Ta barseltiden tilbake!

Ikke i bruk

Forumet er livet
"Visste du at de første seks ukene etter fødselen kalles for barseltiden? Jeg vil med dette slå et slag for denne slitsomme, travle, gode og helt spesielle tiden. Jeg ønsker meg at vi tar et lite skritt bakover mot slik det var før. Gir oss selv tid til å bare bli kjent med babyen, komme godt i gang med ammingen og ikke minst venne oss til det nye livet med det nye barnet."

Les hele Ammehjelperbloggen her

For meg har en travel barseltid vært perfekt!
Jeg har vært mye dårlig i alle mine svangerskap, men i god form når ungen vel er ute. Amming har gått greit etc. Hvorfor skal jeg "gå i hi" når jeg endelig har fått tilbake energien min?

Her er det vel individuelle forskjeller som ved andre ting ellers? Men jeg synes folk kan respektere at familien kanskje ikke ønsker huset fult av folk til alle døgnets tider. Men vente til de blir invitert eller som jeg har gjort sendt sms til nysgjerrige; "Nå tar vi imot besøk. Send sms og avtal, IKKE kom uanmeldt. Ønsker du servering ta med kake/boller/middag selv. Vi stiller med kaffe og saft".

Her er det vel individuelle forskjeller som ved andre ting ellers? Men jeg synes folk kan respektere at familien kanskje ikke ønsker huset fult av folk til alle døgnets tider. Men vente til de blir invitert eller som jeg har gjort sendt sms til nysgjerrige; "Nå tar vi imot besøk. Send sms og avtal, IKKE kom uanmeldt. Ønsker du servering ta med kake/boller/middag selv. Vi stiller med kaffe og saft".
Genialt :)

Måtte screenshotte denne, for du satt ord på d jeg har tenkt!:) takk!

Trodde folk hadde sluttet med uanmeldte besøk...

Det koster med ikke en kalori å ikke servere noe annet enn kaffe når vi får besøk (med mindre jeg har invitert de på noe annet)

Back
Topp