Tøybleier

vente

Flørter med forumet
Jeg har sagt hele tiden at når jeg blir mamma skal jeg bruke tøybleier, kanskje ikke alltid, men mest mulig. Er det noen som har tenkt det samme eller som har brukt tøybleier og har erfaringer? Det kan jo virke som det er en del arbeid med vasking..

Ingen erfaring.. tror ikke jeg kommer til å bruke det m nr to heller.

Jeg kjenner mange som bruker tøybleier, og jeg har forstått det sånn at det ikke er såå mye ekstrajobb. Vurderte det til minstemann selv, men det ble liksom aldri til at jeg gjorde noe annet enn å vurdere det, så vi får se denne gangen [:D]

Når jeg blir mamma skal tøybleier tas i bruk! Bestemte vi oss for for lenge siden, siden det er mye mer miljøvennlig. Dessuten kan man jo bruke samme bleier til flere barn.

Jeg har allerede kjøpt inn det jeg, egentlig før jeg ble gravid - fant noen pent brukte på finn. Har vært veldig mye rundt på forum på nettet, og slik jeg forstår det er det ikke noe særlig mer jobb.

Kanskje ombestemmer vi oss når vi endelig får det barnet vi vil ha, men det får tiden vise [:)]

jeg haaater å vaske klær (snakker om klær, må vel ned å sette på det) så her går det i libero[:)]

Ja det er vel forskjellig hva man orker av klesvask, men tror jeg skal prøve det, de er jo så søte [:D]

Har tenkt å bruke vanlige bleier[:)] Rett og slett for jeg hater ALT som heter klesvask.. hehe[8D]

hvis man kokvasker tøybleiene og bruker tørketrommel på de er de mye værre enn de vanlige bleiene..

vi blir uansett å starte opp med libero, og sannsynligvis gå over til pampers når de er ferdige med å ligge på gulvet [:)] gjort det på de to første og ser rett og slett ikke for meg at tøybleier noen gang kommer inn i vårt hus..

Vi bruker tøybleier.
Og skal bruke det på spiren og.

Elsker tøybleier, og synes ikke det er noe stress med det.
Vi bruker lommebleier og alt-i-ett bleier.
Har rispapir i bleiene så evnt bæsj kastes sammen med papiret i doen og trekkes ned (i starten er ikke det vits for MM bæsjen trekkes gjennom bleien og går bort i vask).

Vasker bleiene på 60grader 3 ganger i uken ca og slenger de i tørketrommelen.
Bleiene kan vaskes sammen med hånnduker etc.

En gang i blandt vasker vi bleiene på 90grader med litt eddik i, men det er ikke nødvendig.

Anbefaler dere på det sterkeste og prøve TB :)
MEN dere bør ikke kjøpe inn bleier før dere har testet og funnet ut hva som passer for dere! :)

NB:
De blir ofte sår av og bytte mellom tøy og papirbleier, så det er ikke anbefalt.

Har tenkt det samme som deg! Men blir nok vanlige bleier i starten, så får vi se.. [:)]

Man kan faktisk få tilskudd i noen kommuner for å bruke tøybleier, kanskje noe å tenke på [:)]

http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Barn/Tips/Stoetteordninger-for-toeybleier

Jeg har aldri brukt det. Brukt Libero til begge mine og vært fornøyd med det[;)]

Vi skal satse på tøybleier! Synes det er ganske genialt, og de virker jo å være mye mer behagelige enn papirbleiene. Og så er de jo knalltøffe, da! [:D]
Rart om barnehagepersonalet ikke liker dem, de kan jo bare legge dem i posen etter bruk? Masse klesvask blir det uansett med småbarn huset. [:)]

Back
Topp