tøybleier

Smurfen26

Blir kjent med forumet
.

Jeg skal bruke det i alle fall de første mnd. [:)]

Blir nok vanlige kjøpebleier, er gode nok dei.

Planen min var å kjøre tøybleier, men nå som jeg skal ha to stykker tror jeg ikke jeg orker å styre med det.
Har heller funnet diverse merker som lager nedbrytbare bleier, så jeg kjøper heller det.

Jeg har brukt tøybleier på de to andre også. Veldig greit. Blir aldri vond lukt på badet og super lite søppel.
Syns ikke det har vært noe pes i det hele tatt.

Bleiene har vært brukt på 4-5 unger nå og er fortsatt like bra. (De har gått på rundgang i familien.)
[:D]

ORIGINAL: Serene

vet ikke om det er så veldig bra for miljøet jeg [8|] disse bleiene må jo kokvaskes og det blir en del forurensning av det så, men jeg kommer nok til å bruke normale bleier blir så mye styr med vasking og koking tørking, mye lettere å bare ta av bleien hive den og sette på ny [:)]

.

.

Hvordan er det tøybleier fungerer?? Blir det ikke mye dritt i dem, og hva gjør man med det??

ORIGINAL: GripDagen

Kjenner ikke så veldig til tøyblier, men er jo seff keen hvis jeg kan hjelpe miljøet. Kan noen forklare litt om tøybleier etc. (skjønner jo hva det er og har hørt om det, men lat som jeg er helt idiot og dere mater meg med teskje.) [;)]

Signerer denne..

Har jo lest og hørt en del.. men føler at det er mye pes med rispapir og annet papir på natten som trekker mer fukt..
samt hvis jeg skifter borte, må jeg jo ha med meg den stinkende bleia videre og hjem...
Føler kanskje at det blir litt mye styr?!?!

.

ORIGINAL: Smurfen26

ORIGINAL: Nikkiline

ORIGINAL: GripDagen

Kjenner ikke så veldig til tøyblier, men er jo seff keen hvis jeg kan hjelpe miljøet. Kan noen forklare litt om tøybleier etc. (skjønner jo hva det er og har hørt om det, men lat som jeg er helt idiot og dere mater meg med teskje.) [;)]

Signerer denne..

Har jo lest og hørt en del.. men føler at det er mye pes med rispapir og annet papir på natten som trekker mer fukt..
samt hvis jeg skifter borte, må jeg jo ha med meg den stinkende bleia videre og hjem...
Føler kanskje at det blir litt mye styr?!?!

neida[:)] rispapir er enkelt. Du bretter ut bleien, og legger rispapir på så er det bare å ta den på. Rispapiret kaster du bare i do når ungen bæsjer. Det løser seg opp[;)]  Så du slipper å ta med en stinkende bleie hjem igjen[:D] Rispapir som er tisset på kan vaskes, men hvis du er borte så kan jo det også bare kastes i do.

Men skjønner at mange er skeptiske. Var selv det, helt til jeg fikk se hvor enkelt det var. Jeg ble veldig positivt overrasket. Så for meg at det ble bare pes og stress med å vaske bleiene, men det er veldig lettvindt altså[:)][:)] Ikke noe styr i det hele tatt[;)]

Hmmm...
Men hva om tiss og/eller bærs kommer på selve bleien og ikke rispapiret da.. (det er jo rispapir ogge superpapir)
Og det papiret.. ser for meg papir som knitrer og sånn - kan ikke være godt å ha på stumpen..

Huff, høres negativ ut - men er mest nysgjerrig altså!

.

http://tbforum.tettinntil.no/forumet/   her kan dere finne ut mer hvis det er av interesse[:)]

Det er bare å skylle bleia i vasken, vri opp og legge den i en pose til du kommer hjem.

Når en bleie er brukt skyller du den og legger den i en fin krokke/bøtte el med vann og litt såpe (hvis de tørker før vask kan de få merker). Når bøtta er full er det bare å vaske sammen med håndkler ol. Jeg brukte imse vimse bleier og selv om det står at de ikke skal tørkes i trommel gjorde jeg det inni mellom. Gadd ikke å separere vaska før tørk. Det gikk helt fint og veldig greit hvis man har dårlig tid.

Jeg betalte rundt 2500,- (tror jeg har tatt i litt) når jeg kjøpte de. Hvis jeg bare regner med mine barn blir det under 1000,- i bleie utgifter pr unge.

Og det lukta aldri gammal dritt på badet vårt. Det gjør det med vanlige bleier selv om man har spesial bleie bøtte. Spes hvis man har varmekabler.

[:D]

Kjempeinteressant at du synes det er så lettvint. Jeg er fristet til å prøve likevel.
Skal i hvert fall ta meg en runde til og sjekke på bleieboden og tettintil!

Kan hende bøttene har blitt bedre siden jeg fikk barn sist eller merket du bruker faktisk  virker, men hos de jeg har vært hos har det luktet ekkelt. Men nå er det jo 5-6 år siden. Mye kan ha endret seg siden da. Og det er jo bra! [:D]

skal nok ikke bruke det.. har nok klesvask trenger ikke mer..

vi vurder tøybleier! og mamma snakket om at hun hadde noe greier fra meg liggende, mon tro om de er noe tess enda?...

Back
Topp