Ta allergipiller eller ikke?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Jeg bor på Østlandet og her er det fortiden kraftig spredning av bjørkepollen.

Dersom jeg ikke tar pillene mine nyser jeg, nesen er tett og renner og øynene svir som om jeg har delt opp en fersk løk.
Dersom jeg tar det blir jeg matt i hele kroppen, ekstremt trøtt og vatt i hodet.

Har eksamen om en uke, og trenger å få lest, vet virkelig ikke om jeg bør kutte ut pillene eller ikke, eller muligens bare ta de hver annen dag..

Noen med råd?
 
Mamma og jeg tar de på kvelden, de skal jo ha virkning en dag. Midt på dagen er ikke trøttheten så verst :)
 
Hvilke piller har du? Har du testet mange ulike typer? Jeg reagerer ikke i det hele tatt på aerius, men kan bli litt trøtt av zyrtec og prostafen blir jeg helt ødelagt av, så kanskje du finner noen som fungerer bedre?

Hvis du prøver uten piller kan du jo vaske håret hver dag, bytte sengetøy eller i hvert fall putetrekk hver dag og være minst mulig ute.

Har du brukt øyedråper og nesespray i tillegg? Mange reagerer ikke på det, og det kan hjelpe med kløe i øyne, nysing osv :)

Lykke til på eksamen! Får du ekstra tid pga allergi?
 
Prøv et annet merke. Jeg var veldig fornøyd med Telfast.

I år bruker jeg bare lokalbehandling (nesespray og øyedråper), det er også et alternativ. Å gå uten medisin nå er uutholdelig spør du meg.
 
Ta pillene på kvelden eller prøv annet merke eller mer lokal behandling (øyedråper/nesespray). Ikke mulig du rekker å prøve så mye på bare en uke, men sånn til neste gang. Man skal ikke trenge å være zombie i pollensesongen pga medisinene, de fleste kan finne alternativer som virker :)

Ellers, vask hår, klær og bytt putetrekk daglig. Prøv å lufte mest mulig effektivt :)
 
Hvilke piller har du? Har du testet mange ulike typer? Jeg reagerer ikke i det hele tatt på aerius, men kan bli litt trøtt av zyrtec og prostafen blir jeg helt ødelagt av, så kanskje du finner noen som fungerer bedre?

Hvis du prøver uten piller kan du jo vaske håret hver dag, bytte sengetøy eller i hvert fall putetrekk hver dag og være minst mulig ute.

Har du brukt øyedråper og nesespray i tillegg? Mange reagerer ikke på det, og det kan hjelpe med kløe i øyne, nysing osv :)

Lykke til på eksamen! Får du ekstra tid pga allergi?
Tar cyrtez, har tidligere prøvd Zyrtek, men det var enda verre
 
Jeg tar forresten pillen på kvelden...

Akkurat nå tenker jeg bare "jippi, det regner", tok den ikke i går og har hatt en mildt sagt j*** dag
 
Tar cyrtez, har tidligere prøvd Zyrtek, men det var enda verre
Anbefaler å teste aerius eller evt. Annen allergimedisin. Jeg har prøvd flere typer, cetirizin bluefish blir jeg veldig bra ganske fort, men jeg ble som en zombie, kunne sovet døgnet rundt om det var mulig og føttene ble veldig tunge. Aerius virker gjerne først greit etter noen dager, men der får jeg ingen bivirkninger. De fleste andre jeg har prøvd blir jeg trøtt av.

Men hvis alternativet ditt kun er å ta den du bruker nå eller å gå uten så ville jeg selv ha valgt å gå uten før eksamen.
 
Enig i bytte av medisin. Bruker også aerius, du har god virkning og jeg blir ikke trøtt eller bomull i hodet av dem :)
 
Jeg tar forresten pillen på kvelden...

Akkurat nå tenker jeg bare "jippi, det regner", tok den ikke i går og har hatt en mildt sagt j*** dag
Cyrtez (eller hvordan dere staver det, virkestoffet er uansett cetrizin) er det veldig vanlig å bli trøtt av. Aerius/desloratadin er MYE bedre utrolig stor forskjell men den er vel kanskje på resept i Norge?
Livostin øyedropper og nesespray kan du ihvertfall prøve så slipper du nysingen og sviingen samt at den får du effekt med en gang, aerius fungerer best etter noen dager spesielt når sesongen allerede er som den er nå.
 
Back
Topp