tøybleier

Bakdelen er vel at de må vaskes når man helst vil kaste de fortest mulig i blant? :) Min mor brukte det på min lillebror som er 10 år yngre enn meg, og jeg husker det godt. Du må ha knyteteknikken inne, men det blir jo rimeligere.

lilly_lane skrev:
Bakdelen er vel at de må vaskes når man helst vil kaste de fortest mulig i blant? :) Min mor brukte det på min lillebror som er 10 år yngre enn meg, og jeg husker det godt. Du må ha knyteteknikken inne, men det blir jo rimeligere.

trenger ikke knyte, man får kjøpt både med borrelås og med trykknapper :)

Vi skal ha tøybleier, men har ikke handlet noe ennå.. venter på skattepengene.. kjøper nok brukt da det er mye billigere :)

Vet om et vennepar som kun bruker tøybleier på sine barn. De er kjempefornøyde :) vet ikke om jeg hadde orket tanken på ei full shitbleie som jeg ikke bare kan kaste...men jeg er sikker på at det er andre gode fordeler med tøy i forhold til vanlige bleier :)

Man får ikke fulle drittbleier som man ikke kan kaste - man har jo rispapirinnlegg som kan kastes, og bleia vaskes som vanlig.

Har brukt en del tøybleier, men siden mannen ikke vil, så er det vanskelig nå som han har permisjon... Dessverre. Jeg skulle gjerne brukt mer tøy slik at poden kjente at han var våt! Den fukten i bleia (som de ikke kjenner fordi bleiene er for gode) setter i gang prosesser som modner hjernen for bleieslutt raskere. Jeg vil gjerne ha tørre barn så fort som mulig :) 

Jeg brukte brettebleier til å begynne med, med ull som sperrelag. Opplevde aldri lekkasjer, noe jeg gjorde med engangsbleiene.

Har kjøpt alt av bleier brukt, bortsett fra de lommebleiene han har nå - da kontaktet jeg noen jeg kjenner i grenlandsområdet som også hadde fått barn, og hørte om de var interessert i å hjelpe meg ;) For der er det nemlig sånn at kommunen gir alle nybakte foreldre som ber om det en pakke med 7 lommebleier og rispapir - GRATIS. Så da fikk jeg 14 stk gratis :p tihihihihihi 

Så sjekk om din kommune gjør noe slikt.

Jeg skal ha tøybleier når ho lille kommer. Jeg skal bruke brettebleier i begynnelsen og gå over til de alt i ett senere.Brettebleiene er bommulsklut rundt stumpen og en ullbukse behandlet i lanolin utenpå der.  Alle som jeg har snakket med som har brukt tøybleier er veldig posetive. Det er ofte de som ikke har brukt det eller lest noe særlig om det som så oftest har en litt negativ holdning til det. Det er flere gode grunner til å bruke tøybleier. Du sparer nesten 30 tusen kr igjennom hele bleieperioden. Det koster med engangsbleier. Tøybleier er en engangs sum. Du sparer penger på renovasjon. Det koster å kaste søppel. i løpet av et barns bleieperiode kommer du til å kaste over et tonn bleier. Det brukes mer vann på å lage en engangsbleie enn å vaske en maskin med bleier. :) Så du sparer miljøet. :)

Sjekk ut nøstebarn og bleieboden. :)

Back
Topp