Ta barseltiden tilbake!

Ikke i bruk

Forumet er livet
"Visste du at de første seks ukene etter fødselen kalles for barseltiden? Jeg vil med dette slå et slag for denne slitsomme, travle, gode og helt spesielle tiden. Jeg ønsker meg at vi tar et lite skritt bakover mot slik det var før. Gir oss selv tid til å bare bli kjent med babyen, komme godt i gang med ammingen og ikke minst venne oss til det nye livet med det nye barnet."

Les hele Ammehjelperbloggen her

Enig! Vi må slutte å stresse med alt vi skulle ha gjort de første ukene, de fleste av oss er hjemme lenge nok til å få gjort det etterpå. Det er jo sååå mye viktigere å ikke slite oss ut, vi skal bli kjent med et nytt lite menneske og få til amming, rutiner osv.

Jeg har ikke vært noe flink til å tenke sånn med de to første, men denne gangen nyter jeg hvert sekund på sofaen med lille, stresser ikke med noenting og gjør husarbeid når jeg har tid og ork. Jeg er heldig og er i veldig fin form, ammingen går fint og jeg har en baby som spiser og sover. Da får jeg overskudd til å gjøre litt ekstra noen dager og nyter det, samtidig som jeg nyter de dagene vi ikke gjør noenting :)

Ligger mye på sofaen og bare koser med babyen. Hun sover mye på brystet mitt gjennom hele dagen. Husarbeid gjør jeg når jeg orker!

Jeg er litt rastløs, syns det er lite som skjer hver dag, blir innimellom litt grinete av å være mye våken på natta, men så er det viktig å minne selv på å nyte tiden med henne, barseltiden varer ikke evig :)

Back
Topp