Tøybleier?

Mai10*Mai12

Betatt av forumet
Noen med erfaringer eller som vurderer dette? Vurderer dette selv men har ingen erfaring eller kjenner noen som har brukt. Min mor brukte det på oss når vi var små [:)] Finnes også så mange varianter, størrelser, one-size...?? Blir ikke klok jeg [8|]

Husker jeg leste at Sicily skulle bruke tøybleier, spør henne, eller lag en tråd til henne med spm ditt[;)]

Jeg har kjøpt tøybleier. Har mange venninner som har brukt det med veldig god erfaring. Det står jo veldig mye lærerikt om dem på bleieboden sin side f.eks. 

Jeg lurer egentlig på hvorfor noen velger å bruke dette?

Tenker på den økonomiske delen, er det egentlig noe å hente på å bruke tøybleier. man må jo vaske de både i vasken og i maskina, og ofte.. ???

eller er det noe med sårhet i stumpen eller hva/hvorfor??

ORIGINAL: Freaky*Nurse*Flode

Tenker på den økonomiske delen, er det egentlig noe å hente på å bruke tøybleier. man må jo vaske de både i vasken og i maskina, og ofte.. ???

Hvis jeg hadde brukt tøybleier så ville det nok hovedsakelig vært for den økologiske delen, ikke den økonomiske.
Og det er jo en goood grunn i seg selv[:D]

ORIGINAL: Freaky*Nurse*Flode

Man sparer mye penger, og man sparer miljøet. De to ekstra maskinene i uka slår ikke to tonn ugjenvinnbart avfall fra ett bleiebarn, altså. Og tøybleiene kan brukes til flere barn eller selges videre når man er ferdige med dem. [:)]
De er også mye bedre for barnet enn engangsbleier, og tøybleiebarn blir fortere tørre.

Tenker vell egentlig på alle grunnene for det...såre rumpen, miljøet og økonomisk. Men har som sagt ingen erfaring så vil gjerne høre fra andre som har brukt det :) Kan virke som at det er mye pes med det i forhold til engangsbleier som bare er å kaste...[8|]

ORIGINAL: Cosmo78

Tenker vell egentlig på alle grunnene for det...såre rumpen, miljøet og økonomisk. Men har som sagt ingen erfaring så vil gjerne høre fra andre som har brukt det :) Kan virke som at det er mye pes med det i forhold til engangsbleier som bare er å kaste...[8|]

Hvorfor da? Jeg har kjøpt alt-i-ett bleier. Eneste forskjellen er at man putter dem i maskinen i stedet for å kaste dem og at man etterhvert bruker rispapir oppi.

Nei det er derfor jeg har lagt ut tråden for å spørre andre med erfaring...Har jo ingen anelse jeg :)

ORIGINAL: Cosmo78

Nei det er derfor jeg har lagt ut tråden for å spørre andre med erfaring...Har jo ingen anelse jeg :)

www.bleieboden.no

Her står det masse, masse info om tøybleier. Hva de forskjellige sortene er, hvordan de brukes osv...

Jeg også har tenkt litt på dette. Men har funnet ut at jeg skal bruke engangs til å begynne med, og så gå over til tøybleier når ungen blir noen mnd. En av mine viktigste grunner er at det er rimeligere og at ungen blir fortere tørr. Er ikke sikkert jeg sparer så mye om jeg skal bruke engangs først da, men jeg skal ha tøybleiene til et barn til etter dette.
Er nok å sette seg inn i nå, så skal ikke stresse med tøybleier. Ble aldri klok på hva jeg burde bruke til nyfødt. Brettebleier var det beste (har jeg hørt fra andre som har brukt det), men aner ikke hvordan man bretter. Var visst litt vanskelig å få andre bleier til å sitte godt på stompen og være ordentlig tett. Dvs, det kom vel an på ungen da, så noen sitter vel bedre enn andre...

Back
Topp