Ta med mat på barselvisitt?

Var ingen som tok med noe her. Men vi kom hjem til ryddet leilighet, og nyvaska klær. Ei venninne låste seg inn og gjorde det koselig til vi kom hjem fra sykehuset :) det satt vi stor pris på. Hun, mannemannen og datteren dro kanskje en halvtime eller så etter vi kom hjem. Helt innafor! Min mor og stefar derimot tilbragte vel 5-6 timer her. Det var ikke innafor, men de eier ikke sosial intelligens :confused:

Kun mine yngre venninner har hatt med noe, spurt i forkant om det var noe jeg ønsket på butikken. Ellers har besøket (spesielt de med barn fra før merkelig nok) ikke hatt med noe som helst av mat/kaker.... Og jeg hadde heller ikke kjøpt inn eller baket noe første ukene for å servere gjester for jeg forventet nesten at de skulle ha med selv.

Ei venninne kom med smoothies, frukt og bær til meg et par dager etter hjemkomst. Det var det beste jeg kunne fått! Hadde kjempedårlig matlyst på tung og vanlig mat, så det var virkelig gull verdt!<3 Ellers var det ingen som kom med noe mat. Men satte naturligvis pris på både besøk og babygaver!

Jeg sa til alle som hadde lyst til å komme på besøk før vi følte at vi hadde litt oversikt at vi ble veldig glad for besøk, men da måtte de lage middag til oss. Det fungerte fint for alle. Vi slapp å lage middag, fikk servert og de som kom på besøk syntes det var godt å kunne bidra med noe Vi må ikke være redde for å be om hjelp. Det er heller ikke alle som kobler sånt. Før jeg fikk barn selv så kunne det ikke falt meg inn å ordne slikt for andre. Men jeg hadde gjort det med glede om noen hadde spurt. Jeg hadde bare ikke innsikt i hva å ha et nyfødt barn innebar. Men etter jeg ble mor selv har jeg vært ivrig etter å hjelpe litt til i huset om de nybakte foreldrene lar meg

Nå har ikke jeg vært på barselbesøk til noen enda (ingen søsken som har barn, mannens familie er ferdige med små, ingen venner som har barn enda), men jeg kommer garantert til å ta med noe. Hadde satt sååå pris på at noen tok seg tid til å lage noe til meg i alle fall :)
Mamma hadde noen ganger med seg litt til kaffen da hun kom på besøk, men that's it.
Jeg fylte jo fryseren greit mens jeg gikk gravid, så var ikke noe problem å finne noe å servere uansett :)

Ja, vi fikk både bakverk og middager til fryseren av familie og venner som var på barselbesøk. Det var til stor hjelp og veldig hyggelig gjort ♥️ Vil gjøre det samme neste gang jeg skal på barselbesøk til noen :)

Har aldri hatt med noe på barselbesøk, har rett og slett ikke tenkt tanken. Men har heller aldri forventet noe annet enn å få hilse på mor og baby. Når vår baby etterhvert kommer forventer jeg ikke at folk skal ha med noe, men setter naturligvis pris på det dersom noen gjør det. Jeg kommer heller ikke til å styre med å servere de noe. Kaffe har vi alltid i hus, kaker får de klare seg uten.

Back
Topp