Tøybleiejenter!! en hel HAUG med spm

*aischa*

Forelsket i forumet
Hvordan gjør dere det når dere vasker bleiene og innleggene?

er dere nøye på å bruke flytende vaskemiddel og ikke skyllemiddel?

vasker dere bleiene med annen klesvask?
vasker dere på 60 grader?
får dere bort bæsjflekkene da??
når bebis bare har tisset litt, bruker dere bleia på nytt?

lillegull bæsja i en av hennes få tøybleier i dag, og veldig lite av det havna på rispapiret, så lurer på om flekkene går bort[8D] det rispapiret krøller seg bare nedi der, så er jo ikke så rart at det ikke fanger opp bæsjen[8|] noen tips?

og til slutt - hva er din favorittbleie? [:D]

JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!BLEIER!!!!!!!![:D][:D][:D][:D][:D]
ORIGINAL: *aischa*

Slenger alt inni,bare passer på at de ikke er i totaaaal krøll

JA!Det er viktig fordi det ødelegger bleiene og rester blir sittende i om ikke[;)]

Vasker kun bleier,men kan slenge med et håndkle innimellom.er ofte fullt,seh....[8D]

Vasker på 60 ja

Har ingen flekker,men setter alltid igang en skylling(KALD,llers blir det bakteriefest,,,)FØR hovedvasken.Aldri hatt flekker etter at mm bajsen slutta[:D]

Da bytter bare jeg innlegget,fleecen lukter ikke tiss og virker tørr[:)]

lillegull bæsja i en av hennes få tøybleier i dag, og veldig lite av det havna på rispapiret, så lurer på om flekkene går bort[8D] det rispapiret krøller seg bare nedi der, så er jo ikke så rart at det ikke fanger opp bæsjen[8|] noen tips?

Jeg glemmer ofte papir og jeg...har fleecepapir da.det funker best her[:)]Her har alt gått av hver gang,uansett lass med bajs[8D][:)]

hmmm.....liker godt BG bleiene,men de er innmari kjipe i fargene syns jeg[:D]
Digger itti bitti ,muksut og blueberry*siiiikle,må ha når det er lønning fra NAV*
Men den som aldri har lekket uansett hva som har kommet ut av ungen her i huset er BG,ingen over ,ingen ved siden[:)]

ORIGINAL: rai

JA!Det er viktig fordi det ødelegger bleiene og rester blir sittende i om ikke[;)]
ok, for jeg har ikke så mange bleier enda at det fyller en maskin, så jeg vasker med masse annet tøy som jeg helst vil bruke skyllemiddel på, men da skal jeg fortsette uten til jeg får flere bleier[8D]

Vasker kun bleier,men kan slenge med et håndkle innimellom.er ofte fullt,seh....[8D]
ja, riktig, har sikkert maange bleier, du. blir sakte men sikkert flere her, men de er jo så dyyre[&o]

Vasker på 60 ja

Har ingen flekker,men setter alltid igang en skylling(KALD,llers blir det bakteriefest,,,)FØR hovedvasken.Aldri hatt flekker etter at mm bajsen slutta[:D]
her har hun bæsj som setter flekker så det holder[&:] da skal jeg prøve skylling først.

jeg har et par all in one bleier som jeg ikke kan bytte innlegg på, men da tar jeg bare å tørker de hvis de ikke lukter og bruker om igjen[:)]

Jeg glemmer ofte papir og jeg...har fleecepapir da.det funker best her[:)]Her har alt gått av hver gang,uansett lass med bajs[8D][:)]
fleecepapir må prøves, liker ikke rispapiret, det er så stivt å ekkelt.

hmmm.....liker godt BG bleiene,men de er innmari kjipe i fargene syns jeg[:D] enig!måtte sende mail til bleieboden å høre om de (BG bleiene) kom med trykk i nærmeste fremtid, men det visste de dessverre ikke, knis..

