Tøybleier

Tjakalala

Flørter med forumet
Noen her som tenker å bruke tøybleier?

Har dere gjort der tidligere?

Har noen spørsmål :)

Min mor brukte det forresten, det var vel før engangsbleier kom eller så var de dyre. Hun sa det var et slit uten like - med stadig vask osv. Begynte med pottetrening i 6-mnd alder for å bli kvitt bleiene ihvertfall på dagtid. Må nevnes at dette var på 60- og 80-tallet da min bror og jeg var små, ting har jo forandret seg siden den gang :)

Brukte det med storebror, var ganske fornøyd, men synes det var endel jobb. Med lillesøster ga jeg opp siden hun ikke tålte fukt mot huden, og jeg mistet motivasjonen til å finne noe som passet henne. Kommer nok ikke til å bruke det på tredje. (Jeg hater å vaske og henge opp tøy!) Mange er veldig fornøyde også er det utrolig mange fine bleier å velge mellom, for min del ble det dyrt siden jeg ble hekta på å kjøpe søte bleier og måtte teste mye forskjellig for å finne noe som passet min tynne gutt. Anbefaler å kjøpe endel brukte bleier siden de suger væske bedre enn nye (mange må vaskes mange ganger for å fungere skikkelig), samt at man sparer mye penger og har råd til bomkjøp.

Min mor brukte det forresten, det var vel før engangsbleier kom eller så var de dyre. Hun sa det var et slit uten like - med stadig vask osv. Begynte med pottetrening i 6-mnd alder for å bli kvitt bleiene ihvertfall på dagtid. Må nevnes at dette var på 60- og 80-tallet da min bror og jeg var små, ting har jo forandret seg siden den gang :)
I forhold til andre tråden høres det ut som om det fortsatt er litt slit, med spesiel bleier på natt, lanolisere og videre.
Må være forsiktig med bruk av salver osv.

Dette blir min første så aldri prøvd før, men tenker å bruke nå. Er vanskelig å finne ut hva man skal velge, men er vell anbefalt å bruke brettebleier helt i starten og så prøve seg fram etterhvert.

Dette blir min første så aldri prøvd før, men tenker å bruke nå. Er vanskelig å finne ut hva man skal velge, men er vell anbefalt å bruke brettebleier helt i starten og så prøve seg fram etterhvert.

Mange anbefaler brettebleier i starten fordi de er lettere å tilpasse, men jeg syns det bare virket veldig komplisert og hoppet glatt over det med første. Til henne brukte vi prefolds og alt-i-ett bleier i nyfødtstørrelse. Litt dyrere å kjøpe inn, men så utrolig mye lettere å ta på/av :) Til andremann brukte vi mest formsydde bleier i nyfødtstørrelse med lange ullbukser over, dette syns jeg var det mykeste alternativet mot huden hans, og ga også best lufting.

Så koselig at det var noen her inne som har brukt tøybleier.

Jeg tenkte siden bebisen min har noe med nyrene og kan være mer utsatt for uvi enn vanlig så måtte tb være bra?

Vet dere noe om det?

Googlet litt men var mye ulike svar

Så koselig at det var noen her inne som har brukt tøybleier.

Jeg tenkte siden bebisen min har noe med nyrene og kan være mer utsatt for uvi enn vanlig så måtte tb være bra?

Vet dere noe om det?

Googlet litt men var mye ulike svar

Dette er kun synsing fra min side, men jeg tror heller det er motsatt. Siden tøy blir mer vått på en måte. Papir holder seg jo tørrere og varmere? I forhold til bakterier vet jeg ikke hva som er best, men det er jo viktig at tøybleiene blir vasket godt nok til at bakterier blir drept.

Ja. Jeg tenkte å høre med sykehuset ved neste ultralyd.

Back
Topp