Tøybleier og vaskbare ammeinnlegg

Bleiene skal tømmes og skylles før man legger dem i skittentøyskurven/vaskemaskinen? Har lurt litt på dette og må spørre siden "alle" sier de legger dem rett i.
Så lenge babyen fullammes trenger du ikke å bruke viskosepapir eller tilsvarende. Du trenger heller ikke å skylle. Når jeg fullammet la jeg rett og slett bleia rett i våtposen og lot den ligge til det var nok til å fylle en maskin. Setter alltid på en kaldskylling før vask med sentrifuge.
 
Takk for det ! Jeg kommer nok garantert til å spørre, jeg er så gira på dette og når mannen nå er med på det så er det bare å kjøre på..

Tror vi kjøper noen AiO og Ai2, samt noen frottèbleier med sperrelag.. Får se når vi starter innhandlingen, men har meldt meg inn i facebook gruppen og er alltid på utkikk etter pent brukt til nyfødt. Vil gjerne ha nyfødt bleier, da onesize virker noe klumpete med alle de knappene.. Gleder meg til å begynne å handle inn :)

Tror nok kommende besteforeldre og omgangsvenner kommer til å stille spørsmål da vi er de første i vår omgangskrets til å bruke tøybleier..
 
Takk for det ! Jeg kommer nok garantert til å spørre, jeg er så gira på dette og når mannen nå er med på det så er det bare å kjøre på..

Tror vi kjøper noen AiO og Ai2, samt noen frottèbleier med sperrelag.. Får se når vi starter innhandlingen, men har meldt meg inn i facebook gruppen og er alltid på utkikk etter pent brukt til nyfødt. Vil gjerne ha nyfødt bleier, da onesize virker noe klumpete med alle de knappene.. Gleder meg til å begynne å handle inn :)

Tror nok kommende besteforeldre og omgangsvenner kommer til å stille spørsmål da vi er de første i vår omgangskrets til å bruke tøybleier..
Så kjekt!
Sjekk om din kommune gir tilskudd til tøybleier. :) Jeg fikk 750 i Stavanger og i Oslo får jeg 1000 til nestemann. :)

Jeg var også første i familie og omgangskrets som bruker tøybleier.
 
Så kjekt!
Sjekk om din kommune gir tilskudd til tøybleier. :) Jeg fikk 750 i Stavanger og i Oslo får jeg 1000 til nestemann. :)

Jeg var også første i familie og omgangskrets som bruker tøybleier.

Har sjekket, men er dessverre ikke et slikt tilbud i vår kommune.. Det hadde vært fantastisk med et slikt tilskudd!
 
Jeg er førstegangs og nysgjerrig, prøver å sette meg inn i dette for å vurdere om vi skal prøve med tøybleier.
Denne våtposen, hvordan fungerer den? Kan ikke forstå hvordan den kan holde på lukten...?
 
Mannen nekter totalt når det kommer til tøybleier. Jeg har prøvd hardt og lenge, men nei...

Skal kjøpe ammeinnlegg i tøy/ull denne gangen. Sist brukte jeg engangs og de var bare ubehagelige. Sleit heldigvis ikke noe særlig med lekkasjer, men er uansett lurt med ullinlegg på vinteren:)
 
Back
Topp