Tøybleier

Katti

Forelsket i forumet
Februarlykke 2022❄️
Syns å huske vagt at det har vært en tråd om det tidligere også, men jeg klarte ikke lete den frem!

Vi tenkte å prøve oss på tøybleier, og lurer på om noen har noe erfaring med det? Vi har forsøkt å sette oss litt inn i det, og syns alt-i-to-bleiene ser greiest ut. Tenkte å bruke dem sammen med rispapir for å gjøre det enklest mulig.

Er det noen merker eller typer som er ekstra bra, eller som vi bør styre unna?? Noen nettbutikker å anbefale?

Tar imot alle tips, råd og erfaringer med takk :)

Alt i to? Ikke alt i ett? Vi brukte tøy på storesøster. Lommebleier var vår favoritt. Bum genious var helt fine, men borrelåsene ble litt slitt og bøyde etterhvert, så det var ulempen med den, at de satt dårligere etter mange vask, selv om de var lettere å få perfekt størrelse med enn trykk-knapper.

Men tror det var swadddlebees vi likte best. Dette er jo 8 år siden da, så har sikkert skjedd litt på tøybleiefronten siden da.

Sniker fra mars (selvom lillebror kom nå i januar) ;) Vi har kun brukt tøy på storesøster. Vi brukte Bumgenius freetime med knapper men de synes jeg ble fort slappe i strikken. Mot slutten av storesøster sin bleieperiode begynte vi med totsbots easyfit og de er helt supre!!! De er som engangs i bruk, holder på alt av eksplosjoner og ikke minst er de søte :P Borrelåsen er veldig bra og strikkene holder lenge. Med lillebror nå så skal vi kun bruke disse på dagtid og totsbots bamboozle stretch med ull trekk på natt. Både Totsbots og Bumgenius kan kjøpes hos toybleia.no :) Det kan virke som en jungel men det er egentlig ikke så vanskelig. Å bruke rispapir er en grei løsning for å samle bæsj og med avføring kan de kastes rett i do :) Personlig synes jeg det ble mye styr med AI2 og derfor likte Totsbots easyfit så godt :)

Alt i to? Ikke alt i ett? Vi brukte tøy på storesøster. Lommebleier var vår favoritt. Bum genious var helt fine, men borrelåsene ble litt slitt og bøyde etterhvert, så det var ulempen med den, at de satt dårligere etter mange vask, selv om de var lettere å få perfekt størrelse med enn trykk-knapper.

Men tror det var swadddlebees vi likte best. Dette er jo 8 år siden da, så har sikkert skjedd litt på tøybleiefronten siden da.

Hehe ja, litt spess navn, men sånn som jeg har forstått det er det et ytterlag man kan bruke flere ganger uten å vaske det, også knepper man inn og ut innleggene.

Så lurt med borrelås til å stille inn i stedet for trykk-knapper! :)

Hehe ja, litt spess navn, men sånn som jeg har forstått det er det et ytterlag man kan bruke flere ganger uten å vaske det, også knepper man inn og ut innleggene.

Så lurt med borrelås til å stille inn i stedet for trykk-knapper! :)

Åja, så nå at det var de med borrelås begge ikke likte så godt likevel :p

Åja, så nå at det var de med borrelås begge ikke likte så godt likevel :p

Hadde borrelåsen holdt seg like god hele tiden, hadde det vært genialt. Men enkelte av bleiene kunne finne på å løsne, da noen av borrelåsene ble veldig dårlige. Så det var jo fordeler og ulemper med både trykknapper og borrelås :p

Hadde borrelåsen holdt seg like god hele tiden, hadde det vært genialt. Men enkelte av bleiene kunne finne på å løsne, da noen av borrelåsene ble veldig dårlige. Så det var jo fordeler og ulemper med både trykknapper og borrelås :p

Herlig med åpen bleie, da :D

Sniker fra mars (selvom lillebror kom nå i januar) ;) Vi har kun brukt tøy på storesøster. Vi brukte Bumgenius freetime med knapper men de synes jeg ble fort slappe i strikken. Mot slutten av storesøster sin bleieperiode begynte vi med totsbots easyfit og de er helt supre!!! De er som engangs i bruk, holder på alt av eksplosjoner og ikke minst er de søte :p Borrelåsen er veldig bra og strikkene holder lenge. Med lillebror nå så skal vi kun bruke disse på dagtid og totsbots bamboozle stretch med ull trekk på natt. Både Totsbots og Bumgenius kan kjøpes hos toybleia.no :) Det kan virke som en jungel men det er egentlig ikke så vanskelig. Å bruke rispapir er en grei løsning for å samle bæsj og med avføring kan de kastes rett i do :) Personlig synes jeg det ble mye styr med AI2 og derfor likte Totsbots easyfit så godt :)

Å, tusen takk for bra tips! Er ute etter å gjøre det så enkelt som mulig, så kanskje alt i ett er det vi bør gå for da. :)

Hva er forskjellen på easyfit og bamboozle? Holder bamboozle mer?

Vi kjøpte inn noen tøybleier for å teste det, mens vi bruker papirbleier sånn generelt sett.
Men jeg synes at tøybleiene blir helt klissvåte? Helt gjennom liksom? Absorberer ikke i det hele tatt:confused: Vi har rispapir inni for bæsjen og det funker fint.

Vi har alt i ett-bleier fra Imse Vimse.

Jeg har kjøpt en del tøybleier/lommebleier på ebay. Har på for første gang nå så er spent å se hvor bra de er :)

Hvis babyene får bare morsmelk trenger man forresten ikke rispapir, for bæsjen blir skylt ut under vask :) er vel annet om de får mme som tillegg/fulltid. Vi pleide i alle fall ikke å skylle eller bruke rispapir de første mnd da vi brukte tøy :)

Vi kjøpte inn noen tøybleier for å teste det, mens vi bruker papirbleier sånn generelt sett.
Men jeg synes at tøybleiene blir helt klissvåte? Helt gjennom liksom? Absorberer ikke i det hele tatt:confused: Vi har rispapir inni for bæsjen og det funker fint.

Vi har alt i ett-bleier fra Imse Vimse.

Har prøvd å lese meg litt opp, og det står en del steder at mange tøybleier må vaskes sånn 6-10 ganger før de suger ordentlig til seg. Kanskje det er det?

Jeg vasket tøybleiwne 3 ganger f+innlegg før vi tok de i bruk :) brukt tøybleier i 3 dager nå, og ingen lekkasjer og mini virker fornøyd :)

Har one size lommebleie. Går raskt å tørke og er supermyke :) husk å skaffe sånn våtpose/wetbag til å ha de skitne bleiene i. Vi har 3stk, når den ene er full så hiver vi ut innholdet pluss posen i vaskemaskina

Back
Topp