tøybleier?

Javelin

Forelsket i forumet
Jeg brukte tøybleier på datteren min og var meget fornøyd med den løsningen, faktisk så fornøyd at denne gangen kommer ikke noe annet til å bli vurdert.
Er det noen her blant februarjentene som deler denne interressen med meg? :)

Ja, vi brukte tøybleier på nr 2, og skal bruke det igjen:) Bruker Nøstebarn sitt opplegg, med brettebleier og ullbukser. Helt topp!

jeg ble ikke klar over at tøybleier var et alternativ engang før datteren min var nesten 4 mnd og vi hadde prøvd ALT annet (feil passform og hun reagerte allergisk på hva enn det er annet enn papir i vanlige bleier, så hun hadde digre sviende kjøttsår, kunne se ut som brannsår! over hele stumpen) og da gikk vi rett på disse ferdigløsningene med innsydd sperrelag. Lommebleier.

Men nattestid brukte vi litt brett (jeg fikk aldri teken på det der, må øve meg nå for det blir det fra første dag ^^ ) men mest formsydd og da nøstebarn sine gode ullbukser utenpå :)

Kjenner jeg gleder meg allerede til  å gå og besøke nøstebarndamene og shoppe miniullbukser, jeg har jo bare ifra str 68 og oppover :)

Jeg vurderer det, faktisk. Tenkte på det til tassen også, men fikk aldri bestemt meg.

Vurderer det sterkt :) Brukte det ikke til min datter, men gir det gjerne et forsøk denne gang. Ikke hørt annet enn gode erfaringer...

Nei, ikke aktuelt for oss, men vil gjerne sy slike, så sånn sett kunne jeg tenkt meg å starte hihi - bare fordi de er artige å sy :).

Aller siste skrev:
Nei, ikke aktuelt for oss, men vil gjerne sy slike, så sånn sett kunne jeg tenkt meg å starte hihi - bare fordi de er artige å sy :).

Ja det er gjerne en fordel å bruke om man skal sy, det er noe mer  garanti for at produktet er brukendes da emoticon

jeg bare gleder meg så syyyykt til jeg kan begynne å shoppe her igjen emoticon har bare noen få av den sorten etter forrige gang for denne bleien kom på markedet idet bleieinnkjøpet her nærmet seg en naturlig stopp. Men den lille i magen må jo få litt nytt syns jeg ^^

Er det ikke fryktelig mye jobb med vasking og tørking av disse bleiene da? Her i huset er vi nå fem stk og vaskemaskinen går jevnt og tørkestativer står over alt ;) Høres så bra ut med tanke på miljøet og babyrompa, men kjenner jeg kvier meg for ekstra jobben....

når A var liten var det ca 1 tørkestativ ekstra i uken + 1 trommel (de bleine vi brukte om natten tok for lang tid å tørke på stativ...trøstet meg med at jeg hadde en strømsparende og da mindre miljøbelastende trommel ^^ men så var det i utgangspunktet ikke av miljøhensyn vi brukte tøybleier da ;) )

jeg kom ikke så langt at jeg brukte tøybleier sist, men kunne godt tenke meg det denne gangen! noen som har noen gode tips å komme med?

Jeg har lommebleier til mi jenta, hun er 16 dager nå, lommebleiene er blir litt store til henne nå, så har variert litt med lommebleier og engangsbleier. Ser hun blir fort rødere i rompen når jeg bruker engangsbleier, så gleder meg til hun blir stor nok til bare å bruke tøybleiene.
Synes det er kjempe enkelt med tøybleier foreløpig, har en bleiebøtte med vann og tetreolje* i, har rispapir i bleien, slik at når det er bæsj, kaster jeg bare bæsjen i toalettet og legger bleien og innlegget i bleiebøtten. så vasker jeg bleiene annenhver dag på 60grader.
*Tetreolje er naturlig bakteriedrepende

å de bittebittesmå lommebleiene er aldeles nusselige! ^^
tenkte jeg skulle gi brettebleier et forsøk denne gangen siden jeg starter fra dag 1 denne gangen (sist startet vi på 3-4mnd) men det blir nok kjøpt noen minibleier også ja ^^

jeg vurderer tøybleier. men er ikke helt sikker på hva det blir. må fortelle mamma at jeg er gravid først.siden hun brukte tøybleier på meg så har hun nok noen gode erfaringer å dele:)

min erfaring er desverre at de som brukte tøybleier på vår generasjon er dem som okker og sukker høyest over hvor tungvidt de mener det er så jeg vet ikke om jeg ville håpt for mye. Jeg også tenkte det nemlig men ble bare møtt med motstand :S alternativene og mulighetene er jo tusen ganger bedre nå enn da ^^

snakket med mamma i dag :) hun synes ikke det var tungvindt.hun synes at det er kjempe flott at jeg og hadde tenkt å gjøre det:) men det er klart det er jo mye mer å velge i nå når det gjelder tøybleier enn det var for 22 år siden.

så bra! :D

OJOJOJ!!!! 50% på alle itti bitti med mønster på! til og med wetbag'ene! jeg har snopt for 1500kr ^^ 

OBS: nå med rett link til butikken: http://ittibitti.com.au/

Var aldri et alternativ til min sønn, og heller ikke denne gangen.. Det blir for mye stress og mas tror jeg.. Men for all del, sikkert kjempe bra :)

hvorfor svarer du da?

Back
Topp