Tøybleier?

Vi brukte tøybleier i et år, til gutten begynte i bhg. Har lyst til å prøve meg forsiktig på brettebleier denne gangen, spesielt på natta. Engangs lekker jo så utrolig fort, og jeg husker med gru tilbake på hvor mange pysjamas-skift som gikk den første tiden, før vi begynte med tøy. Skal ikke stresse med det, skal bruke de gulpeklutene/brettebleiene vi har fra før, så skal jeg strikke bleiebukser :) Har myyyye onesize-bleier fra forrige gang, som jeg skal se an om jeg bruker når de passer :)

Vi har sånne formsydde som det er bilde av, brukte de på natt. De er fantastiske! I perioden der han tisset mest hadde vi rikelig med innlegg i, og det ble ganske stor bleierumpe da :p brukte ullsperrelag utpå
Takk for svar :) Jeg syns det er så spennende å lære mer!

Trengte dere mye av det, og hvor lenge brukte dere det? Var one size veeeldig store? Haha jeg vil vite alt :p
Vi hadde vel 32 nyfødtbleier av litt forskjellige merker, typer og tekstiler, for å finne ut hva som passet best på vesla. Har solgt/skal selge alt utenom favorittene nå, og sy flere selv. :) Noen passet én mnd, andre passet i ett år, så det er veldig individuelt. ;) Om One size blir stort kommer helt ann på bleien og barnet. Vesla veide ca. 2900 da hun ble født, og har alltid vært veldig lang og slank. Derfor passet også nyfødtbleiene lenge, mens andre må bytte dem ut nesten med en gang. Og alle bleier er jo forskjellige, noen One Size er små i størrelsen, andre store. Derfor må man nesten bare prøve seg frem. :)

http://nostebarn.no/info/toybleier-utstyr

Her anbefales brettebleier eller formsydde knappebleier. Noen som har erfaring?
Har ikke prøvd de selv, men har sett flere skrive at brettebleiene til Nøstebarn er fryktelig store til nyfødt. :) Når det er sagt så er formsydd veldig kjekt til natt. Vår favoritt er Sandys fra Mother-ease med ekstra innlegg fra samme produsent + ullbukser utenpå.

Sjekk ut Norsk tøybleieforenings hjemmeside. Der finner dere masse informasjon og linker til nettbutikker som selger bleier. :)

Vi hadde vel 32 nyfødtbleier av litt forskjellige merker, typer og tekstiler, for å finne ut hva som passet best på vesla. Har solgt/skal selge alt utenom favorittene nå, og sy flere selv. :) Noen passet én mnd, andre passet i ett år, så det er veldig individuelt. ;) Om One size blir stort kommer helt ann på bleien og barnet. Vesla veide ca. 2900 da hun ble født, og har alltid vært veldig lang og slank. Derfor passet også nyfødtbleiene lenge, mens andre må bytte dem ut nesten med en gang. Og alle bleier er jo forskjellige, noen One Size er små i størrelsen, andre store. Derfor må man nesten bare prøve seg frem. :)
Takk for utfyllende svar :joyful: Fikk tips fra en annen tøybleiemamma om at alvababy sine onesize var veldig nette og fine til nyfødte, og de er jo ganske billige i forhold til de jeg har sett på norske nettbutikker :D Var påtur til å bestille derfra idag, men hadde glemt kortet i bilen og gadd ikke gå ut å hente det...:rolleyes: Sønnen min var rundt 3700 da han ble født, og skulle isåfall ha passet onesize, selv om han alltid også var tynn baby..spørs om neste er lik i vekt og slikt, men tror jeg gambler på noen nyfødt og mest onesize :)

Må bare si at jeg er imponert over den kunnskapen du har om utstyr og diverse!! Husker du skrev masse om bæring og! Skikkelig imponert:)

Det er faktisk ikke så mye ekstra vask :)
Syns faktisk det var litt genialt å ha tøybleievask. Da måtte jeg vaske klær minst en gang i uka, og heiv da ilag med alt annet av 60 vask. Uten tøybleier så hoper det seg opp litt for lenge:p

Usikker, tror jeg må lese meg opp på det. Brukte engangs på storebror

Hadde nok av andre ting å styre med i barseltiden, så her blir det engangs.

Jeg skal vurdere det, men jeg tror nok det blir vanlige bleier denne gangen også. Har ikke et godt forhold til bakterier. ;-)

Back
Topp