Tøybleier

Drømmefangeren

Glad i forumet
Er det flere enn meg som skal bruke det? :)
Brukte det på førstemann og gleder meg til å skulle begynne med det igjen i mai.

Det er morsomt, lettvint og økonomisk.. ikke minst bra for både stumpen og miljøet!
 


Niks det har jeg ikke tenkt til syns det er ufyselig hehe...
Drømmefangeren skrev:
Er det flere enn meg som skal bruke det? :)
Brukte det på førstemann og gleder meg til å skulle begynne med det igjen i mai.

Det er morsomt, lettvint og økonomisk.. ikke minst bra for både stumpen og miljøet!



 
Hehe.. ja hver sin smak :p
 
Jeg brukte papirbleier til førstemann og det blir nok det til minsten også.

Papirbleier er så billig at det nesten ikke lønner seg økonomisk med tøybleier. Når det i tillegg tar mer tid, gidder jeg ikke. Ser for meg at det blir stress å hele tiden "måtte" vaske klær for ellers har ikke mini bleier.

Men all respekt til dere som gjør det! Bare husk at om du bruker tørketrommel og tøymykner når du vasker de, er de ikke mer miljøvennlig enn papirbleier.
 
Nei jeg kommer nok til å bruke papir. Brukte tøy en periode på forrigemann, men solgte alle bleiene, og kommer ikke til å prioritere nye bleier nå.

Syns også ikke det var så "lettvint" som man skal ha det til... Ble MYE vask, også syns  jeg bleiene luktet.

Igjen - kjempeflott at det er noen som bruker disse, men de er rett og slett for dyre:(

Skulle ønske vi hadde hatt noen form for støtteordning for tøybleier - da hadde jeg mest sannsynlig kombinert =)
 
Jeg tenker å prøve ut å la ungen gå på vanlig do når jeg ser at h*n må gå, og ellers bruke tøybleier når det ikke er mulighet for det. Mulig litt optimistisk, men verdt et forsøk:)
 
Bleiene mister litt effekt med tøymykner så det bruker jeg ikke..også blir de krøllete i tørketrommel. 

Nå har jeg tøybleier fra forrige bleiebarn så blir vel kun å kjøpe noen nye brettebleier. Selvfølgelig lønner det seg ikke med tøybleier om man skal bruke flere hundre kroner pr. bleie (merkebleier med masse forskjellig stæsj), men man kan være smart der også, så jeg har iallefall spart masse. 

Når man bruker papirbleier så kaster man de i søpla når de er brukt, når søppeldunken er full eller stinker så kastes den.. når bleiepakken er tom må man kjøpe ny.
Med tøybleier er det ikke mere pes.. Når bleia er brukt, kastes den i en bleiepose.. når den er full kastes den i vaskemaskinen...og istedet for å gå på butikken henges bleiene opp til tørk. Ser ikke den ekstra jobben.
..Jeg er vokst opp i et tøybleiehjem så har vel fått det inn med morsmelka.. Syns det er bare kos + mindre lukt.. 

Uansett morsomt å høre for og imot:) 
 
Bleiene mister litt effekt med tøymykner så det bruker jeg ikke..også blir de krøllete i tørketrommel. 

Nå har jeg tøybleier fra forrige bleiebarn så blir vel kun å kjøpe noen nye brettebleier. Selvfølgelig lønner det seg ikke med tøybleier om man skal bruke flere hundre kroner pr. bleie (merkebleier med masse forskjellig stæsj), men man kan være smart der også, så jeg har iallefall spart masse. 

Når man bruker papirbleier så kaster man de i søpla når de er brukt, når søppeldunken er full eller stinker så kastes den.. når bleiepakken er tom må man kjøpe ny.
Med tøybleier er det ikke mere pes.. Når bleia er brukt, kastes den i en bleiepose.. når den er full kastes den i vaskemaskinen...og istedet for å gå på butikken henges bleiene opp til tørk. Ser ikke den ekstra jobben.
..Jeg er vokst opp i et tøybleiehjem så har vel fått det inn med morsmelka.. Syns det er bare kos + mindre lukt.. 

Uansett morsomt å høre for og imot:) 
 
noen kommuner gir faktisk støtte til foreldre som velger å bruke tøybleier på sitt barn.  Sjekk med de som har med tømming av avfall der du bor. står ofte info om dette på sidene deres.
 


Drømmefangeren skrev:
Bleiene mister litt effekt med tøymykner så det bruker jeg ikke..også blir de krøllete i tørketrommel. 

Nå har jeg tøybleier fra forrige bleiebarn så blir vel kun å kjøpe noen nye brettebleier. Selvfølgelig lønner det seg ikke med tøybleier om man skal bruke flere hundre kroner pr. bleie (merkebleier med masse forskjellig stæsj), men man kan være smart der også, så jeg har iallefall spart masse. 

Når man bruker papirbleier så kaster man de i søpla når de er brukt, når søppeldunken er full eller stinker så kastes den.. når bleiepakken er tom må man kjøpe ny.
Med tøybleier er det ikke mere pes.. Når bleia er brukt, kastes den i en bleiepose.. når den er full kastes den i vaskemaskinen...og istedet for å gå på butikken henges bleiene opp til tørk. Ser ikke den ekstra jobben.
..Jeg er vokst opp i et tøybleiehjem så har vel fått det inn med morsmelka.. Syns det er bare kos + mindre lukt.. 

Uansett morsomt å høre for og imot:) 


Tøymykner ødelegger alt tøy med litt stretch, har kuttet det helt ut jeg.
 
Åh det visste jeg ikke.. Tøymykner lukter uansett for mye syns jeg.. Blir kvalm av lukta nå.. :S
 
Back
Topp