Tørt hår og tørr hud!

Elsols

Forelsket i forumet
❁ Juliskatter 2026 ❁
Jeg har fått så sykt tørt hår etter jeg ble gravid, og siden det er krøllete blir det flokete på null komma niks.:sour: Tips til hårprodukter som er effektive mot skikkelig tørt hår?

OG tørr hud i ansiktet. Tips?

Jeg var helt sinnsykt tørr i panna en periode, og det jeg opplevde som virket best, var dr.greve ansiktskrem faktisk.

Jeg har fått så sykt tørt hår etter jeg ble gravid, og siden det er krøllete blir det flokete på null komma niks.:sour: Tips til hårprodukter som er effektive mot skikkelig tørt hår?

OG tørr hud i ansiktet. Tips?
Jeg har helt sykt tørr hud!! Spesielt i ansiktet.
Ingen gode tips annet enn å bruke en god rens, og bruke en mild peeling + fuktighetsserum.

Jeg har helt sykt tørr hud!! Spesielt i ansiktet.
Ingen gode tips annet enn å bruke en god rens, og bruke en mild peeling + fuktighetsserum.
Og å selvfølgelig rense + serum hver dag, + peeling 2 ganger i uka

Ja! Håret her helt ille. Huden er blanding, tørr hud i panna men fet ellers. Prøver å være flink med kremer og hårkurer. Her har håret begynt å spise seg oppover også, og er full av kviser! Med de to andre hadde jeg helt ren hud og nydelig hår, så håper det blir sånn snart denne gangen også! Føler ikke akkurat på gravidgløden enda

Jeg har blanda sensitiv hud, og i det siste har jeg faktisk gått helt over til å bruke sønnens hudkrem fra aderma i fjeset. Den gir god fukt uten å bli glinsete. Jeg brukter en pumpe og fordeler over fjes, nakke og hender. Sist graviditet var jeg ekstremt tørr på leppene og hendene, så håper å unngå det denne gangen med å bruke god fukt fra start.

Ja! Håret her helt ille. Huden er blanding, tørr hud i panna men fet ellers. Prøver å være flink med kremer og hårkurer. Her har håret begynt å spise seg oppover også, og er full av kviser! Med de to andre hadde jeg helt ren hud og nydelig hår, så håper det blir sånn snart denne gangen også! Føler ikke akkurat på gravidgløden enda
Jeg etterlyser gravidgløden jeg også! :knegg: Hvilke produkter bruker du?

Her har det gått ut over leppene, de er kjempe tørre! Føler meg generelt dehydrert, så prøver å drikke mye vann. Men må drikke på de tidene av døgnet jeg ikke er uggen/kvalm. Tror mye veske er tingen :happy8

Hårolje gjør underverker på håret til dattera mi :)

Jeg etterlyser gravidgløden jeg også! :knegg: Hvilke produkter bruker du

Får håpe den kommer snart! XD
Jeg bruker redken sin extreme serie for håret. Sjampo, balsam og hårkur innimellom. Var dyrt, men synes de har hjulpet litt. Bruker også morocconoil i tuppene når det er halvtørt. Ansiktet har jeg ikke noe dyre greier, bruker blemish treating toner fra Aco og bare en vanlig hudkrem. Er jeg flink over tid med denne så ser jeg bedring på huden også :) Bare egen latskap som hindrer xD

Hvis noen har behov for en god fuktighetskrem, anbefaler jeg denne: https://www.farmasiet.no/catalog/al...pikar-balm-light-apm-400,5032857?searchQuery=

Den er kjempegod! Og den kan brukes på nyfødt ☺️

Apropos peeling osv: man skal visstnok være litt forsiktig med aktive ingredienser i hudpleie mens man er gravid. Pga hormoner så kan man få mer sensitiv hud og få reaksjoner, spesielt hvis dosene er for store. Skal man bruke syrer osv, ville jeg sjekket om det var ok for gravide. Tror små mengder går bra, men som sagt: bare dobbeltsjekk.

Back
Topp