Tøybleier

Mael91

Andre møte med forumet
Er det noen her som har peiling på tøybleier? Jeg har veldig lyst til å prøve meg på dette, men har nå googlet og lest meg i hjel, og klarer ikke å bli klok i denne tøybleiejungelen! Vil helst ikke kjøpe noe som vi ikke vil ende opp med å bruke...
Noen med noen gode tips? :anyone :thumleft

Er det ikke et eller anna sted man får dette gratis, tro? Mener å ha hørt det altså..........

Jeg kan finne i de tipsene jeg har fått med en veninne når jeg kommer hjem, så skal du få høre :)

Jeg har brukt Tøybleier på mine barn :)

Bare spør om det du lurer på!!

Anbefaler deg og sjekke om kommunene din har tilskuddsordning til de som bruker tøybleier.

Vi hadde sånne som måtte brettes til mine søsken, og de vil jeg ikke anbefale. Kjøp heller noen som er sydd i fasong med knapping - de henger sannsynligvis bedre på og blir mindre klumpete...

Her er det jeg fikk anbefalt med venninna mi, står på dialekt, men tror det skal være forståelig:

e anbefaler www.bleieboden.no., dæm har utrolig bra service og kvalitet. Vi har brukt brettebleier på nyfødt og gått over på lommebleier etterhvert.
Brettebleien ligne på gulpekluter og kan brukes te andre ting etter endt bruk. Vi bruke fortsatt våre te håndduk og kosekluter. Da må man ha bleiebukse utenpå. Vi va veldig fornøyd med imse vimse sine. Ser at dæm ikke har dæm på bleieboden lenger, kanskje det kjem inn, vet ikke? Men prefold, som dæm har va ikke så bra, bli ikke tørr i tørketrommel.
Vi trivdes best med bumGenius V4 one size. Når vi bytta te lommebleie. Har også noen happy heiny's one size som æ ok. Ragnhild likte dæm best og bumgenius som nr to. Anbefale one size hvis du ikke tenke å ruineres:) bleieboden har kvantumsrabatt på de to. Har hatt ett par andre typer men ikke blitt like fornøyd. Feks med all in one, men tar lang tid og tørke. Andre kule, men skal uansett kle på ungen så de vises ikke så godt.
Også må du ha engangsinnlegg, dæm legges i bleia og hvis dæm har bæsja kaste du den i do med bæsjen, hvis det bare æ tiss legg du den i vaskenett og vaske sammen med bleian. Kan vaskes par tre gang før dæm oppløses. Smart triks:)
Anbefaler også bumGenius pail liner, bleiepose te å ha skittent i. Vi har også bleiebøtte med kullfilter, så lukte det ikke sånn. Men går også med en søppelbøtte med lokk.
Og en wetbag te ut på tur:)
Blir en god sum, men verd det i lengden. Bleiebarn blir tørr før andre også;-)

Husk å sjekke bruktmarkedet :)

Der var det mange gode tips. Jeg har sett litt på brettebleier, men for meg virker det litt vanskelig med all brettingen. Lommebleier og Alt-i-ett bleier virker som det letteste? Disse trenger heller ikke noe sperrelag utenpå, om jeg har skjønt riktig... Eller tar jeg feil?
Og dette med one-size, vil de passe hele tiden?
Vet ikke om noen her kan svare meg, men om noen kan hadde det vært supert :D

Det er jo ikke akkurat billig, men man trenger jo ikke kjøpe inn papirbleier hele tiden. Vi vil iallefall gjøre et forsøk på dette!

Brettingen lærer du fort :)

Personlig foretrekker jrg lommebleier framfor Alt-i-ett bleier.
I lommebleiene kan du enkelt redigere innleggene selv, og de tørker raskere enn alt i ett.

Happy heinis er mitt favorittmerke

Brettingen lærer du fort :)

Personlig foretrekker jrg lommebleier framfor Alt-i-ett bleier.
I lommebleiene kan du enkelt redigere innleggene selv, og de tørker raskere enn alt i ett.

Happy heinis er mitt favorittmerke

Finnes det nåke tøybleiechat som ein kan delta i? Ka om å laga sånn tøybleiegruppe her på bv? :)

Men kor er best å kjøpe bleiene som billigst? Helst på netta. Har kikka lidt på ebay, men det er sååå dyrt å sende hit :/

Ser no at eg snikte meg inn, veit ikkje korfor men eg trudde det var "svangerskapet" ;)

Finnes det nåke tøybleiechat som ein kan delta i? Ka om å laga sånn tøybleiegruppe her på bv? :)

Men kor er best å kjøpe bleiene som billigst? Helst på netta. Har kikka lidt på ebay, men det er sååå dyrt å sende hit :/

Hei!

Vi har desverre ikke et eget Tøybleie underforum :(
Jeg har fremmet ønske om det, men etter unersøkelser blandt brukerne ser det ikke ut som om det er behov for det, desverre.
Men jeg vil fortsette og prøve og jobbe med og få et eget underforum for det.

Selv foretrekker jeg og kjøpe bleiene brukt, da er de ferdig innvaskede (inlegg etc holder bedre etter hvert som de blir brukt/vasket) og det er billigere (og lett og få solgt videre til en ok pris).
Ellers er Bleieboden min favorittnettbutikk når det kommer til Tøybleier :)

Ok, finner du dei brukte på finn.no eller andre nettsteder?
Vi har eit stort islandsk forum på facebook med nesten 1000 brukere, som eg deltar i no men der får eg ikkje vite kor eg kjøpe bleiene i her i Norge ;) Men kan ikkje dåke prøve å laga forum til det og sjå om det blir populært? Eg har f.eks. ikkje sett undersøkelsen...og det er sikkert fleire :)

Jeg har lommebleier kjøpt på ebay. Fått bleier ned i 8kr.de var litt små så de hadde jeg kun i begynnelsen. Jeg syns det fungerte veldig fint å kjøpe på ebay:-) kjøpt bambusinnlegg og bleieposer der å. Veldig fornøyd:-) blitt en del bleier siden det er så billig;-)

Jeg har lommebleier kjøpt på ebay. Fått bleier ned i 8kr.de var litt små så de hadde jeg kun i begynnelsen. Jeg syns det fungerte veldig fint å kjøpe på ebay:) kjøpt bambusinnlegg og bleieposer der å. Veldig fornøyd:) blitt en del bleier siden det er så billig;-)

Fikk du dei brukte eller? Kas merke var det? Kjøpte du alt hos den samme? Og korleis var det med toll? :)

Vi har eit stort islandsk forum på facebook med nesten 1000 brukere, som eg deltar i no men der får eg ikkje vite kor eg kjøpe bleiene i her i Norge ;) Men kan ikkje dåke prøve å laga forum til det og sjå om det blir populært? Eg har f.eks. ikkje sett undersøkelsen...og det er sikkert fleire :)
http://forum.babyverden.no/index.php?posts/15648982

Her finner du den :)

Brukte bleier finner du på finn.no ja :)

Jeg kjøpte en haug bleier og innlegg brukt vi finn.no

Back
Topp