tøybleier

DK82

Forelsket i forumet
Noen som har litt erfaring? Vi skal bruke tøybleier, har begynt å kjøpe inn noen brettebleier allerede. Har fått høre man trenger brettebleier, og utenpå trenger man helst ullbleier om natta og PUL/microfiber bleier om dagen (fordi de i ull blir litt vel tykke). Men så sitter jeg og leser på nøstebarn sine sider og der står det at man trenger brillebukser i tillegg utenpå brettebleiene. Hva tror dere? Er det nødvendig med det ekstra laget? Det er jo for å holde brettebleiene på plass, men man kan jo bare bruke sånne andre fester i gummi.

OG, hvor mange brettebleier bør man ha? Veldig vanskelig å vite syns jeg. :)
Har hørt at 3ullbukser til natt holder. Og hadde tenkt å kjøpe noen forskjellige til dag + kanskje noen sånne formsydde "alt i ett" for å ha når man trenger noe lettvint. Tar gjerne anbefalinger om antall eller hvor man får bra startpakker :)
Kjøper heller noen få for mye enn å bli irritert over å ha for få. Men dumt å kjøpe altfor mange og...

Nøstebarn er naturligvis ute etter å tjene mest mulig, så de skriver nok at du trenger både det ene og det andre.
Vi brukte brettebleier av bomull med fleecepapir inni til vår gutt, med thirsties-cover over. Vi kjøpte sikkert inn 50 brettebleier eller noe, siden de var så billige i USA, men det var flere enn vi trengte. Vi hadde 3 covers, det ble litt lite, i hvertfall hvis man vil legge på ny hver gang. Vi brukte konvoluttbretten og festet med snappies, og tok på thirsties over. MTP vasking hadde vi en billig pedalbøtt5e kjøpt på biltema med vaskepose oppi, som vi bare heiv brukte brettebleier i og vasket hver kveld. 

Vi brukte altiett på ham senere, men syns egentlig ikke at disse var noe kjappere i bruk enn vanlige brettebleier. Dessuten må du kjøpe inn mange flere av disse, sidsen de må hives til vask etter ett bruk, og de er jo dyrere. 

Jeg ble aldri venn med brettebleier sist, så brillebukser hadde nok vært en fordel for meg. Jeg ville nok hatt litt ekstra med sperrelag, og brukte ullbukser kan være veldig billig på bruktmarkeder. 
Jeg hadde stor baby sist, så one-size lommebleiene passet nesten med en gang. Denne gangen har jeg kjøpt inn nyfødtformsydde med sperrelag i ull og PULtrekkene fra thirsties sitt er genialt for å holde på alt av rennende nyfødtbæsj. Jeg tenkte og å kjøpe ett par lommbleier i nyfødtstørrelse, søteste små bleiene :) :)

Back
Topp