjempe kos at andre tar på magen. Mens andre ikke, men jeg siterer igjen "å ta seg til rette" det at folk ikke spør om det er greit.

Du må gjerne kalle det hysteri, Men jeg synes det er ufint av deg og kalle det det.
Slik du synes det er ufint av meg og si ifra på min måte ;)

Sniker fra desember, og jeg merker mer og mer til kommentarene "se så stor du er blitt" og denne berøringen av magen samtidig. Som regel rekker jeg ikke reagere før de har tatt ferdig, og da sier jeg ingenting, men syns det er ubehagelig.
Jeg er veldig stolt av magen min, men det er kun samboer og frøkna som har lov å ta på uten godkjenning ;)

Det er enda mere ufint og uhøflig og trå over grensa å ta på andre;)
Du kan være uenig og synes det er greit, her var det snakk om at folk tar seg til rette. Og kalle det hysteri er vel det samme som at jeg kaller deg hysterisk over noe du mener er viktig for deg. Hvis det er snakk om ufint som du siterer, så er det mange som kan føle at du er ufin for at du kaller de hysterisk over sin intim sone. Da kunne du kanskje ha skrevet det på en annen måte (?) Bare sånn for å vinkle hvordan du skriver. Du likte ikke at jeg beskrev det som "tafsing" f.eks. skal jeg kalle det da at du ble truffet eller hysterisk over din mening da?
Over min måte og beskrive hva jeg mener det er.

Når folk kommer og tar seg til rette over din kropp, snakker du høflig til dem?
Så hvis en person kommer og griper tak i rumpa du f.eks. snakker du høflig til vedkommende?

Spiller ingen rolle hvor på kroppen de tar, har du ikke blitt spurt eller invitert til den type fysisk kontakt. Så er det en overtredelse over intim sonen til den personen, noen synes det er kjempe kos at andre tar på magen. Mens andre ikke, men jeg siterer igjen "å ta seg til rette" det at folk ikke spør om det er greit.

Du må gjerne kalle det hysteri, Men jeg synes det er ufint av deg og kalle det det.
Slik du synes det er ufint av meg og si ifra på min måte ;)

Jeg har ingen problemer med å forstå at enkelte syns det er ubehagelig at folk bare tar seg til rette. Det ER ikke greit, og det er klart man må si ifra. Jeg mener fortsatt at man ikke behøver å sette i til folk. Voksne mennesker snakker normalt til hverandre. Særlig litt eldre, eller mennesker som ikke selv har vært gravide skjønner at det kan være for intimt for enkelte. Det kan være greit å se litt av disse nyansene før man hugger løs på vedkommende.

Jeg har aldri opplevd at folk bare tar seg til rette, men flere har villet kjenne på magen, og det syns jeg bare er hyggelig. Det er magen liksom, ikke rumpa eller puppene. Da er man jo over på et helt annet område, og et helt annet tema.
Det er ingenting seksuelt eller sensuelt med en gravid mage vil jeg påstå, og ja -jeg syns det er hysterisk at folk får helt hetta over at andre vil kjenne på magen. Det er jo helt fantastisk at det vokser et lite menneske der inne. Hadde jeg aldri vært gravid selv hadde jeg nok hatt lyst til å kjenne selv.

Jeg har ingen problemer med å forstå at enkelte syns det er ubehagelig at folk bare tar seg til rette. Det ER ikke greit, og det er klart man må si ifra. Jeg mener fortsatt at man ikke behøver å sette i til folk. Voksne mennesker snakker normalt til hverandre. Særlig litt eldre, eller mennesker som ikke selv har vært gravide skjønner at det kan være for intimt for enkelte. Det kan være greit å se litt av disse nyansene før man hugger løs på vedkommende.

Jeg har aldri opplevd at folk bare tar seg til rette, men flere har villet kjenne på magen, og det syns jeg bare er hyggelig. Det er magen liksom, ikke rumpa eller puppene. Da er man jo over på et helt annet område, og et helt annet tema.
Det er ingenting seksuelt eller sensuelt med en gravid mage vil jeg påstå, og ja -jeg syns det er hysterisk at folk får helt hetta over at andre vil kjenne på magen. Det er jo helt fantastisk at det vokser et lite menneske der inne. Hadde jeg aldri vært gravid selv hadde jeg nok hatt lyst til å kjenne selv.

Jeg er en av de som ikke liker å bli tatt på, men jeg hadde aldri i verden skjelt ut noen som tok seg til rette. Jeg tenker at både det å ta på uten å spørre og det å reagere veldig sterkt på å bli tatt på kan være like uhøffelig. Jeg skjønner godt at folk synes det er koselig med en fin gravid mage, men jeg setter nok mitt behov for å være i fred foran andre sitt behov for å kjenne på magen min :p(unntatt kjæresten min da, han synes jeg det er kjempekoselig at tar på magen)

Nå når magen har blitt tydelig gravidmage, har jeg ikke like store problemer med det som i starten. Har ikke opplevd så mange som har gjort det heller da, men kvepper alltid litt til når noen legger en hånd på uten å spør.
Men jeg har også løyet å sagt jeg ikke kjenner bevegelse utenpå enda, for jeg orker ikke at folk skal begynne å stryke å kjenne etter hele tiden

Familen har lov, dvs de bestemte det, til å ta på den uten å spørre og selvfølgelig kjæresten [emoji4] Jeg er overvektig så syns ikke sånn veldig ennå, men kommer til å si i fra hvis fremmede gnikker på den uten noe forvarsel. Jeg tenker at man spør også forholder man seg til det personen sier, vanlig høflighet [emoji4]

Men det er da vel heller ingen som har sagt noe om å hugge løs på noen! Vi sier bare at vi ikke synes det er greit.

Jeg synes nesten det blir litt for lite tafsing jeg [emoji23] så sjukt stolt av magen, hvorfor vil ikke alle kjenne??? [emoji85][emoji85][emoji85]

Kanskje jeg bare har vært veldig heldig og møtt veldig hyggelige og bra folk!

Les startinnlegget. ;)

Ok, min feil.

Uansett, du har siterte både meg og andre som ikke har sagt noe om dette, kun at vi ikke synes det er greit. Jeg har ikke glefset til eller blitt sint på noen, jeg synes fortsatt ikke det er innafor. Det betyr ikke at jeg er hysterisk. Folk har forskjellige intimgrenser og jeg synes det er veldig rart å ta på andre uten videre.

Det er vel ingen her som har sagt noe om å være ufine heller? Det er snakk om at man ikke synes noe om det, og det synes jeg på ingen måte er hysteri. For meg er det helt unaturlig å gå rundt og ta folk på magen, med mindre de selv inviterer til det.

Å "bite heftig ifra seg" er vel ikke akkurat å ta det opp på en fin måte

Ingen "uinviterte" som har tatt på magen min ennå. Hadde noen gjort det hadde jeg sikkert blitt så satt ut at jeg ikke hadde fått sagt så mye.. Er ikke så glad i å bli tatt på til vanlig( altså.. det finnes selvsagt unntak;)), og magen er ihvertfall off limits!

Back
Topp