ta det rolig?

babybooom

Forelsket i forumet
hadde jo litt blod på påpiret på ondag. Fikk beskjed om å ta det rolig. Betyr det bare slappe av hjemme (er hjemmeværende) eller er det ok å gå på tur i skogen tror dere?

Jeg tenker at det betyr å gjøre det som kjennes greit for kroppen, men holde seg unna tunge løft, heftige anstrengelser og 'storrengjøring før helga'. En gåtur i rolig tempo uten innslag av treklatring, ekstrempadling eller elgebryting tror jeg er helt 'innenfor'! Er nok sikkert godt for både kropp og sinn å få litt frisk luft og gode skogvibber

ja hadde vert godt med frisk luft kjenner jeg. Eneste er at jeg gikk tur dagen før blødningen også så er litt stresset på om det var den som gjorde det men var sikkert ikke det...

Kloke ord fra cco! Tror ikke gåturen før blødningen var årsaken! Den ville nok kommet uansett.

Jeg gikk ofte tur med hunden før, men jeg slutta etter jeg fikk ødelagt bekkenet ganske tidlig. Jeg gikk en helt vanlig tur, ble jo seff noen opp og ned bakker, og hadde ikke regnet med at det skulle skade noe, men..
Fikk ingen blødning, men som sagt var helt ødelagt allerede 5mnd før fødselen.
Selv ville jeg tolket "ta med ro" slik at du ikke gjorde noe stort, slapp av, ligg rett og les deg en god bok, eller se på tv.

ja jeg gikk mye tur før jeg ble gravid men har slitt med hofter og og trøtthet så har ikke gått noe. gikk på tirsdag og blødde dagen etter. lagt mye siste dagene, bare laget middag og hentet barna og har ikke blødd mer, fikk lyst å gå tur i dag men fant ut at jeg venter til jeg har fått svar på hcg og tar det rolig fram til det :)

ja jeg gikk mye tur før jeg ble gravid men har slitt med hofter og og trøtthet så har ikke gått noe. gikk på tirsdag og blødde dagen etter. lagt mye siste dagene, bare laget middag og hentet barna og har ikke blødd mer, fikk lyst å gå tur i dag men fant ut at jeg venter til jeg har fått svar på hcg og tar det rolig fram til det :)
Det aller viktigste (og riktigste) er nok å lytte godt til kroppen din og følge magefølelsen. ;)

Det er nok lurt at du gjør ja:) håper alt er i skjønneste orden hos deg!

Fikk beskjed om å leve helt normalt da jeg hadde blod på papiret i uke 9. Var hos spesialist og han sa at vi har svært liten, om nesten ingen kontroll på den første prosessen der fosteret enten utvikler seg riktig eller ikke. Så derfor ingen grunn til å gjøre noe annerledes. Gikk bra med det svangerskapet.

jeg fikk beskjed om å slappe av og ta det rolig så følger det ;)

Back
Topp