Tøybleier

Hope2016

Andre møte med forumet
Noen som har erfaring?
Jeg har tenkt å prøve meg men er litt lost hvor jeg skal begynne.

Hvis du snoker innom juli forumet så har vi en bra tråd der.

Er masse å velge mellom og litt prisforskjeller.

Brukte til mini men hadde ikke nok helt i starten.
Denne gangen blir det brettebleier i starten da man gjerne trenger mange skift hver dag. De er billige og tørker fort. Ullbukser fra nøstebarn utenpå, trolig har jeg noen pultrekk også som kan brukes.

Har en drøss lommebleier fra alvababy og andre merker i onesize så de kommer jeg til å bruke så snart de passer. Veldig enkle for barnevakter også. Alvababy er billige og jeg synd de har vært mye bedre kvalitet på enn feks fuzzybunz som koster 5× mer.
På natten blir det formsydde med ullbukse fra nøstebarn.

Gir kommunen din støtte til tøybleier? Bir kommunene gir feks igjen opp til 1000kr pr unge om man sender kvitteringer. Jeg har kjøpt brukte bleier og fått selgerne til å skrive kvitteringer så kommer ikke til å bruke mange kronene på bleier til lillebror, kun lanolin og klesvask som kommer til å koste.

Bare å spørre om du lurer på noe, send gjerne pm eller siter her :-)

a2830b951e8a62e8382d334d52d64a8f

Bleiene jeg har etter mini

Skal ta en titt.
Kommunen her gir ikke støtte nei :(
Vet ikke helt hvor jeg skal starte og hva jeg trenger.Føler for et kurs.Men vil begynne så fort så mulig.

http://www.lillegullbleier.no/

Denne siden dukket opp i min facebook-stream i dag! Jeg har ikke erfaring, men har kjempelyst til å prøve selv! :)

Edit: linken har litt praktisk informasjon, altså! :)

Skal ta en titt.
Kommunen her gir ikke støtte nei :(
Vet ikke helt hvor jeg skal starte og hva jeg trenger.Føler for et kurs.Men vil begynne så fort så mulig.
Kjipa kommune. Du får ta en tur til bergen så skal jeg holde kurs, får faktisk besøk av en herfra babyverden imorgen som var nysgjerrig på tøybleier. :-)

Om du ikke er redd for å kjøpe brukt så kan du til tider få billige bleier på finn.no. da får man testet ut og kan selge de igjen til ca samme pris.

De har så mye fint :-)
Må nok lure mannen med på å bestille en eller to derfra selv om vi har nok..man blir fort litt hekta på bleier, skal ha masse farger og mønster så de passer til alle situasjoner ;-)

Er det noen som har prøvd g-diapers med sånne bleieinnlegg i? De sier at man kan til og med bruke de som kompost og de gir næring til jorda. Hvis det er bæsjebleie kan man skylle den ned i do sier de....noen erfaringer? Jeg har aldri prøvd noe tøybleier selv. Er litt småskeptisk til bleier som er laget av microfleece, selvom de sier det er resirkulerte plastflasker, som er jo bra. Men hvor bra er det å ha microfleece (mikroplast) på ungen?
Har aldri prøvd tøybleier før. Gikk nok med breytebleier selv som liten. Men er kjempe interessert og har veldig lyst å prøve :-)

De jeg kikket på var av bomull og ikke av microfleece.Men g diapers er helt nytt ord for meg nå :)

Er det noen som har prøvd g-diapers med sånne bleieinnlegg i? De sier at man kan til og med bruke de som kompost og de gir næring til jorda. Hvis det er bæsjebleie kan man skylle den ned i do sier de....noen erfaringer? Jeg har aldri prøvd noe tøybleier selv. Er litt småskeptisk til bleier som er laget av microfleece, selvom de sier det er resirkulerte plastflasker, som er jo bra. Men hvor bra er det å ha microfleece (mikroplast) på ungen?
Har aldri prøvd tøybleier før. Gikk nok med breytebleier selv som liten. Men er kjempe interessert og har veldig lyst å prøve :-)
Ikke brukt g diapers men har brukt prefolds av et annet merke. Funket greit som nyfødtbleie men liker bedre formsydde eller lommebleier.

Tror endel av lommebleiene jeg har fra alvababy har noe mikrofleece som nærmeste lag mot huden. Foretrekker andre stoffer men det går an. Mikrofleece innleggene som følger med endel bleier egner seg derimot ikke til å ha rett mot huden, føler de henger fast i mine tørre hender iallefall. Men supre som innlegg i lommebleier. De suger raskt opp fuktigheten, og så hadde jeg gjerne et innlegg utenpå det igjen av feks bambus som holder bra på fuktighet men suger litt treigere.

Brukte rispapir i bleiene til mini så snart bæsjen fikk fast konsistens (ikke bare mm bæsj). Kastet de i do, meeeen det er ikke sikkert renovasjonsselskapet er så keen på det. De løser seg opp men endel saktere enn dopapir. Var endel som ble havnet i vaskemaskinen sammen med bleiene og kunne faktisk bruke de om igjen en gang eller to før de gikk i oppløsning. (Men de gikk gjerne ut med skyllevannet i maskinen og tettet utgangen så anbefaler ikke å ha de i maskinen)

Back
Topp