Tøybleier?

Amnion

Glad i forumet
Spør her også jeg..noen andre som vurderer eller vet de vil bruke tøybleier?
Ser det er kommet masse fine modeller siden "sist" så det er noe jeg vil tenke på..
Erfaringer eller anbefalinger mottas med takk:)

Venninna mi brukt tøybleia t gutn sin å hainn fekk masse utslett å vart vældi sår + det va masse arbeid me å vask osv, så hu kutta ut etter 2 mnd...D e d einaste æ har av erfaring av tøybleia

Brukte tøybleier på sønnen min til han var ca 2 år, da slutta jeg siden det ble litt pes i barnehagen..

Er superfornøyd og kommer til å bruke det på denne lille nye også :-) Brukte brettebleier med sperrelag de første ukene og så brukte jeg alt-i-ett bleier også når han ble 4-5 kg.

Jeg selger tøybleier på nettbutikken min, er vel ikke lov å reklamere her så send meg en pm hvis du vil vite adressen :-)

Jeg har kjøpt lommebleier. selv om man kan justere str. på de er de for store til nyfødt. men gleder meg til å ta de i bruk når hun blir litt større :-)

vurderer en blanding av begge deler. I bergen gir jo bir 1000kr til å kjøpe det og utstyr til, så skader jo ingenting å prøve.

kjøpte mine bleier på ebay, synes det er urimelig dyrt i norge. greier ikke helt forstå prisforskjellen.

Vi brukte tøybleier på gutten vår, kommer nok til å gjøre det på denne knotten også. I starten brukte vi papir, siden det var så mye annet da (prematur baby, mating og veiing, så dro vi på ferie rett etterpå). Vi begynte vel med tøy da han var 10-11 uker tror jeg.

Vi har brukt tøy til nummer en og skal bruke til nummer to også. Min sønn er veldig ømfindtlig i huden og er derfor tidvis både allergisk mot papir og tøybleier så det er litt vanskelig til tider, men vi bytter litt på det og det går bra.

For 9 år siden prøvde jeg det på eldste jenta, men ga opp da jeg var alene. Brukte da vanlige bleier på både henne og neste jenta. Men er fast bestemt på å bruke tøybleier på neste barn, som er under "produksjon". Har allerede kjøp en del bleier, både alt-i-ett, lommebleier og bleiebukser. Har brettebleier og noen ull bukser liggende fra forrige forsøk. De nye bleie som har kommet er så utrolig flotte, og virker ganske lettvinte. Heller en ekstra vaskemaskin i uka, enn full søppeldunk som stinker. Men det passer ikke for alle, og ikke sikkert jeg får det til denne gangen heller.... Har fått tips om en salve på stift som skal være god mot bleieutslett, sett den i en nettbutikk. Slik jeg forstår det skal man helst ikke bruke vanlige stumpe-salver. Mulig man må skifte bleie oftere (man merker vel at barnet er vått tidligere enn i papirbleier). Ser bleiereklame som sier de holder tørr i 12 timer. Hvem vil gå med bleie full av tiss i 12 timer??????

Har brukt en kombinasjon av lommebleier og engangs fra ca 6mnd alder, blir litt klumpete med lommebleier før det. Kommer til å gjøre det nå også. Aldri hatt sår rumpe:)

Mammelammen skrev:
For 9 år siden prøvde jeg det på eldste jenta, men ga opp da jeg var alene. Brukte da vanlige bleier på både henne og neste jenta. Men er fast bestemt på å bruke tøybleier på neste barn, som er under "produksjon". Har allerede kjøp en del bleier, både alt-i-ett, lommebleier og bleiebukser. Har brettebleier og noen ull bukser liggende fra forrige forsøk. De nye bleie som har kommet er så utrolig flotte, og virker ganske lettvinte. Heller en ekstra vaskemaskin i uka, enn full søppeldunk som stinker. Men det passer ikke for alle, og ikke sikkert jeg får det til denne gangen heller.... Har fått tips om en salve på stift som skal være god mot bleieutslett, sett den i en nettbutikk. Slik jeg forstår det skal man helst ikke bruke vanlige stumpe-salver. Mulig man må skifte bleie oftere (man merker vel at barnet er vått tidligere enn i papirbleier). Ser bleiereklame som sier de holder tørr i 12 timer. Hvem vil gå med bleie full av tiss i 12 timer??????

Ja la merke til en bleiereklame i går- 12 timer liksom!? Skal folk tenke at det er en fordel- slippe unna med to i døgnet liksom?? Da kan en lure på hva bleiene egentlig inneholder!

Amnion skrev:

Mammelammen skrev:

Ja la merke til en bleiereklame i går- 12 timer liksom!? Skal folk tenke at det er en fordel- slippe unna med to i døgnet liksom?? Da kan en lure på hva bleiene egentlig inneholder!

At dem holder tørt i 12 timer er en ting. Men tenk på alle bakteriene som da koser seg i varmen.

Mammelammen skrev:
Slik jeg forstår det skal man helst ikke bruke vanlige stumpe-salver. Mulig man må skifte bleie oftere (man merker vel at barnet er vått tidligere enn i papirbleier). Ser bleiereklame som sier de holder tørr i 12 timer. Hvem vil gå med bleie full av tiss i 12 timer??????

Hvorfor kan man ikke bruke salve?

Skjønner ikke hva det er å reklamere for. Fort gjort å bytte bleie, og selv om det ikke lekker er det vell greit å få bort tisset.

Lissuz skrev:

Mammelammen skrev:
Slik jeg forstår det skal man helst ikke bruke vanlige stumpe-salver. Mulig man må skifte bleie oftere (man merker vel at barnet er vått tidligere enn i papirbleier). Ser bleiereklame som sier de holder tørr i 12 timer. Hvem vil gå med bleie full av tiss i 12 timer??????

Sitat fra en tøybleieblogg:
Mange av de vanligste stellesalvene som finnes på markedet er ikke egnet i kombinasjon med tøybleier. Kremene tetter stoffene i bleien, og gjør at all væske prelles av, istedenfor å trekke inn.
Jeg googlet helt enkelt : tøybleie salve
Står også forslag på en stift som kan brukes. Jeg har ikke prøvd selv, men skal gjøre det når jeg begynner med tøybleier. 

Mammelammen skrev:

Lissuz skrev:

Mammelammen skrev:

Sitat fra en tøybleieblogg:
Mange av de vanligste stellesalvene som finnes på markedet er ikke egnet i kombinasjon med tøybleier. Kremene tetter stoffene i bleien, og gjør at all væske prelles av, istedenfor å trekke inn.
Jeg googlet helt enkelt : tøybleie salve
Står også forslag på en stift som kan brukes. Jeg har ikke prøvd selv, men skal gjøre det når jeg begynner med tøybleier. 

ah, det har jeg ikke tenkt på engang. men nå har jeg ikke brukt noen salve heller;-) bleieutslett er ikke så vanlig med tøybleier.

Tenkte å bruke tøybleier, ja. Gjorde det i en god periode med Minsta. Men vil nok bruke engangsbleier også, på tur, når h*n begynner i barnehage etc.

Back
Topp