Tøybleier

Påsan

Flørter med forumet
Jeg har så langt kun brukt engangsbleier, men sitter og lurer på om jeg skal prøve tøybleier. Jeg har ikke peiling på hva som er best å bruke av AI0, AI2, lommerbleier eller formsydde, men har kjøpt noen Apple Cheeks-lommebleier/AI2-bleier på Finn. Er det noen som har gode eller dårlige erfaringer med tøybleier, evt. hva er bra/dårlig med dem?
 
Jeg bruker tøybleier. :)
Brukte engangs på første. Veldig mye mer fornøyd med tøy.
Har ingen dårlige erfaringer sånn egentlig, men er jo klart at man må prøve seg litt frem og finne ut hvilke bleier som passer til din baby, og hvor mye innlegg man trenger. Bleiene må jo selvsagt også vaskes, men det syns jeg bare er kos, selv om klesvask i seg selv er forferdelig. :p det som er bra er at man sparer miljøet for 1 tonn med søppel, sparer den sensitive babyhuden for småskumle stoffer, de lukter ikke kjemisk, man sparer penger, man slipper gå ut med søpla hver dag, man slipper å huske å drasse med seg de store bleiepakkene fra butikken, de kommer i kjempemange fine farger og mønstre, barna blir raskere bleiefri pga de kjenner når de tisser og du føler at babyen er mye renere, bl.a. :)

Jeg bruker hovedsakelig aio og lommebleier. Har en del forskjellige merker, men de som passer best til min er peachy green (veldig nette bleier), poops, thirsties, lillegulls økonomibleier, celebrians og basics. Av de jeg har prøvd til nå og kommer på i farta.
Bruker engangs på natta og hvis vi skal på langturer foreløpig, fordi jeg ikke har fått handla inn nattbleier enda. Vanlige tøybleier varer ikke 12 timer som engangs kan, men det syns ikke jeg er en ulempe egentlig. Noen av de koseligste stundene vi har er jo på stellebordet.
Bare spørre hvis du lurer på noe, ble litt generelt her nå.
 
Jeg bruker tøybleier. :)
Brukte engangs på første. Veldig mye mer fornøyd med tøy.
Har ingen dårlige erfaringer sånn egentlig, men er jo klart at man må prøve seg litt frem og finne ut hvilke bleier som passer til din baby, og hvor mye innlegg man trenger. Bleiene må jo selvsagt også vaskes, men det syns jeg bare er kos, selv om klesvask i seg selv er forferdelig. :p det som er bra er at man sparer miljøet for 1 tonn med søppel, sparer den sensitive babyhuden for småskumle stoffer, de lukter ikke kjemisk, man sparer penger, man slipper gå ut med søpla hver dag, man slipper å huske å drasse med seg de store bleiepakkene fra butikken, de kommer i kjempemange fine farger og mønstre, barna blir raskere bleiefri pga de kjenner når de tisser og du føler at babyen er mye renere, bl.a. :)

Jeg bruker hovedsakelig aio og lommebleier. Har en del forskjellige merker, men de som passer best til min er peachy green (veldig nette bleier), poops, thirsties, lillegulls økonomibleier, celebrians og basics. Av de jeg har prøvd til nå og kommer på i farta.
Bruker engangs på natta og hvis vi skal på langturer foreløpig, fordi jeg ikke har fått handla inn nattbleier enda. Vanlige tøybleier varer ikke 12 timer som engangs kan, men det syns ikke jeg er en ulempe egentlig. Noen av de koseligste stundene vi har er jo på stellebordet.
Bare spørre hvis du lurer på noe, ble litt generelt her nå.

Tusen takk for innlegget! Da gleder jeg meg til lommerbleiene kommer i posten!

Kan jeg spørre, blir babyen veldig våt nedentil etter den har tisset eller suger de godt? Er så redd for sår stump.
 
Tusen takk for innlegget! Da gleder jeg meg til lommerbleiene kommer i posten!

Kan jeg spørre, blir babyen veldig våt nedentil etter den har tisset eller suger de godt? Er så redd for sår stump.
Kommer litt an på hvilket stoff/innlegg du bruker i bleiene. Noen suger raskere enn andre, og noen stoffer føles tørrere mot huden enn andre. :)
Men er vel få bleier der de går rundt med klissvåt hud over tid. Er bare noen som føles tørrere enn andre, og noen som bruker litt lengre tid enn andre på å absorbere. :)
Etter vi gikk over til tøybleier så er sår hud så og si ikkeeksisterende. Hender han blir littegrann sår dersom vi av forskjellige grunner har måtte bruke engangs en liten periode, for så å over på tøy igjen. Dette er nok litt fordi huden blir "avhengig" av lotionen som er i engangsene, og trenger litt tid til å justere seg igjen til å ikke være avhengig av ekle tilsatte kjemikalier. :p da bruker vi bare potetmel, så forsvinner det raskt. Ellers er det ikke noe problem for oss iallefall.
 
Last edited:
Back
Topp