Tøybleier

Lykkenerstor

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Sensommerbarna 2016
Juligull2021
Junibollene 2023
er det noen av dere som bruker tøybleier som vil forklare meg litt? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvordan fungerer det? Hva må man ha?

Vi bruker tøy på deltid, altså av og til tøy og av og til papir. Og alltid papir på natt.

Med fare for at det virker overveldende, så anbefaler jeg å lese det som står på denne siden:http://www.lillegullbleier.no/hvordan-bruke-toybleier

Les gjennom her, så kan du stille konkrete spm etterpå. Litt lettere det enn å prøve å forklare alt i ett innlegg. Jeg hjelper med svar så langt jeg kan :-)

Vi bruker gDiapers nå, som er en såkalt alt-i-to/a-i-2 løsning, men har prøvd mange andre typer også :-)

Hei! Vi (jeg) har nettopp startet med tøybleier. Spennende! Mannen er ikke heelt med på det enda, men håper og tror at han også går over til det etter hvert, men er ikke så farlig, jeg skifter mest for tiden likevel ;-)

Vi har kjøpt brukte bleier på tøybleietorg på facebook. Mye å spare på det. Vi har AIO(alt i ett/all in one) der alle innlegg man trenger er sydd fast i bleien og lommebleier, der man selv legger innlegg i bleien. Vi er på utprøvingsstadiet enda, så vet ikke helt hva jeg liker best. Finnes jo også et hav av ulike merker innen AIO, lommebleier osv!

Uansett, jeg liker tøybleier :-) Pent, enkelt (ikke mye mer arbeid synes jeg), bra for miljøet, bra for pengboka og bra for barnet. Vi får også 1000 kr av kommunen til innkjøp av tøybleier :-) Anbefaler deg å prøve og om du finner ut at dette ikke er noe for dere kan du bare selge bleiene igjen. Det er bare å spørre om råd på facebooksida. Det finnes også en fil med faddere på tøybleiesnakk på facebook, der man kan sende melding eller treffe noen i sitt fylke.

Vi bruker tøy! Men engangs på natt. Begynte med tøy pga lekkasjer på engangsbleiene. Å tøy har fungert utmerket! Vi bruker lommebleier og aio. Begge har et skal som er tett og innlegg inni. Forskjellen er at lommebleier stapper du løse innlegg i en lomme i bleia, og aio har fastsydde innlegg, noen legger du i lomme, andre ligger løst oppi. Vi bruker og engangs innlegg (fleece papir) for å enkelt få vekk mesteparten av avføringen. Finnes og andre typer. Her er en film som forklarer en del. http://www.toybleia.no/page/omtoybleier
De annbefaler å ha Ca 24 bleier, men vi som kun bruker på dag har 13-14 bleier å vasker de Ca hver 3. dag. Så bør du ha noen våtposer. Iallfall en stor til stellebordet og en mindre til stelleveska :) må bare advare, det er veldig lett å få dilla på tøybleier, kjekt med fine motiver, ikke så mye mer jobb enn med engangs - jeg vasker en maskin ekstra heller enn å gå med bleiesøpla ;p

Back
Topp