Ta med babyklær til føden?

Vi kledde babyene i egne klær. Tror vi bytta litt på med sykehusets og egne. Syntes å huske at det vi tok på ikke ble skittent. Håper jeg rekker å sy mitt eget lille hentesett før babyen kommer på onsdag :3, har ikke all verdens tid akkurat, skulle sy bukse til meg selv også
 
Jeg brukte kun eget tøy på mini. I str 50... hadde 4-5 skift og det var ikke for mye!
 
Tar dere med 50 eller 56?
Generelt 50. Storesøster brukte str 50 i 1-2 måneder, har vanskelig for å se for meg at det kan bli for lite helt i starten for en gjennomsnittlig liten en. Men det kommer jo an både på klærne og selvfølgelig hvor stor babyen ligget an til å bli :)
 
Min baby var 54 cm lang ved fødsel, bruker fremdeles str 50 nå etter 17 dager. :)

Vi hadde med en tynn ull-lue som hun fikk på med én gang. Ellers brukte vi sykehustøy frem til hjemreise. Men vi dro hjem 17 timer etter fødsel da.
 
Hadde med et par bodyer og bukser, og lue, men brukte sykehusklærne de første dagene. Klærne jeg hadde med (str 50) var uansett for store for lille snuppa som måtte ut litt tidlig, så måtte anskaffe noen bodyer i 44 først.
 
Har med 2 stk body og en bukse med ben til hjemturen. Kun størrelse 50. Ellers lue, tynn jakke og teppe til å ha over i bilstol. Skal bruke sykehusklærne fram til hjemreise. Synes ikke sist at det var nødvendig å skifte klær på den nyfødte hele tiden.
 
Har med litt skift, også ser jeg an om jeg bruker det eller ikke, kommer an på om der blir gulpebaby eller ei...
 
Back
Topp