Tøybleier

Mija84

Forelsket i forumet
Jeg vurderer seriøst tøybleier på lillesnupp i magen. Tenkte litt på det med minsten nå også, men det ble aldri til det... Har lest og kikket masse på forskjellige sider, og det ser så spennende ut! Praktisk, sikkert økonomisk og de er kule([;)]).
Noen med erfaringer å dele?

Jeg kommer aldri til å vurdere det en gang.. For meg er det langt ifra så praktisk som å kjøpe på butikken, ta på og kaste i søppla.. I stedet for å kjøpe, bruke, og måtte bruke en god del vann/strøm på å vaske dem, tørke dem, og bruke dem på nytt igjen..

Vet om ei som brukte det på begge sine, og jeg skjønner rett og slett ikke at hun orket!

Nei, det er fordeler og ulemper med begge deler. Har ei venninne som skal prøve nå, må følge med litt der tenker jeg[:D]

Har også vært inne på tanken flere ganger..

Engangsbleiene er jo tilsatt alt mulig og det er bevist at guttene får økt temperatur i pung som senere kan gi dårlig sædkvalitet i voksen alder[&:]

Også blir jo barn som bruker tøybleier fortere "tørr"..og det ønsker både jeg og sambo skal skje så fort så mulig[;)]..syns barn generelt bruker bleie alt for lenge!!

Har bestemt tøybleier her:) trur at viss enn ikkje veit om anna,så blir det automatisk det beste! kunne ønske ej budde i ei kommune me tøybleietilskudd..burde vår i alle kommunane!

Jeg skal vurdere det sterkt denne gangen!
Må bare sette meg inn i bruken først! Samboer vil nok være sterkt uenig. siden han som oftest streber mot det som er enkelt!

Leker litt med tanken, men er ikke sikker. Mannen min synes det er helt unødvendig.
Er jo ganske utrolig hvor mye penger man bruker på bleier til en unge, for ikke å snakke om hvor mye søppel man etterlater seg.
Synes de ser både kule og praktiske ut. Men kanskje litt stress når man ikke er hjemme....Litt kjipt å drasse på en haug med brukte bleier..

her blir de IKKE aktuelt..:) Engangsbleia e e e stooor fan av:)

Greit nok at det sparer miljøet [:)] men jeg bruker vanlige bleier til snuppen min og skal gjøre det med lille babyen i magen også. Jeg vet at mamma brukte tøybleier når vi var små, men det var fordi de ikke hadde noe annet [:)]

Oi, her var det mange meninger[:D] Men jeg har lest litt rundt omkring, ta en kikk på www.bleieboden.no der er det masse nyttig informasjon og tips. Og en ting til, mange kommuner har støtteordnonger for innkjøp av bleiene, nettopp med tanke på all søpla vi sparer miljøet for.

Hei!
Jeg er i ca samme situasjon; jeg har vært og sjekka litt rundt, og var innom bleieboden. De der bleiene med trykknapper så himla greie ut, og de ble ikke så store og uformelige ift andre typer tøybleier. Det er mange gode argumenter for å bruke det med tanke på miljø, etc. Det er jo faktisk mulig å resirkulere det meste av engangsbleiene, men jeg tviler sterkt på at noen driver og river av plasten og sånn... Vi har tenkt å kjøpe 6 eller 12 stk for å prøve..Vi kjøpte feil type sist gang, sånne brettebleier, og minsten så ut som en forvokst pære!!![:D] Det ble ikke noe av, men det der rispapiret virket veldig ok og renslig..

Back
Topp