Digger itti bitti ,muksut og blueberry*siiiikle,må ha når det er lønning fra NAV* itti bitti er favoritten så langt, har ikke prøvd muskut eller blueberry
Men den som aldri har lekket uansett hva som har kommet ut av ungen her i huset er BG,ingen over ,ingen ved siden[:)]
Jeg har enda ikke hatt noen lekkasjer, men så har jeg veldi få bleier og dermed veldig liten erfaring, men jeg sliter jo som sagt med disse flekkene, det er så trist med stygge flekker på søte bleier[:D]hehehe

Jeg forstår greia nå, har fått ei venninne til å henge seg på og jeg ble jo helt i fra meg av lykke da hun fortalte at hun hadde bestilt seg tøybleier[:D]

Takk for at du tar deg tiden, rai[:)]

ORIGINAL: rai

ok, for jeg har ikke så mange bleier enda at det fyller en maskin, så jeg vasker med masse annet tøy som jeg helst vil bruke skyllemiddel på, men da skal jeg fortsette uten til jeg får flere bleier[8D]

ja, riktig, har sikkert maange bleier, du. blir sakte men sikkert flere her, men de er jo så dyyre[&o]

Vasker på 60 ja

her har hun bæsj som setter flekker så det holder[&:] da skal jeg prøve skylling først.

jeg har et par all in one bleier som jeg ikke kan bytte innlegg på, men da tar jeg bare å tørker de hvis de ikke lukter og bruker om igjen[:)]

fleecepapir må prøves, liker ikke rispapiret, det er så stivt å ekkelt.

hmmm.....liker godt BG bleiene,men de er innmari kjipe i fargene syns jeg[:D] enig!måtte sende mail til bleieboden å høre om de (BG bleiene) kom med trykk i nærmeste fremtid, men det visste de dessverre ikke, knis..

Digger itti bitti ,muksut og blueberry*siiiikle,må ha når det er lønning fra NAV* itti bitti er favoritten så langt, har ikke prøvd muskut eller blueberry
Jeg har enda ikke hatt noen lekkasjer, men så har jeg veldi få bleier og dermed veldig liten erfaring, men jeg sliter jo som sagt med disse flekkene, det er så trist med stygge flekker på søte bleier[:D]hehehe

Jeg forstår greia nå, har fått ei venninne til å henge seg på og jeg ble jo helt i fra meg av lykke da hun fortalte at hun hadde bestilt seg tøybleier[:D]

Takk for at du tar deg tiden, rai[:)]

Så rba om du blir bitt av basillen da Tro meg,du er på GOD VEI

ELSKER bleieprat,så det er en glede,tro du meg[:D][:D][:D]Bare vent,raser nok inn flere svar her og så jeg dytter denna opp jeg

Så en ting - om det er AIO jeg har på,vasker jeg de[:)]Bare de lommebleiene jeg har jeg bruker mer enn en gang,ellers blir det nok lukt [:)]
Så,i BG`ene bytter jeg bare innlegget om det er bare tiss [:D]
AIO vaskes uansett ladning[8D]
Og ja,det er dyrt sånn om man tenker pris pr bleie,men nå har jeg faktisk*bankibordet*IKKE kjøpt noen nye på snart en mnd*TATATATAAAAATATAAAAA!!!!-REKORD* og klarer jeg holde det nede så blir totalen ikke så ille[:D].....innbiller jeg meg da...

BG her også.. geniale :) ikke lekk, ikke flekker.. har brukt rispapir til nå (krøller seg ja..) så når jeg begynner bli fri skal det kjøpes fleecepapir..
vi bruker vanlig bleie om natten da, da hun tisset så mye at hun ble våt gjennom ved lårene om natta meg TB.. men skjer aldri på dagen når vi skifter oftere :)

vasker på 60, etter skylling vasker jeg det sammen med annet på 60 grader (jeg skyller de alltid først opp i vasken på badet etter hver bruk før jeg legger de i skittenposen, i tillegg til skyll på maskin før 60 graders vask :)

ORIGINAL: zzsandra

BG her også.. geniale :) ikke lekk, ikke flekker.. har brukt rispapir til nå (krøller seg ja..) så når jeg begynner bli fri skal det kjøpes fleecepapir..
vi bruker vanlig bleie om natten da, da hun tisset så mye at hun ble våt gjennom ved lårene om natta meg TB.. men skjer aldri på dagen når vi skifter oftere :)

vasker på 60, etter skylling vasker jeg det sammen med annet på 60 grader (jeg skyller de alltid først opp i vasken på badet etter hver bruk før jeg legger de i skittenposen, i tillegg til skyll på maskin før 60 graders vask :)

er nesten ikke nå vits å bruke det når det krøller seg da syns jeg, for det blir bare en tynn stripe liksom som fanger opp mens resten ligger i bleia[8D]

har ikke tort å prøve på natta enda nei, for de bleiene hun har på morgene er blyytunge av tiss!

