Tøybleier

Lillytator

Forelsket i forumet
MayDay2021
✨️Julestjernene2023✨️
noen her som har planer om å bruke tøybleier til den lille? :happy:

Vi bruker tøybleier på lillemann på 16mnd og skal fortsette med tøybleier når babyen kommer også:love7
 
Hvordan er det egentlig? Kjenner jeg kredler litt av det:p men litt interessert i hvordan det fungerer.
 
Jeg er litt usikker faktisk. Vi brukte det med førstemann og elsket det, men akkurat nå har vi så dårlig tørkekapasitet. Men vi kommer nok til å bruke det den første tiden når det er så varmt ute :)
 
Litt usikker, var innom tanken med første, men syntes at det virkert så stressende. Tror jeg skal lese meg litt opp på det i forhold til nestemann
 
Hvordan er det egentlig? Kjenner jeg kredler litt av det:p men litt interessert i hvordan det fungerer.

Jeg synest det er forferdelig enkelt! Vi har valgt å bruke noe som kalles prefolds som oppsugning, for de kan brukes på flere forskjellige måter igjennom hele bleieperioden. I begynnelsen brukte vi prefolds som en enkel brettbleie og som sperrelag brukte vi one size lommebleier. Nå når han er større bruker vi de samme prefoldsene, men nå brettet i tre og lagt inn i lomma på lommebleien/ sperrelaget:happy:

Når vi vasker så slenger vi bare alt i vaskemaskina og grundig skylling, så vanlig 60gr hovedvask. Prefoldsene går i tørketrommelen, lommebleiene henges til tørk:happy: hvis det er fast bæsj vipper vi den i do, ellers så tar vaskemaskina bæsj jobben:D
 
Jeg synest det er forferdelig enkelt! Vi har valgt å bruke noe som kalles prefolds som oppsugning, for de kan brukes på flere forskjellige måter igjennom hele bleieperioden. I begynnelsen brukte vi prefolds som en enkel brettbleie og som sperrelag brukte vi one size lommebleier. Nå når han er større bruker vi de samme prefoldsene, men nå brettet i tre og lagt inn i lomma på lommebleien/ sperrelaget:happy:

Når vi vasker så slenger vi bare alt i vaskemaskina og grundig skylling, så vanlig 60gr hovedvask. Prefoldsene går i tørketrommelen, lommebleiene henges til tørk:happy: hvis det er fast bæsj vipper vi den i do, ellers så tar vaskemaskina bæsj jobben:D

Du verden.. :p nei takker meg til engangs bleier, men bøyer meg i støvet til dem som orker! Mer en nok klesvask fra før, om en ikke skal ha ørten bleier til vask daglig :p
 
Bli eingangs bleier her. Som kan hivast i bosset. Som 3 mann blir da nok å vaska på. Mannen jobber vekke halve året. Så eg gidder ikkje. Bøyer meg og i støvet for dei som orker:) Heilt ærlig kan eg for lite om da. Trur eg aldri har sett da før ein gang:)
 
Vi kommer til å bruke det. Er så ålreit å slippe så innmari mye søppel.
 
Ja, her jobber mannen offshore og dette er nr 4, og vi har felles vaskeri, men kjøre tøybleier fordi:happy: vi gjør det mest av miljøhensyn, slippe å kaste så mye søppel f.eks
 
Ja! Vi skal definitivt! Begynte ikke med førstemann før han var 1 1/2, så blir spennende helt fra fødselen av. Sist fikk jeg så vondt av alt søppelet vi måtte bære ut, + at det virka etter hvert så greit. + at vi fikk et push til å få han over på potta, så nesten med en gang lærte han å bæsje på potta . Har lyst å prøve på sånn EC denne gangen, altså prøve å få tiss /bæsj i do /lære å lese signaler på når de må.
 
Ja! Vi skal definitivt! Begynte ikke med førstemann før han var 1 1/2, så blir spennende helt fra fødselen av. Sist fikk jeg så vondt av alt søppelet vi måtte bære ut, + at det virka etter hvert så greit. + at vi fikk et push til å få han over på potta, så nesten med en gang lærte han å bæsje på potta . Har lyst å prøve på sånn EC denne gangen, altså prøve å få tiss /bæsj i do /lære å lese signaler på når de må.

Ja, vi har også pusha på potten! Og det meste av bæsj går i do, så da er jo tøybleiene så enkle! :happy: Hvilket system har dere vært mest fornøyde med? Her går det i muksut og lommebleier! :D
 
Vi skal bruke tøybleier :)
Har arvet alt vi trenger av noen i familien.
 
Jaaa! :) <3
Mer miljøvennlig, og for oss mer penger spart.
 
Har skikkelig lyst til å prøve det ut! Hvilken type tøybleier har dere gode erfaringer med? :D
 
Ja, vi har også pusha på potten! Og det meste av bæsj går i do, så da er jo tøybleiene så enkle! :happy: Hvilket system har dere vært mest fornøyde med? Her går det i muksut og lommebleier! :D

For de som ikke vet, så får man mange steder tilskudd om man bruker tøybleier ,her er det 1000 kr. Så da jeg kom over en brukt pakke var det jo lett å skulle teste, og ikke så dyrt heller.

Vi har hatt mest lommebleier, men kjøpt noen aio (all in one) også ,de er jo som en gangs, alt i ett. Syns det har funka å ha litt forskjellig. Gleder meg til å bruke de bittesmå da <3
 
Back
Topp