Tøybleier på sykehuset?

Turkistliv

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Marslykke 2016
Julegavene 2019
Juliknøttene 2022
Har jo vært to tråder med tøybleier her inne allerede! Kjekt!
Jeg har tenkt litt frem og tilbake med dette med tøybleier på sykehuset.
Hvordan er det lagt opp der?
Jeg mener å huske at der er sånne kluter som sikkert også kan brettes som brettebleier.
Noen som har erfaring med om disse er ok å bruke?
Tenker at med tanke på den slimete barnebeken er brettebleier kanskje best til det er over med,
men er jo litt mer styr å drasse med seg brettebleier enn lommebleier og aio :p

Om man kunne brukt disse klutene på sykehuset hadde det jo vært topp!
Vet at jeg må spørre mitt sykehus, tenkte bare å høre om noen her inne har erfaring?
 
Da jeg fødte nr 1 på Haukeland lagde de brette bleie av en gulpeklut i starten.
 
Jeg lærte meg aldri å brette, men hadde med aio fra starten av. Beket forsvant i vanlig tøybleievask uten problem, så det er ingen problem :)
 
Det jeg fødte sist hadde de på brettebleie i starten uansett.. for de ville sikre seg at det var våte bleier og det var enklere med stoff.

Jeg hadde ikke gidda ta med tøybleier på sykehuset, faktisk. Mens navlestumpen fremdeles henger på synes jeg det er best å holde den så ren og tørr som mulig, og det er enklere med engangs. Kjenner to stykker som har fått barseltid på sykehuset pga infeksjon i navlestumpen, så er litt påpasselig der..
 
Har jo vært to tråder med tøybleier her inne allerede! Kjekt!
Jeg har tenkt litt frem og tilbake med dette med tøybleier på sykehuset.
Hvordan er det lagt opp der?
Jeg mener å huske at der er sånne kluter som sikkert også kan brettes som brettebleier.
Noen som har erfaring med om disse er ok å bruke?
Tenker at med tanke på den slimete barnebeken er brettebleier kanskje best til det er over med,
men er jo litt mer styr å drasse med seg brettebleier enn lommebleier og aio :p

Om man kunne brukt disse klutene på sykehuset hadde det jo vært topp!
Vet at jeg må spørre mitt sykehus, tenkte bare å høre om noen her inne har erfaring?

Hvilket sykehus skal du føde på da? Jeg fødte i Ålesund og kan ikke huske det var noen kluter der, men det er to år siden. Mulig det også var det, bare at jeg var så fjern at jeg ikke fikk det med meg.
 
Hvilket sykehus skal du føde på da? Jeg fødte i Ålesund og kan ikke huske det var noen kluter der, men det er to år siden. Mulig det også var det, bare at jeg var så fjern at jeg ikke fikk det med meg.
Hehe! Ålesund faktisk. Har vært kluter der de tre gangene jeg har født som jeg kan huske :hilarious: Men kanskje jeg skaper falske minner?!?
 
Hehe! Ålesund faktisk. Har vært kluter der de tre gangene jeg har født som jeg kan huske :hilarious: Men kanskje jeg skaper falske minner?!?

Haha, da tipper jeg nok det er kluter der, og at det sikkert er greit å bruke de til tøybleier
 
Haha, da tipper jeg nok det er kluter der, og at det sikkert er greit å bruke de til tøybleier
Kan som sagt være at jeg skaper opp minner i ettertid.. bare synes å huske noen kluter jeg brukte til gulping og melkelekasjer
 
Der må da være kluter? Regner med det er standarduytstyr på alle barselsavdelinger.. Nettopp for å tørke gulp og melk og ha som stelleunderlag?

:)
 
Back
Topp