Ta med barn på tul

Lurepus

Gift med forumet
VIP
Himmelbarn
Desemberskattene 2014
Desemberskatter 2016
Januar 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Vi kunne tenkt oss en tidlig ul ca i uke 11. Denne regner jeg med blir tatt på dagtid siden det er da de har åpent :) Vi har ei jente på 13 mnd som jeg er hjemme med, og det blir veldig vanskelig å finne noen som kan passe henne midt på dag og vi vil jo gjerne være med begge to :sorry: Er der "lov" og innafor å ta med seg frøkna? Vet ikke helt hvordan vi skal få det til ellers...

Ikke for å kuppe tråden, men tenker du det samme om f.eks kontroll hos lege/jordmor? For jeg regner med jeg må dit alene med jentungen mesteparten av tiden.

Mener jeg har lest artikler om foreldre som har med seg barn på tidelig ul. Leste at flere leger hadde frarådet dette i tilfelle noe skulle være gale. Men nå er nå ikke frøkna di så gammel at hun forstår hva som skjer heller. Så tror ikke det skal være et stort problem. Er tross alt dere som kjenner hun best.

Vi tok med 1 åringen, gikk fint det:) men han ble litt urolig etter en stund da:p

Ikke for å kuppe tråden, men tenker du det samme om f.eks kontroll hos lege/jordmor? For jeg regner med jeg må dit alene med jentungen mesteparten av tiden.
Jeg kommer til å prøve å legge de fleste timene med jordmor til de ukene samboer er hjemme, men når han ikke er hjemme må jeg nok ta henne med :) Det er ikke ideelt, men har ikke så mye valg:confused:

Mener jeg har lest artikler om foreldre som har med seg barn på tidelig ul. Leste at flere leger hadde frarådet dette i tilfelle noe skulle være gale. Men nå er nå ikke frøkna di så gammel at hun forstår hva som skjer heller. Så tror ikke det skal være et stort problem. Er tross alt dere som kjenner hun best.
Det jeg og har lest, at mange fraråder det og at det noen steder rett og slett ikke er lov. Men jeg og tenker at hun er så liten at hun forstår jo ikke hva som foregår. Eneste er om man får dårlige nyheter og at vi blir lei oss eller noe sånt.. det vil hun jo merke :sorry:

Vi tok med 1 åringen, gikk fint det:) men han ble litt urolig etter en stund da:p
Hehe, ja, er jo ikke sååå underholdende for de akkurat :joyful: Satse på å ta med noen bestikkelser :p

Synes jo det er helt innafor med tanke på at ho er så lita :D

Ehm ehm med mindre hun blir skremt når mor får sjokk når hun ser det er to inni der hihihihihihi<3

Vi hadde med vår eldste når jeg var på tidlig UL da jeg var gravid med vår yngste. Det gikk fint :)
Hun var også med på ca alle svangerskapskontrollene hos lege og jm. Jeg regner med at i dette svangerskapet kommer jeg til å ha begge 2 med på kontroller så lenge pappaen ikke er hjemme :) det går nok helt fint :)

Vi kunne tenkt oss en tidlig ul ca i uke 11. Denne regner jeg med blir tatt på dagtid siden det er da de har åpent :) Vi har ei jente på 13 mnd som jeg er hjemme med, og det blir veldig vanskelig å finne noen som kan passe henne midt på dag og vi vil jo gjerne være med begge to :sorry: Er der "lov" og innafor å ta med seg frøkna? Vet ikke helt hvordan vi skal få det til ellers...
Jeg ville ringt for å spørre. Har hørt at flere ikke får lov, så like greit å avtale på forhånd slik at du slipper å lure :)

Jeg ville ringt for å spørre. Har hørt at flere ikke får lov, så like greit å avtale på forhånd slik at du slipper å lure :)
Ja, må nesten gjøre det :) Har ikke bestilt time enda så gjør det samtidig :)

Vi hadde med vår eldste når jeg var på tidlig UL da jeg var gravid med vår yngste. Det gikk fint :)
Hun var også med på ca alle svangerskapskontrollene hos lege og jm. Jeg regner med at i dette svangerskapet kommer jeg til å ha begge 2 med på kontroller så lenge pappaen ikke er hjemme :) det går nok helt fint :)
Så bra at det gikk greit :) Man har jo ikke så mye valg akkurat når de ikke er i barnehage eller på skole :)

Da var ultralyden bestilt og det var ikke noe problem å ha med barn, men gynekologen ville helst ikke ha de med inn til selve undersøkelsen så hun må være igjen i resepsjonen :wideyed: Haha, lurer på hvordan det går, hun som ikke liker at jeg går på do engang! :dead:

Da var ultralyden bestilt og det var ikke noe problem å ha med barn, men gynekologen ville helst ikke ha de med inn til selve undersøkelsen så hun må være igjen i resepsjonen :wideyed: Haha, lurer på hvordan det går, hun som ikke liker at jeg går på do engang! :dead:
Det er det jeg syns er litt ekkelt. Hvis barnet begynner å gråte og nekter å la deg gå inn alene. Blir vanskelig å konsentrere seg. Kan ikke pappaen passe? Eller besteforeldre evt noen venner?

Usj, hun er jo litt liten for å skulle sitte for seg selv mens du er i gu stolen:( er jo viktig at du er avslappet også! mine er 5 år men jeg vet det aldri hadde funka så sant der ikke er en kjempesnill resepsjonist som er flink med barn!

Resepsjonisten skulle passe, så vi får se hvordan det blir.. Om det ikke går får pappaen være sammen med henne :) Er ikke helt komfortabel med at hun skal sitte igjen alene med en fremmed :(

Back
Topp