tøybind eller mensbeger?

MammatilAsk

Glad i forumet
er det noen som bruker det her å har noen synspunkter på det.
tenkte jeg kunne spare miljøet og lommeboken for en hel del.. 

Syns det er guffent nok med mensen, jeg hadde aldri klart å bruke noe annet enn ting som kastes etter bruk...

|Frosken| skrev:
Syns det er guffent nok med mensen, jeg hadde aldri klart å bruke noe annet enn ting som kastes etter bruk...

Jeg bruker ladycup, og er veldig fornøyd Kommer aldri til å nærme meg tamponger eller bind igjen.

valkyrien skrev:
Jeg bruker ladycup, og er veldig fornøyd Kommer aldri til å nærme meg tamponger eller bind igjen.

bruker du noe mer en ladycupen eller renner det ikke over. hva brukte du etter fødselen? tenkte på før du kunne bruke ladycupen igjen.

|Frosken| skrev:

*sign!!

|Frosken| skrev:

|Frosken| skrev:

Enig!

sparer miljøet med å sprøyte inn p-sprøyte hormoner i kroppen så jeg slipper å blø.

kunne aldri i verden ha prøvd mens beger, nesten som å spare opp et lager med blod.

hurra for tamponger eller hormoner haha. bleier og beger?? takler det ikke.

*Prinsessa skrev:
sparer miljøet med å sprøyte inn p-sprøyte hormoner i kroppen så jeg slipper å blø.

kunne aldri i verden ha prøvd mens beger, nesten som å spare opp et lager med blod.

hurra for tamponger eller hormoner haha. bleier og beger?? takler det ikke.

Syns det er betryggende å ha mensen, jeg.. Hadde jeg ikke hatt det, så tror jeg at jeg hadde testa meg 10 ganger hver mnd for graviditet. Lenge leve paranoia!!!!

Og ja, spare opp et beger med blod, som man må se etterpå når man heller det ut. Klumper og æsj..

Kjøpte beger før jeg ble gravid, men rakk ikke å prøve det så mye =) 

MammatilAsk skrev:
er det noen som bruker det her å har noen synspunkter på det.
tenkte jeg kunne spare miljøet og lommeboken for en hel del.. 

Vært inne på tanken, men ble smelt på tjukken igjen før jeg fikk somla meg til det:) Tenker p teste etter dette svangerskapet:) 

cup!!! Blir aldri mer noe annet her :) Så mye enklere enn tamponger og mye bedre enn bind.
Visste ikke at det eksisterte før etter fødsel da, så ble vanlige bleiebind/bind etter fødselen.
Litt usikker på hva jeg gjør neste gang jeg evt føder, kan jo ikke bruke cup da, så skal seriøst vurdere tøybind, iallefall lese litt om det. Var så klamt og ekkelt med de store engangsbindene.
Kjøpte noen tøybind samtidig med cupen, men fikk aldri brukt de skikkelig da cupen funket så bra :) Aldri hatt skikkelige lekasjer, noe jeg var plaget med før.

Jeg har prøvd Mooncup. De sitter kjempe fint, merker ikke at den er der om du setter den rett, og lekker ikke.
Tøybind synes jeg blir personlig blir litt ekkelt. om man er ute en plass og må bytte så må man jo ha med seg det skitne bindet rundt om kring.

har prøvd beger, men ble aldri komfortabel med den.
men tøybind er en ny verden. Før syntes jeg det var ekkelt å ha mensen. det var ubehagelig, mye lukt, klamt og svett og ekkelt.

Det problemet har jeg ikke med tøy. ingen lukt, det blir ikke klamt og ekkelt, får tak i bind som er like tynne som dem du kjøper i butikken, har aldri vært plaget av lekasje.

Det lønner seg nok å kjøpe litt ulike typer i starten, og finne ut hvilken fasong og tykkelse du liker. Jeg synes ikke alle er like behagelige å bruke.
Synes ikek det er mye styr heller, etter bruk brettes de og legges i en egen pose. Blir ingen lukt, så det går helt greit.
Når perioden er over, legger jeg dem i maskina og vasker på 60/90 grader, tørker og lekker klar til neste mnd. en ekstra maskin i mnd med andre ord. Du kan fint vaske det med hånklær e.l. om du er komfortabel med det :)

Har lenge tenkt tanken på prøve laducup. Er det nok og ha en?

Back
Topp