Tøybleier!

lulu81

Glad i forumet
Ja, da skal jeg prøve[:D][:D][:D] Har bestilt en pakke på nettet idag:), gleder meg til å prøve, har en liten beholdning med små bleier fra da vi fikk snuppa, men da va alt så nytt at jeg ga opp etter ett forsøk[:D] Nå tror jeg at jeg skal "stå han av"[:D][:D][;)]

Ja, jeg håper det:)

Lykke til [:D] Hva har du bestilt da?

Har bestilt noen AIO bleier på ebay, fra Australia. Får se hvor bra de er når de kommer, men selgeren hadde veldig bra tilbakemeldinger. Og bleiene så veldig fine ut. Får bare vente å se:) Hadde ikke lyst/råd til å bruke masse penger på bumgenius eller fuzzibunz hvis jeg ikke klarer med det.........Tror det er vaskingen og det som blir slitet......Men jeg skal gi det ett ærlig forsøk og er veldig motivert:)

Grattis! Har selv nettopp konvertert og angrer allerede på at jeg ikke gjorde det tidligere :) Hadde aldri trodd at det var noe for meg, jeg har vaskemaskinallergi, men det går faktisk kjempebra! Veldig lite pes og mange fordeler :) Lykke til! Her går det i Itti Bitti AIO og BumGenious onesize, men blir nok flere bittier hvis jeg får tak i, de er geniale :)

Ja, jeg har hatt lyst lenge, som sagt så ga jeg det et halvhjertet forsøk i starten, men da ble det litt for mye......nå tror jeg at jeg er klar:) Og da vil jeg prøve det på nybabyen fra starten av:) Bare lurer på hvordan det er med bhg, men hun går jo i miljøbarnehage........skulle tro de var positive til tøybleier[:D][:D]

Det er veldig mange som bare leverer ungene med tøy og sier vi bruker tøy og sånn gjør dere det. Uten at det blir noe mer diskusjon rundt det.

Vi tok det opp på foreldresamtale og sa at vi ønsket sterkt at de prøvde. Viste de hvordan det fungerte på en bamse. Vi brukte lommebleier med borrelås som vi hadde ordnet ferdig med innlegg og rispapir slik at barnehagen bare kunne ta av og på bleiene akkurat som en hvilken som helst annen bleie. Var det avføring i bleien kastet de bare rispapiret i do og dro ned, ellers så ble bare bleien puttet i wetbagen og vi tok med de brukte bleiene hjem hver dag. Hørte aldri noen klager og han brukte TB i barnehagen til han sluttet med bleier.

Er du medlem inne på TettInntil eller Tøybleier.no forresten? Om man har litt oppstarts vansker eller bare lurer på noe er hjelpen man kan få der verdt gull.

Ja har meldt meg inn på tettinntil, så er å ser litt der innimellom. Skal og på tøybleie demonstrasjon på grønnhverdag arrangement her i byen på tirsdag:) Noen fra Bleieboden som kommer:) Skal snakke med bhg i neste uke, da har vi foreldresamtale:) Så får høre hva de sier:)

Så morsomt :D Hørtes spennende ut.

Kommer de med noe argument ang. hygiene så finnes det en amerikansk undersøkelse som konkluderer med at så lenge man oppbevarer bleiene skikkelig så er ikke tøybleier mindre hygieniske enn engansbleier i barnehager.

Jeg tok den med på samtalen for jeg ønsket ikke at de skulle si nei pga. hygiene når det ikke er tilfellet at det er noe mer uhygienisk.

Så flott:) Hadde egentlig tenkt at det ikke skulle være noe problem iom at hun går i miljøbhg og at de i alt de gjør streber etter å bli så miljøvennlige som mulige[:D]

Back
Topp