takk for svar[:)]

Oh, noo!! Hvordan kan jeg ha oversett en tøybleienerdetråd???
Jaja, svarer selv om den er litt gammel jeg[:D]

Når jeg vasker bleiene vrenger jeg hele våtposen i vaskemaskina, og setter på en kaldskylling. Når den er ferdig, og om det er plass, så hiver jeg kanskje inni noen håndklær for å fylle opp. Og så har jeg en halv kork med blenda sensitiv i såpekammeret. INGEN skyllemiddel. Gjorde den tabben en gang, og da holdt bleia på tiss som en sil[8|]
[8D] Jeg vasker på 60 grader, og har aldri hatt problemer med bæsjeflekker[:)]

Når han har tissa så bytter jeg som regel bleie, men om han har tissa veldig lite så bytter jeg bare innlegget ( i lommebleier).
AIO-bleier bytter jeg alltid.

Har du prøvd fleecepapir? Skal visst være bedre enn risapir. Vi bruker ikke det enda, då bæsjen er ganske flytende enda.

Favorittbleia ja.. Hmm... Er så mange fine, og så mange fine mønster. Men sånn praktisk sett så er vel BumGenius de beste bleiene. Bare litt kjipe farger[8D]
Og AppleCheeks får en god delt 2. plass sammen med FuzzyBunz[:D]

Skjønner ikke hvorfor det bare er meg som får bæsjeflekker!!

Jeg vasker også på 60 grader.

Må få bestilt litt fleecepapir så kanskje det holder seg litt bedre på plass.. men uansett vil det vel alltid komme litt (eller masse[8D]) på selve bleia?

Kaster meg på her jeg.

Har fått itak i noen bumgeniusbleier. Spent på om tøybleier kan være noe for meg. Hvor lenge av ganger lar dere bleiene sitte på? Selvsagt individuelt fra barn til barn, men hvis det bare er tiss i bleia, hvor lenga kan den holde ungen tørr?

Tror nok ikke jeg blir noen 100% tøybleiemamma, men har lyst til å prøve det litt, og avveksle litt fra de andre bleiene...

ORIGINAL: pernille85

Kaster meg på her jeg.

Har fått itak i noen bumgeniusbleier. Spent på om tøybleier kan være noe for meg. Hvor lenge av ganger lar dere bleiene sitte på? Selvsagt individuelt fra barn til barn, men hvis det bare er tiss i bleia, hvor lenga kan den holde ungen tørr?

Tror nok ikke jeg blir noen 100% tøybleiemamma, men har lyst til å prøve det litt, og avveksle litt fra de andre bleiene...

Arti at det er flere![:)] 

Jeg har bare noen få bleier enn så lenge, hvis jeg ikke mistenker bæsj kan hun ha dem på et par, tre timer. Som regel blir de byttet for jeg skal ut eller hun skal legges for natta, er nemlig ikke så komfortabel med dem enda at jeg tør å dra noen sted med dem på[8D]

Kun nøytral flytande, evt Blenda Senistiv....

Nope, men eg har to bleieungar, så har nesten full maskin kvar dag.
Ja
Ja, men bruker fleecepapir(disana???). Så ikkje ofte det kjem bæsj på bleia. Kjem det så skyller eg bleia med eingang i utslagsvasken.
Nei

lillegull bæsja i en av hennes få tøybleier i dag, og veldig lite av det havna på rispapiret, så lurer på om flekkene går bort det rispapiret krøller seg bare nedi der, så er jo ikke så rart at det ikke fanger opp bæsjen noen tips? Bytt til fleecepapir, tjukkere og ligg mykje bedre i bleia! Og kan vaskast et par gangar. Eg begynte rett på fleecepapir, men hadde lyst å prøve andre (synest det var litt stivt) så kjøpte rispapir og det funkar overhode ikkje her hvertfall.

Har du lyst å prøve fleecepapir? Eg kan senda deg et par ark så du får prøvd det berre før du evt kjøpe?
Bare send meg adr på PM evt.

og til slutt - hva er din favorittbleie?
Vingler litt, men lommebleier:  Blueberry bamboo minky jaaaa! 
Bitti dlish og
Cute in cloth lommebleier er eg og veldig glad i.....

ORIGINAL: Mammapostei!

Kun nøytral flytande, evt Blenda Senistiv....

