Tørste

*Butterfly*

Glad i forumet
Junilykke2018
Vårspirene 2021
Andre som er blitt ekstremt tørste sånn helt plutselig? Jeg er akkuratt halvveis i dag. Jeg drikker veldig lite til normalt, men i det siste har jeg plutselig blitt så tørst, var oppe i natt også å drakk en del vann. Kan også si at urinprøven min var helt fin på Fredag[emoji85][emoji28]

Last edited:
Jepp. Har mugge med vann stående på bordet hele tiden. Drikker og drikker.

Godt å høre det er normalt. Ble litt overrasket over denne plutselige tørsten [emoji12] Føles rart når jeg så og si aldri blir tørst til normalt [emoji1]

Jeg er også mye mer tørst, å sluker liter på liter med vann... sikkert derfor jeg må opp om natten å tisse hele tiden:angelic:

Det KAN være et symptom på svangerskapsdiabetes, så hør med legen din for sikkerhets skyld.

Jeg har aldri opplevd tørste i graviditeten, hverken sist eller denne gangen.

Drikker mye og urinprøven er fin hos meg også. Men i disse ukene vi er inne i nå. Er en vokseperiode for fosteret og magen vokser fort. Da trenger vi mye væske for fostervann og ekstra blod. Pluss stoffskifte har økt som gjør at vi svetter mer.

Da trenger vi totalt sett mere væske.

Drikker mye og urinprøven er fin hos meg også. Men i disse ukene vi er inne i nå. Er en vokseperiode for fosteret og magen vokser fort. Da trenger vi mye væske for fostervann og ekstra blod. Pluss stoffskifte har økt som gjør at vi svetter mer.

Da trenger vi totalt sett mere væske.

Ja det gir mening![emoji1]

Hadde det helt likt er periode for et par uker siden. Er i uke 24 nå. Føler jeg vokste masse de ukene også [emoji28] men som det sies over her, bare vent til amminga starter, jeg måtte ha med vannflaske overalt!

Samme her! Alltid vann på nattbordet, og drikke med når jeg forlater leiligheten ☺️

Back
Topp