Tøybleier

Dhalia

Betatt av forumet
Er det noen her inne som driver med eller har tenkt å begynne med tøybleier?

Jeg fifler med tanken. Har veldig lyst til det! Tenker da kanskje lommebleier. Men det er virkelig litt av en jungel. Skikkelig vanskelig å finne fram!

aldri verden. blir engangsbleier (pampers,libero osv) denne gangen også...

Vi brukte det delvis på jenta vår :-) Syns det var veldig greit sålenge der var sånne all in one bleier, som va like enkle som vanlige bleier. Når ho var nyfødt fekk eg meg ikkje til å bruke det på ho, syns det var for mykje bleie på en så liten kropp - sjølv om det va rette størrelse på bleia. Kjeme nok til å gjere det samme med denne babyen :-)

Eh no! Vil kaste dritten :P Ute av syn ute av sinn, dvs lykkelig mamma! ;)

Hell no! Yuk.

Legge rispapir i bleia og det e berre å vippe av i do :) Klart om det e diaré kan det gå igjennom både bleie og klær, men det kan det også med vanlige bleie og det blir bæsj på både body og strømpebukse :P

Mange som har et litt misforstått inntrykk av tøybleier :p Jenta mi har vertfall likt å brukt dei, mjuke og gode, og miljøvennlig :D

går nok for engangsbleier her også.
men for all del, tøybleier er bra, men jeg har emr enn nok klesvask som det er allerede ;)

Tror folk har missforstått litt i forhold til avføringen! Den går jo i do! Mye eklere å oppbevare det i bleiebøtter som stinker ned badet etter min mening!

Men at folk ikke orker mer tøyvask har jeg mer forståelse for!

For min del liker jeg godt både den økonomiske (snittpris for engangsbleier er ca 3 kr per skift, tøybleier er 1,50 kr) og miljømessige gevinsten. I tillegg til at tøybleie barn har lettere for å bli tørre en engangsbleie barn. Vurderer å bruke engangsbleier på min nyfødte til avføringen blir fast og så gå over til tøybleiene.

Leser en blogg om ei som bruker tøybleier, og føler det bare er mer jobb enn noe annet. Greit at det er mer miljøvennlig og alt det der.. Men nei, bruk og kast. :)

Tror folk har missforstått litt i forhold til avføringen! Den går jo i do! Mye eklere å oppbevare det i bleiebøtter som stinker ned badet etter min mening!

For min del liker jeg godt både den økonomiske (snittpris for engangsbleier er ca 3 kr per skift, tøybleier er 1,50 kr) og miljømessige gevinsten. I tillegg til at tøybleie barn har lettere for å bli tørre en engangsbleie barn. Vurderer å bruke engangsbleier på min nyfødte til avføringen blir fast og så gå over til tøybleiene.

hadde bleiebøtte med vesla. og den stinka ikke. må jo tømme den før det blir lukt :P brukte den bare når hu brukte di minste bleiene da.. for med større bleier blei den veldig fort full..

Engangs her. Mener jeg har lest det ikke nødvendigvis er så mye mer miljøvennlig med tøybleier; vann, vaskemiddel, strøm og evt tøymykner er ikke særlig bra for miljøet. Jeg bruker kun billigbleier, og da kommer de på rundt 90 øre pr stk. Noen av de er svanemerket også....

Men jeg bruker engangs pga jeg har nok Klesvask fra før :)

Jeg personlig synes det blit for mye styr med tøybleier. Har nok vask fra før med to små;)
Bleiebøtta er perfekt her i huset, selv på varmt gulv er det ingen lukt.
Og snittprisen for de pampers jeg kjøper er 1, 56. Vil dermed påpeke at det er billigere hvis du regner strømpris på vask :p

Også må jeg kommentere en ting; min gutt begynte på potte når han var 1, 5 år. Helt tørr nå som han har rundet 2, med pampers;)

Så her blir det engangs :D

Jeg har brukt TB på mine barn :)

Veldig fornøyd med det valget.
Bare spør om du lurer på noe ang TB.

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Back
Topp