Nope, men eg har to bleieungar, så har nesten full maskin kvar dag.
Ja
Ja, men bruker fleecepapir(disana???). Så ikkje ofte det kjem bæsj på bleia. Kjem det så skyller eg bleia med eingang i utslagsvasken.
Nei

lillegull bæsja i en av hennes få tøybleier i dag, og veldig lite av det havna på rispapiret, så lurer på om flekkene går bort det rispapiret krøller seg bare nedi der, så er jo ikke så rart at det ikke fanger opp bæsjen noen tips? Bytt til fleecepapir, tjukkere og ligg mykje bedre i bleia! Og kan vaskast et par gangar. Eg begynte rett på fleecepapir, men hadde lyst å prøve andre (synest det var litt stivt) så kjøpte rispapir og det funkar overhode ikkje her hvertfall.

Har du lyst å prøve fleecepapir? Eg kan senda deg et par ark så du får prøvd det berre før du evt kjøpe?
Bare send meg adr på PM evt.
Så snill du er!! Jeg er blitt overbevist, så kommer til å bestille meg fleecepapir ganske så snart, men tuusen takk for tilbudet snille[:)]

og til slutt - hva er din favorittbleie?
Vingler litt, men lommebleier:  Blueberry bamboo minky jaaaa! 
Bitti dlish og
Cute in cloth lommebleier er eg og veldig glad i.....
Så herlig bejbi i herlig bleie[:D]

Ser dere har nevnt flere merker som jeg ikke har hørt om, har dere lyst å dele linker med meg? Har søkt litt, men det er bare noen få butikker jeg har funnet som selger tøybleier..
Kom over en butikk i england, der solgte de tøybleier til halve prisen i forhold til bleieboden[:-] men for å unngå toll kan man vel bare bestille en og en bleie[8|]

Blueberry bamboo minky har eg kjøpt fra produsenten. Men det blei ikkje billigare enn fra Bleieboden, men det finst "gamle" modeller på engelske nettbutikker billigare.

Itti har eg kjøpt her:

http://www.babykind.co.uk/ittibittidlishorder.htm Har berre bestillt ei og ei eg, men blir ikkje meir enn 140 kroner pr bleia likavel med frakt. Og har fått dei iløpet ev ei veka og.

Cute in cloth er ei som syr sjølv og selger på Hyena Cart. Der har eg berre spurt om ho kan merka verdien under 200 kroner, og det gjer ho. http://hyenacart.com/cuteincloth/index.php?c=51

Ho har fått nye stoff, og skal legga dei ut forhåpentligvis denne veka...

Dette burde eg sikkert holdt på tøybleieforumet, men her er bleiene mine :

og nokon fleire som ikkje er på bildene.....

Blueberry bamboo minky har eg kjøpt fra produsenten. Men det blei ikkje billigare enn fra Bleieboden, men det finst "gamle" modeller på engelske nettbutikker billigare.

Itti har eg kjøpt her:

http://www.babykind.co.uk/ittibittidlishorder.htm Har berre bestillt ei og ei eg, men blir ikkje meir enn 140 kroner pr bleia likavel med frakt. Og har fått dei iløpet ev ei veka og.

Cute in cloth er ei som syr sjølv og selger på Hyena Cart. Der har eg berre spurt om ho kan merka verdien under 200 kroner, og det gjer ho. http://hyenacart.com/cuteincloth/index.php?c=51

Ho har fått nye stoff, og skal legga dei ut forhåpentligvis denne veka...

Dette burde eg sikkert holdt på tøybleieforumet, men her er bleiene mine :

og nokon fleire som ikkje er på bildene.....

O mektige tøybleiedame, jeg bøyer meg i støvet

ORIGINAL: Ditee *ammetåka*

Haha- du er søt, mange som har mykje meir bleier enn meg då![8D]

ORIGINAL: Ditee *ammetåka*

Haha- du er søt, mange som har mykje meir bleier enn meg då![8D]

Hehe, ja. Alltid noen som har flere[:D]
Men for en samling da!! Nydelig!

Må si meg enig med ditee her, nyydelig samling du har!!

Takk for linkene, skal sjekkes ut når lønna kommer[:D]

ORIGINAL: syddihodet

*sniker jeg*

Men WOW for ei samling Mammapostei
Nå klør det i shoppefingeren her.

Bildene ligger på TI og, du skal vel snart shoppa litt du  [8D]

Back
Topp