Tøybleier

• Trådstarter Trådstarter EmilyTheStrange
  • Opprettet Opprettet
E

EmilyTheStrange

Guest
Tenkte jeg kunne starte denne til info for de som har brukt, skal bruke, tenker på å bruke tøybleier eller ikke ante at dette er ett alternativ.

Jeg håper vi kan få denne tråden under viktigste tråder og holde den informativ, kom gjerne med spørsmål eller viss noen har erfaringer og linker og dele.

Jeg ber om at denne tråden ikke blir brukt til "æsj-hvor-ekkelt-dette-er" diskusjoner, men at de heller starter sin egen tråd. 

http://www.babyverden.no/Nettsamfunn/Forum/Rom/Innlegg/?topicId=1142270&page=1

Tøybleier er miljøvennlige har jeg hørt. Venninna mi brukte det i en liten periode fra da sønnen ble født, men byttet til engangsbleie til slutt. Jeg tror ikke jeg vil bruke tøybleie og forloveden min nekter, ellers tror jeg denne tråden vil bli interessant å lese etter hvert :)

Så bra med god informasjon!

Jeg vurderer tøybleier denne gangen!

Vi bruker tøybleier til førstemann, og kommer garantert til å gjøre det med nummer 2 også. Vi er superfornøyde med de, og satser på og komme igang med det helt fra starten av denne gangen. For de som er nysgjerrig vil jeg anbafale tøybleieforumet på tettinntil. Der får man svar på det meste man lurer på :)

Og det finnes maaange tøffe bleier, så babyen får den tøffeste bleiestumpen i gata ;)

orket ikke lese hele linken nå, så mulig det sto der men hvor mye må man regne i utgifter til innkjøp av tøybleier hvis man vil vaske hver andre til tredje dag? Jeg har egentlig veldig lyst, og angrer på at jeg ikke brukte det på de to andre. Lurer på om det er noen vits nå, i og med at dette et sistemann.

Vi brukte tøybleier i starten med gutten vår. det var greit når alt var sommer og sånn, men når det ble vinter og han begynte i barnehagen etterhvert og var veldig aktiv tok tøybleia veldig mye plass innunder alt tøyet. Syntes også det var veldig vanskelig å fjerne bæsjeflekker fra det hvite stoffet etter at han begynte å få ordentlig mat. 

Da han bare fikk pupp så bleiene nyvaska ut etter hver gang. Tror vi kommer til å bruke tøyed denne også, også bytte når hun/han blir eldre :)

Fucoc skrev:
Vi brukte tøybleier i starten med gutten vår. det var greit når alt var sommer og sånn, men når det ble vinter og han begynte i barnehagen etterhvert og var veldig aktiv tok tøybleia veldig mye plass innunder alt tøyet. Syntes også det var veldig vanskelig å fjerne bæsjeflekker fra det hvite stoffet etter at han begynte å få ordentlig mat. 

Da han bare fikk pupp så bleiene nyvaska ut etter hver gang. Tror vi kommer til å bruke tøyed denne også, også bytte når hun/han blir eldre :)

bruker du rispapir inni? jeg hadde ikke noe problemer med flekker, men her ble potten flittig brukt etter fast føde ble innført så har ikke hatt så fryktelig mye bæsjebleier.

lilletitti skrev:
orket ikke lese hele linken nå, så mulig det sto der men hvor mye må man regne i utgifter til innkjøp av tøybleier hvis man vil vaske hver andre til tredje dag? Jeg har egentlig veldig lyst, og angrer på at jeg ikke brukte det på de to andre. Lurer på om det er noen vits nå, i og med at dette et sistemann.

klart det er vits, viss bleiene kun er brukt til ett barn så er det mulig å få solgt de på bruktmarkeder.
Hvor mye penger du bruker er opp til deg selv og kjøpelysten. jeg brukte ca.12 000 på tøybleier sist, kjøpte mye forskjellig og hadde bleier nok til en minst en uke. En kommer unna med ett fint bleielager av AIO og lommebleier på 4000-5000 og en bør regne litt i overkant av 1000 for vask og evt.tørking i bleieperioden. I tilegg kan det være kommunen din har støtteordninger.
 Engangsbleier vil koste ca.10 000-12 000 for bleieperioden

Vi brukte lommebleier på lillan og de skal neste mann også få bruke :) Brukte de til hun var ca 10 måneder, da ble det ferie og vanskeligere å vaske nå vi var på reisefot. Litt av grunnen til at vi sluttet var at vi ble plaget med lekasjer (tiss). Kunne sikkert funnet bedre innlegg, men det ble med tanken.

Vi bruker tøybleier på vår gutt, og håper på å bruke det på nesteman også Vi bruker BumGenius mest og er veldig fornøyd med de. Har masse brettiser fra nøstebarn som jeg skal gi en sjanse denne gangen også 

ja, brukte både rispapir og fleecepapir... syns dette bare krøllet seg sammen til en haug

Vi brukte det faktisk i slutten på eldstemann da han skulle slutte med bleie :) kjøpte sånne up&go tøybleier. Var skikkelig effektivt da han kjente at han ble våt og syns det ble ubehagelig. Er veldig for tøybleie, men tror ikke jeg kommer til å bruke det mer enn i slutten av bleiefasen denne gang heller.

Back
Topp