Tøybleier?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kjersti
  • Opprettet Opprettet
Vurderte det også med førstemann, men slo det raskt fra meg da vi bodde i en bitteliten leilighet, med fellesvaskeri i et annet bygg! Denne gangen har vi det litt romsligere i leiligheten, og heldigvis egen vaskemaskin :) Har snakket litt om det med samboeren min, som også mente at tøybleier hørtes fornuftig ut. Godt å ha han med på det. Ser for meg at vi i alle fall prøver, og så kan man heller bruke vanlige bleier hvis ungen skal bort eller noe. Aner ikke. Hvor har du bestilt fra, Moderator Kjersti? Har heldigvis noen venninner som har brukt tøybleier på sine barn, så tenkte også å høre med de. Har gooood tid på meg da, når termin er i januar!
Jeg har kjøpt på ebay. Kan legge ut link om jeg blir fornøyd med de:-) Man kan jo også kjøpe brukt da de holder seg godt. Ellers har de salg på noen typer på bleieboden.no:-)

Sendt fra telefonen min! <3Appen<3

Nei takk!

Vi har tenkt tøybleier. Tenker at siden de ikke suger opp like godt som engangsbleier, så blir det kanskje fristende for barnet å slutte med bleier før h*n er tre år...
Men det som var mest avgjørende for oss er vel det med at de ikke blir like varme, og ikke har kjemikalier så tett på underlivet og huden til babyen.
Men tenker det sikkert blir en blanding. Besteforeldre, hytteturer/teltturer, ferie ol blir sikkert med engangsbleier. Så får vi se hva som blir mest praktisk i barnehage etterhvert...

Edit: Lurer og på hvor du har bestilt tøybleiene Moderator.
Har sett at det er rimelig stor prisforskjell på Ebay og babybutikker i Norge feks. Vurderer å kjøpe i Usa i sommer, må bare finne litt mer ut av typer og sånt no
Jeg kjøpte svinbillig på ebay, men vet jo ikke om de er noe tess enda:-P

Jeg har lyst til å teste det, men samboer er ikke like enig. Har heldigvis god tid til å finne ut av det :)
Vis han noen artikler om Alt-i-ettbleier, de er like enkle som engangs, så det går han nok med på;-)

men er det ikke litt ekkelt da? For hvordan gjør du det da du skal ha vekk bæsjen? og er det ikke litt ekkelt å vaske bæsjen i vaskemaskina? :p

Guttungen vår bæsjer ikke i bleien. Han har slitt veldig med hard mage etter at han begynte å få fast føde for 2 måneder siden, og har mye lettere for å slippe seg når vi holder han over do.
Og da han var mindre var det bare helt ufarlig mm-bæsj som vi skylte av.
Om han likevel bæsjer i bleien nå er det såpass fast at det bare er å slippe det i doen, så skyller vi innlegget om det er litt bæsj på det.
Man hiver vel ikke håndklær og kluter det har kommet bæsj på? ;)

Skal holde dere oppdatert. Alt-i-ettbleier er veldig greit for mannfolk. Min var med på det med en gang da jeg forklarte hvor billig det var og at det er like lett som engangs bare at man hiver til vask i stedet for i søpla:-)

Vi bruker lommebleier og sio (nesten som aio men med kneppbare innlegg, tørker litt fortere når man kan skille bleie og innlegg), og jeg gjør alt klart etter vask slik at de i prinsippet blir like enkle å ta av og på :)
På natt trengs mye bedre oppsuging og da bruker vi formsydde bleier med ullbukse som sperrelag! Har aldri hatt lekkasjer på de!

Vi bruker lommebleier og sio (nesten som aio men med kneppbare innlegg, tørker litt fortere når man kan skille bleie og innlegg), og jeg gjør alt klart etter vask slik at de i prinsippet blir like enkle å ta av og på :)
På natt trengs mye bedre oppsuging og da bruker vi formsydde bleier med ullbukse som sperrelag! Har aldri hatt lekkasjer på de!
sio jeg har kjøpt. Får vel vurdere formsydde om det trengs.

Back
Topp