ta feber da de sover

lille iskaffe

Forumet er livet
Lurer på en ting. Snuppa har hatt 39.3 i feber på dagen i dag. Gav henne stikkpille 17.30 også sov vi litt, vært i fin form til nå.Nå skal hun sove, feberen er 38,8 nå. Skal jeg vekke henne og måle feberen etterpå eller hva pleier dere?Bare kjenne på henne? 

Jeg pleier som regel bare å kjenne på dem, kjenner det hvis de har feber eller ikke.
Ikke så greit å plage dem med termometret når de sover[:)]

jeg pleier bare og kjenne baki nakken hennes, og om jeg føler det er noe som ikke stemmer tar jeg henne opp og skifter samtidig som jeg tar feberen, men som regel går det fint etter smertestilende først på kvelden[:)]

får liksom ikke sjekket allmenntilstanden da hun sover. den er kanskje grei da hun sover?

ORIGINAL: lille iskaffe

får liksom ikke sjekket allmenntilstanden da hun sover. den er kanskje grei da hun sover?

Ja, hvis du kjenner at hun koker og er sinnsykt varm kan du jo sjekke feberen med termometer.
Men hvis hun er bare ca 38-39 grader er det bare å la henne sove og heller sjekke henne oftere.

har hørt at den skal være ganske grei da de sover, men jeg har sjekket ofte alikevel med min snuppe, bare for og ha gjort det[:)]bare stryker litt på og kjenner på mamma-hjertet[:)] går nok bra tenker jeg[;)]

ORIGINAL: ~~tilie~~

Jeg pleier som regel bare å kjenne på dem, kjenner det hvis de har feber eller ikke.
Ikke så greit å plage dem med termometret når de sover[:)]

Ha det litt kjølig på rommet og en lett dyne. Snuppa mi hadde feber for noen dager siden. 38,5 ved kveldsstellet. Gav henne en paracet supp og la henne kun i en body. Kjente på henne i løpet av natta og da hadde hun ikke feber...

Så kommer det jo selvfølgelig ann på hvorfor hun har feber da... Om det kun er tenner eller infeksjon...

Back
Topp