Tøybleier

Siriuspus

Flørter med forumet
Noen her inne som har noen tidligere erfaringer med tøybleier?

Tenker jo at det er mer økonomisk og mer miljøvennelig, og det er jo bra! Men er det veldig mye pes med de? Og mye gris med bærsjebleiene? Eller er de "effektive" på lik linje med kjøpe bleier?

Fint hvis det er noen som har brukt tøybleier før som vet :)

Har desverre ingen erfaring med tøybleier.

Siriuspus skrev:
Noen her inne som har noen tidligere erfaringer med tøybleier?

Tenker jo at det er mer økonomisk og mer miljøvennelig, og det er jo bra! Men er det veldig mye pes med de? Og mye gris med bærsjebleiene? Eller er de "effektive" på lik linje med kjøpe bleier?

Fint hvis det er noen som har brukt tøybleier før som vet :)

Vi brukte det på førstemann her.

Det var ikke veldig dyrt siden vi kjøpte alt brukt på finn eller tettinntil.no.
Utrolig praktisk å alltid ha bleier!
Det er jo selvfølgelig noe ekstrajobb med de, det blir én eller to ekstra vaskemaskiner i uka, alt avhenger av hvor mange bleier man har. Og om man velger alt-i-ett-bleier er mindre jobb enn lommebleier som man må ordne i stand før bruk.
Vi brukte lommebleier som tar litt lenger tid, men jeg syns ikke det var noe stor jobb :)

Send meg en pm om du vil vite ekstra, eller gå inn på http://www.tettinntil.no, der får du vite alt du trenger :)

jenta mi fyller 3 i år og det første året brukte vi stortsett bare tøybleier (bum genius kjøpt på bleieboden.no) og hun var aldri sår. ikek stress med det i det hele tatt da de bare er å skylle og putte i vaskemaskinen. har rispapir inni som samler opp bæsj og det kaster man bare rett i do. Jeg har alltid hatt vanlige bleier når vi har dratt bort etc, har ikke orka ta med tøybleier på tur. i begynnelsen hadde vi vanlige bleier på natta også da jeg følte vi måtte bytte bleier oftere med tøybleier, noe som overhodet ikke var pes, og heller med på å være årsaken til å aldri ha sår rumpe. hadde ikke tenkt å slutte med tøybleier, men da lille var året pågikk den bleiekrigen, og svigermor hamstret et lass med bleier til 5 kr pakka, faktisk så mye at vi hadde bleier et helt år... så dermed ble det bare til at det ble mer og mer vanlig bleiebruk.. men nå er vi i avvenningfasen og har hentet fram tøybleiene igjen, vi kaller de trusebleier og lille kjenner bedre at hun er våt i de, så går på do hele dagen nå, og trenger bare bleie om natta.. hun er akkurat blitt 2,5 år :) så anbefales på det sterkeste :) vi kommer til å bruke tøybleier på babyen som kommer i juli, men regner med det blir som sist, at det blir en kombinasjon slik at vi har vanlige bleier med på turer etc :)
lykke til :)

Back
Topp