Tøybleier

LilleE <3

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Er det noen andre som bruker dem eller kan svare på det her:
Bleiene til vesla stinker veldig når hun tisser.
Når eg var mindre passet eg 2stk som brukte tøybleier, kan ikke huske den lukten noen gang før. Eg kjøpte mine brukt da (og har selvfølgelig vasket dem)

Prøv å stripp dem, det må gjøres en gang i blant. Ha de i vaskemaskinen med litt edikk f eks. Masse tips om dette i tøybleiegruppa. :) ellers kan det gå greit å kjøre de på 90 grader en sjelden gang (ikke PUL).

Det Amber sa.

Det er ammoniakk som stinker, sannsynligvis fordi det har samler seg såperester I bleiene eller I vaskemaskinen. Neste vask kan du bruke en skje natron I forvasken for å rense begge deler, vanlig vaskemiddel I hovedvasken og en skje eddik som skyllemiddel for å ta den sister lukta.

Tenk over om problemet kan ha oppstått fordi dere bruker for mye såpe til vanlig.

Prøv å stripp dem, det må gjøres en gang i blant. Ha de i vaskemaskinen med litt edikk f eks. Masse tips om dette i tøybleiegruppa. :) ellers kan det gå greit å kjøre de på 90 grader en sjelden gang (ikke PUL).
Tøybleie gruppa?

Det Amber sa.

Det er ammoniakk som stinker, sannsynligvis fordi det har samler seg såperester I bleiene eller I vaskemaskinen. Neste vask kan du bruke en skje natron I forvasken for å rense begge deler, vanlig
vaskemiddel I hovedvasken og en skje eddik som skyllemiddel for å ta den sister lukta.

Tenk over om problemet kan ha oppstått fordi dere bruker for mye såpe til vanlig.
Prøver det nå, har aldri fått/funnet noe opplysninger om korleis man "stripper" de før. Ka bleier bruker dere da?

Jeg liker brettebleier nå I starten, men er begynt å lete etter noe som sitter bedre etter hvert som han beveger seg mer. Hva bruker du?
Har brukt brettebleier til nå, men har gått mer over til lommebleier nå og har også noen AI2 som er begynt å passe bra :)

Skal ikke lukte :) ville strippa siden du har kjøpt de brukt.
Hvis det begynner å lukte her kjører jeg alt på 90 og lukta forsvinner :)
Bruker Alvababy lommebleier

Skal ikke lukte :) ville strippa siden du har kjøpt de brukt.
Hvis det begynner å lukte her kjører jeg alt på 90 og lukta forsvinner :)
Bruker Alvababy lommebleier
Kjørte de på 90 før de ble brukt. Strippet halvparten i går kveld. Forhåpentlig vis funket det :P

Back
Topp